Hvilken mobil skal jeg kjøpe?

Kengu

Forumet er livet
VIP
Har samsung s 8, men etter 15 år med samsung er jeg ute etter noe annet grunnet elendig kundeservice.

Har sett litt på huawei p20, den får jo strålende kritikker, noen med erfaring?

Evt zony eller så vurderer jeg faktisk iphone 8
 
Vil virkelig anbefale huawei! Aldri vært så fornøyd med en telefon noensinne, også er den billigere enn f.eks samsung og iphone [emoji107]
 
Eg har huawei p20 pro nå. Og er ganske fornøyde. Kjempe bra bilde kvalitet. Eg liker godt å ta bilder, så da ble det denne mobilen :happy:
 
Min hadde vel kanskje vært på markedet 1-2 måneder før jeg kjøpte den. Men hvorfor må man alltid ha det nyeste av det nye hele tiden da? [emoji46]
Må vel ikke det men når jeg først skal ha meg ny mobil så vil jeg i grunn kjøpe deb nyeste jeg
 
Har selv iPhone 7 og vil ikke ha noe annet. Snart bytte til 8 plus. Vil ha større. Batteri kunne dog vært bedre. Har tlf litt pga. mannen har samme og vi har iPad og pc-er fra Apple. Greit med samme da syns vi. Har tidligere hatt tlf fra Huawei og den var veldig bra, så kan anbefales .
 
Jeg er på min andre eller tredje Sony og vurderer vel egentlig Sony eller Huawei for min neste
 
Har alltid vært et samsung menneske jeg! :p Men jeg har hørt at iphone skal være veldig bra! :) Dessverre ikke egne erfaringer med annet enn samsung de siste årene :p
 
Jeg er veldig fornøyd med min Huawei mate 10 pro som jeg fikk for noen dager siden.

Batteriet holder sinnsykt godt, over 1 døgn før jeg trenger lade [emoji16]
 
Må lese her da mannen begynte å snakke om å kjøpe meg ny mobil nå før vi drar på ferie. (DnB visa tilbud på power tror jeg)

Ikke iPhone. De er ikke på tilbudet og jeg vil uansett ha Android. Det et forutsetningen

Anser det som Sony eller Huawei evt samsung men ikke lyst å bruke veldig mye penger på det.

Batterikapasitet og godt kamera er prioritet
Og bør kunne ha minnekort, men det kan vel de fleste? Eller er det stort internminne som er greia nå? Jeg har et minnekort med bilder som jeg liker å ha med meg.
 
Last edited:
Må lese her da mannen begynte å snakke om å kjøpe meg ny mobil nå før vi drar på ferie. (DnB visa tilbud på power tror jeg)

Ikke iPhone. De er ikke på tilbudet og jeg vil uansett ha Android. Det et forutsetningen

Anser det som Sony eller Huawei evt samsung men ikke lyst å bruke veldig mye penger på det.

Batterikapasitet og godt kamera er prioritet
Og bør kunne ha minnekort, men det kan vel de fleste? Eller er det stort internminne som er greia nå? Jeg har et minnekort med bilder som jeg liker å ha med meg.
Huawei har ikke minnebrikke, men den har 128 GB lagringsplass, så ikke nødvendig med minnekort tenker jeg.

Og nå er det uansett så enkelt å overføre apper, meldinger, kontakter osv via clonephone, så det er ikke noe problem. Alt overføres.

Ang bilder fra kameraet, så har jeg Dropbox, og satt innstillingene til å automatisk overføre bildene dit når de tas. Så sånn sett trenger man ikke minnekort til bilder heller.

Batterikapasiteten på Huawei slår nok de fleste, med 4000 (husket plutselig ikke hva de måler i), iallefall den jeg har, mate 10 pro. Min har fint holdt i over ett døgn på en lading.
 
Jeg vet at man ikke trenger å ha bildene på mobilen, men når mobilen smetter opp et "gjenopplev denne dagen i 2009"-greie med masse bilder fra eldste var liten så finner jeg en enkel glede i det...

Men batteri er gode greier. Har drevet med konstant lading på denne dansketuren. Var ikke mobilen på lading så var en av de to powerbankene jeg hadde med meg på lading. Gikk tom på bussen på vei hjem fordi bare en lader var oppladet og jeg nådde ikke ladekontakt fra mitt sete og det var iherdig bruk av kart, GPS, og Google på pizzajakt en periode...
 
Begrenset til hvilke som ser ut til å være på lager her pr i dag er det disse

Samsung galaxy s9
Og s9+
Og s8 og s8+
Huawei p20 pro Og lite
Og mate 10 lite
Sony Xperia xz2 og xz1 compact

Høyst varierende priser. Noen eldre/enklere modeller også som jeg ikke anser som relevante.

Og jeg vet ikke helt hvilket budsjett jeg skal tenke meg da. må snakke litt. Denne fungerer jo, men hyppig nok lading.
 
Jeg er veldig fornøyd med min Huawei mate 10 pro som jeg fikk for noen dager siden.

Batteriet holder sinnsykt godt, over 1 døgn før jeg trenger lade [emoji16]

Jeg vet ikke hva du hadde før, men mannen antyder denne som aktuell for meg

Overgangen til ny type lader (så jeg ikke har en alle steder) og ikke minnekort og usikkerhet om å få over alt jeg er avhengig av (passordene? Følger de med? Innlogging på pokemon og forum og alt sånt jeg ikke husker? )

Jeg pleier få ny mobil når den andre allerede har sluttet å virke, så alt jeg får med er bonus. Men planlagt bytte virker så skumlet...
 
Jeg vet ikke hva du hadde før, men mannen antyder denne som aktuell for meg

Overgangen til ny type lader (så jeg ikke har en alle steder) og ikke minnekort og usikkerhet om å få over alt jeg er avhengig av (passordene? Følger de med? Innlogging på pokemon og forum og alt sånt jeg ikke husker? )

Jeg pleier få ny mobil når den andre allerede har sluttet å virke, så alt jeg får med er bonus. Men planlagt bytte virker så skumlet...
Jeg hadde Sony i mange år. Har alltid vært Sony-fan.

Ja det er ny type lader, men kan også få ekstra kabel på elkjøp feks. Jeg blander iallefall ikke kabel med alle andre nå [emoji12]

Alt av apper, sms, kontakter osv lastes automatisk over via Phone clone. Veldig enkelt.
Alt av passord som er lagret på Google blir automatisk med. Pokemon feks var det ikke noe problem å logge inn på. Det jeg sle med, var at den ikke fant gps-signalene. Da måtte jeg holde inne der jeg slår på GPS, og velge den øverste. Den med høyest kvalitet. Kan legge ut bilde av den.

Jeg har måttet bytte noen passord ja, som jeg ikke har husket. Og bank, vipps osv måtte legges inn på nytt. Men det er vel en sikkerhet med tanke på sånn info.

Jeg har hatt mye mindre jobb nå synes jeg enn ved byttet fra Sony til Sony for 2.5 år siden synes jeg da jeg måtte legge inn mye på nytt og mistet all sms-historikk feks.

Men jeg gruet meg også til alt dette styret med å legge inn alt på nytt, men jeg har ikke behøvd det altså
 
Back
Topp