Hvilken hår- og øyenfarge har barnet?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Hvem har barnet arvet fargene fra? Hadde barnet mye hår når det ble født? Og endret fargen seg senere? :)
 
Vanskelig å si enda, men lik øyenfarge som far: brun. Han har også svart hår.
Jeg har grønne øyne og er mørk blond/lys brun med rødskjær[emoji23]
Frøkna har vel enn så lenge noe lik hårfarge som meg..
 
Han har fått fargene sine fra meg; blå øyne og brunt hår. :)
Han hadde masse hår ved fødselen. Det er bittelitt lysere nå ved 2,5 år enn det var da. :)
 
Mi har blå øyne å mørkeblondt hår :) jeg er lyseblond med blå øyne å pappan er mørkeblond med blå øyne. Da hun ble født hadde hun masse svart hår, i motsetning til meg og faren som begge ble født med helt lys dun :p
 
Nr 1 grøn øye mørkblond i håret
Nr 2 bruna øye brunt hår
Nr 3 bruna øye brunt hår
 
Nr 1 blå øyne og rødt hår. Kun litt rødt hår i nakken ved fødselen
Nr 2 blå øyne og mellom blond. Litt blondt hår på toppen ved fødsel.
Både jeg og mannen har blå øyne. Begge var blonde som små. Jeg ble mørk blond og han har brunt hår.
 
1. Blond og brunøyd som liten. Er nå mørk blond. Øynene er fra farssiden, hårfargen fra min side.

2. Født med helt villt mye sort hår! Håret ble lysere med tiden, og som ettåring var hun mørk blond. Nå er hun snart 13, og lys blond. Brune øyne. Øynene er fra farssiden, hårfargen fra min side.

3. Blond og blåøyd som liten, blond og blåøyd nå. Prikk lik min side av familien.

4. Mørk blond og brune øyne hele livet så langt. Øynene er fra farssiden, hårfargen fra min side.

5. (Annen far) Rødt hår og blå øyne. Prikk lik pappaen sin.
 
Blond med rødskjær og blå øyne ved fødsel. Nå er hun 4 mnd og tydelig rød, og håret blir stadig mørkere. Øynene hennes er knallblå, som mine. Pappaen er brunhåret med rødskjær og har blågrå øyne, jeg er lys blond og har veldig blå øyne.
 
Hvem har barnet arvet fargene fra? Hadde barnet mye hår når det ble født? Og endret fargen seg senere? :)
Normal mengde hår ved fødsel vil jeg si.

Første var gyllen i håret, nesten en anelse rødt, og blå øyne. Som 4 åring er barnet blondt med blå/oransje øyne.

Minste var sort/mørkebrun i håret ved fødsel. Som toåring er barnet blondt med blågrønne øyne. Noen ganger har de sett nærmest brune ut, men er er mer grønne.

Jeg er brunrød i håret, med gråoransje øyne. Faren er blond med blå øyne.
 
Her er trioen vår.
Både mannen og jeg hadde samme hårfarge som de minste når vi var små, men han har blitt en del mørkere med årene.
Har mange i familien min med hårfargen til eldste
Mannen har blå/grå øyne, det samme har mini.
Jeg har blå/grå/grønne øyne, det samme har eldste, men litt mer grønne enn mine.
Frøkna har grønn/brune som min mor
6222c0da749719defc49d7cbca57fd4d.jpg
 
Jeg er brun i håret og har brune øyne.
Så jeg bærer de dominante. Hun er lik i hårfarge som men når jeg var lita. Begynner å bli mørke blond. Og fikk brune øyne etter noen mnd.
 
Svart hår og mørkebrune øyne ved fødsel. Nå er håret kastanjebrunt og øynene brune (blir lysere og lysere, så tror hun ender med lysebrune til slutt). Pappaen har svart hår og mørkebrune øyne; jeg har kastanjebrunt hår og grå øyne.
 
Vesla har blå øyne og lyst hår. Har alltid vært lys.

Lillebror har brune øyne med lyst hår. Var mørkere da han var baby.

Jeg har brunt hår og brune øyne.
Mannen har brunt hår og blå øyne. Han var lysere i håret da han var liten, ganske likt som ungene er nå. Jeg har alltid vært mørk, men ørlite lysere da jeg var liten.
 
Begge ungene har blå øyne som oss foreldre

Eldste var mellomblond som liten, nå er han mørk brun, bittelitt lysere enn pappan og bittelitt mørkere enn meg [emoji13]

Yngste er lys blond, men begynner å bli mørkere. Hun har vært litt mørkere blond enn jeg var som lita, så spent på hvor mørk hun blir som voksen.

Jeg har vel også en form for brunt hår, med ispedd grått [emoji23][emoji13]
 
Eldste:
Født rød i håret, blå øyne. Mistet alt håret og ble så lys blond.

Minste:
Født rød i håret, fremdeles rød. Blå øyne.

Både jeg og mannen er blåøyde. Jeg er litt grønnøyd også :)
Både jeg og mannen har den fantastiske kommunefargen :p Aka. svett leverpostei :p
 
Svart som natten når hun ble født, å kjempe mye hår, så mye at de måte vaske håret 2 ganger med shampo på sykehuset.
Nå er hun mere mørke blond å begynner å få brune øyne.
 
De er begge født med svart hår og veldig mørke øyene nå er de lysere begge to, yngste hat litt kobber skjær i håret men fortsatt brunt da
Så de har for det meste arvet av mannen som har svarr hår og nesten svarte øyne
 
Back
Topp