Hvilken MME er best?

Luxx

Glad i forumet
Lurer på hvilken MME som er best, tøtta sliter ekstremt med luftsmerter, vi bruker nå NAN HA1. (Har også blandet mme og morsmelk for at hun skal ha jevnlig avføring men må gå til innkjøp av maltekstrakt.
 
Hipp sin combiotik er det mange som sliter mindre med hvis de får luftsmerter.

Vi brukte Nan hele veien og var veldig fornøyd med det, men gutten til ei venninne gikk over på den andre og ble mye bedre med en gang.
 
Det kan hende hun spiser for fort og svelger mye luft. Kanskje du kan prøve andre type flasker som ikke melka kommer så fort med?
 
Vi brukte etterhvert nan fra matbutikken og det fungerte godt her. Hun fikk masse luft i magen av den apotek-nanen. Også hadde vi en bitteliten dært malt i hver flaske for å få daglig bæsj og mindre luft.
 
Vi sverger til Semper, hoss oss ga det mindre treg mage enn hipp pg nan :)
 
Kommer ann på barnet. Flere leger har anbefalt nan til meg. Men når man gir mme så er må man nesten gi dem minifom mot luft smerter og malt for at de skal gå på do. Dette er noe leger har sagt at er helt normalt uansett hva salgs type mme man bruker.
 
vi gikk over til hipp. hun hadde kolikk, og var fortsatt veldig plaget, men det ble bedre med hipp.

Husk at malt også kan gi luft i magen. Vi brukte noen dråper som hun fikk 10 dråper før hvert måltid, minifom. De hadde god virkning. Sluttet med de da hun var ca 3.5 mnd. Lykke til :)
 
Kommer ann på barnet. Flere leger har anbefalt nan til meg. Men når man gir mme så er må man nesten gi dem minifom mot luft smerter og malt for at de skal gå på do. Dette er noe leger har sagt at er helt normalt uansett hva salgs type mme man bruker.

Flere leger?? :wideyed: Helsepersonell har egentlig ikke lovt til å anbefale en mme foran enn annen, annet en når det er snakk om babyer som trenger spesielle erstattning pga. allergi. Så her er det vist mange som trår over streken litt.
 
Kommer ann på barnet. Flere leger har anbefalt nan til meg. Men når man gir mme så er må man nesten gi dem minifom mot luft smerter og malt for at de skal gå på do. Dette er noe leger har sagt at er helt normalt uansett hva salgs type mme man bruker.

Man må jo ikke det! Malt kan gi magevondt det, så man før ikke bruke det hvis man ikke ser behov for det. Med storebror brukte vi hipp pga mye magevondt og var avhengig av malt i flaskene. Lillesøster derimot bruker nan og har ikke luftsmerter. Hun bæsjer også regelmessig så null behov for malt.
 
Man må jo ikke det! Malt kan gi magevondt det, så man før ikke bruke det hvis man ikke ser behov for det. Med storebror brukte vi hipp pga mye magevondt og var avhengig av malt i flaskene. Lillesøster derimot bruker nan og har ikke luftsmerter. Hun bæsjer også regelmessig så null behov for malt.
Og noen tåler kun sviskesaft oppi melken og ikke malt pga glutenet i malten kan være tøft for tarmen. Store forskjeller som er viktig å være bevisst :)

Jeg quoter egentlig bare for å supplere med sviskesaften ;)
 
Man må jo ikke det! Malt kan gi magevondt det, så man før ikke bruke det hvis man ikke ser behov for det. Med storebror brukte vi hipp pga mye magevondt og var avhengig av malt i flaskene. Lillesøster derimot bruker nan og har ikke luftsmerter. Hun bæsjer også regelmessig så null behov for malt.
Nei man må ikke. Men ifølge de legene jeg har pratet med så er det bedre å gi de malt ved behov og minifom i stedet for å bytte mme hele tiden. Det kan være verre for magen å bytte mat enn at de får malt innimellom. storesøster slet veldig og måtte ha malt omtrent hver dag. Men lillebror på 5 uker har nesten ikke fått malt og han får bæsja uten problemer.
 
Nei man må ikke. Men ifølge de legene jeg har pratet med så er det bedre å gi de malt ved behov og minifom i stedet for å bytte mme hele tiden. Det kan være verre for magen å bytte mat enn at de får malt innimellom. storesøster slet veldig og måtte ha malt omtrent hver dag. Men lillebror på 5 uker har nesten ikke fått malt og han får bæsja uten problemer.

Men du skrev det som at det var hovedregelen ;) Enig i at man ikke skal bytte mme hele tiden, men vet også at veldig mange blir mye bedre etter å ha byttet til Hipp ;)
 
Back
Topp