Hvilken mme til nyfødt?

Strikkefrue

Forumet er livet
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
Jeg har (av medisinske årsaker) dessverre fått ammeforbud av lege og endokrinolog.

Har noen her erfaring med hvilken mme som er mildest til nyfødt? Det finnes vel sikkert ikke noe fasitsvar, men jeg har forstått at mange mener at vanlig NAN ofte kan bli litt for røft for de minstes mage.

Hva med NAN ha1, Collett eller Hipp? Flott om dere kan dele noen erfaringer (spesielt hvis dere har benyttet mme de første ukene/månedene) :)
 
Dette har jeg forstått at varierer veldig fra barn til barn, men jeg kan da anbefale Hipp :) Lille her fikk litt mme i ny og ned da hun var på besøk hos farmor etc. Vi prøvde Nan først, men det var skikkelig ille for de umodne tarmene (var prematur). Forsøkte deretter forsiktig med Hipp, og det hadde vi heldigvis aldri noe problem med :)
 
Min fikk nan på barsel, 2 døgn gammel, gikk fint :)
 
I følge barsel her er Nutramigen den erstatningen som flest tåler, og derfor den de bruker hos seg.
Du må nesten bare prøve deg frem, men husk at små babyer har umodent fordøyelsessystem, så magevondt og forstoppelse o.l. kan forekomme uansett hva man gir dem. (Ja, også med morsmelk, selv om det er sjeldent med forstoppelse da.)
Jeg sier det så du ikke skal bytte mme ved første hump i veien, slik mange gjør. :)
 
Vesla fikk nan ha1 på nyfødtintensiven. Vi fortsatte med det hjemme. Hadde en baby som gråt veldig mye. Bytta til Collett etter råd fra en venninne da vesla var 3-4 måneder. Gråten ga seg og hun fikk normal avføring. Jeg hadde trodd hun hadde det fra før, men det hadde hun ikke (førstegangsmor uten peiling). Gikk over til Hipp da hun var 9 mnd. Fungerte fint.

Trodde Collett var ute av produksjon nå?
 
Vi fikk nan på barsel og kjøpt en pakke med nan H.A da vi kom hjem. Men jeg tror ikke dette var helt optimalt for poden, for han gikk lenge mellom hver bæsjebleie. Det lengste var vel nesten fem dager! Så da prøvde vi hipp, etter å ha lest på Facebookgruppen "flaskebarna" (en side jeg virkelig anbefaler). Nå har han minst en bæsjebleie om dagen og virker mer fornøyd :)
 
Jeg tror (dessverre) dere bare må prøve dere frem[emoji51] Vi brukte Nan på barsel og etter vi kom hjem (delammet). Baby fikk ganske treg mage, vi fikk tips om at Hipp kunne være bedre, så vi byttet etter bare noen uker, men fant ut at det ble i hvert fall ikke bedring. Så etter en stund gikk vi tilbake til Nan igjen, fordi bæsjebleiene ble sjeldnere og sjeldnere. I tillegg syntes jeg Hipp var mer "fettete", det lå igjen et fettlag på innsiden av flasken etter mating, slik at vi måtte bruke mer tid på å vaske [emoji51]
 
Her fikk han nan på barsel når jeg ikke fikk amme. Prematur gutt, men han tålte det fint.
 
Back
Topp