Hvilken størrelse på dyne?

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Kjøper dere den minste størrelsen på dynen (65x80) eller satser dere på en større (80x100) som babyen kan ha lenger?
 
Vi har 80×100 (tror jeg det er) til senga. Den aller minste er veldig liten, og i vogn bruker vi pose eller teppe.
 
Minste til vogn og vugge og den større til senga :) har også voksi til vogna
 
Tenker vi kjøper 80x100 til sengen, også blir det voksi i vogna. Evt en liten dyne om vi skal ha vugge i stua.
 
Vi skal ha 80×100.
 
Apropos dyne. Har noen funnet noen fine sengetøy. Finner liksom ingen jeg liker skikkelig :)
 
Har begge
 
Skal ha 65X80 til vugge og bedsidecrib, eventuelt også i vognen. Har forstått at 100X80 blir for stort til det.
 
Har kjøpt begge, minste til vugge å største til seng[emoji4]
 
Vi har begge. Den minste til vogn/vugge og bedsidecriben. Og den største til senga når den tid kommer [emoji4]
 
Finner liksom ingen :D kunne egentlig tenkt meg ett ensfarget til å ha i vogna ihvertfall. Rosa :)
 
IMG_5820.PNG Vi kjøpte dette på barnashus. Det er veldig mykt i kvaliteten, og finnes også i grønn og lysteblått
 
Jeg skal innrømme at jeg tror vi fremdeles bruker 65x80 til sønnen min på 1 år og 10 mnd. Ikke fordi vi ikke vil kjøpe større, for det gjorde jeg allerede før han ble født, og var meninga at han skulle bruke dette når han ble lagt over i sprinkelsenga. Problemet har derimot vært at han nesten hver natt legger dyna over hodet, og jeg synes de større dynene er så tunge i forhold at jeg får rett og slett ikke ro i kroppen om han skal ha en større dyne i frykt for at han skal kveles. Vi vurderer imidlertid nå om det begynner å bli på tide med en større dyne, da denne begynner å bli litt knapp i størrelsen. Nå skal det og sies at han sluttet å puste ved to tilfeller når han var bare 1-2 mnd gammel, og det er nok dette som henger igjen som en frykt. Tok rundt et år før han i det hele tatt fikk ha bamser med seg i senga. Poenget er hvertfall at de kan bruke 65x80 lenge, så jeg hadde prioritert kun den i starten og kjøpt ny når en føler en trenger det. Har nok å bruke penger på før småtrolla kommer :p
 
Back
Topp