Hvilken dialekt har du ?

Hah, aldri hørt om! Hvor er han fra?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg sier forresten "kjett" .. Da mener jeg kjedelig ! :p han jeg bor med har forferdelig stygg dialekt .. Hahah . Men de snakker så bredt. Heldigvis (kanskje slemt å si) så har han blitt finere i språket etter han møtte meg :) men et eksempel der er "pisssprætte" = buksesmekk . Husker han måtte forklare meg det ordet. Og herse (les : hÆærse) var å ha latterkula.. Jeg tenker da at man herser med noen, altså tuller og leker ..


Sent from my iPhone using BV Forum


Hahahaha :p Pisssprætte !!!!
 
Hahahaha :p Pisssprætte !!!!
Hørt det før ? Han flytta fra her vi bor nå da han var rundt fem, og tre kvarter unna bare og jeg hadde aldri hørt det ordet før han sa det i en eller annen forbindelse ..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Snakker.. eller bør vel si: je talar totning! :p
Har jo masse teite reklamer der folk prøver å tala totning på tv,hvertfall Kims reklamer. Ellers har vi jo Eldar Vågan og de andre i Vazelina, hvis man ser på de som kjediser?:p Heh. Kommer ikke på noen andre akkurat nå..
 
Ej snakka sunnmøring! :D Ikkje Ålesundsdialekt, men "bygdesunnmøring" :p

Av kjendiser har vi Jan Åge Fjørtoft, men han språker sånn at man hører nesten ikke at han er fra Sunnmøre. Arild Riise på TV2-nyhetene er fra nabobygda, men han snakker vel mer nynorsk enn dialekt. Synnøve Svabø er fra samme område, men har mer preg av Ålesund enn meg :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hørt det før ? Han flytta fra her vi bor nå da han var rundt fem, og tre kvarter unna bare og jeg hadde aldri hørt det ordet før han sa det i en eller annen forbindelse ..


Sent from my iPhone using BV Forum


Aaaldri hørt det før!
 
Snakker lænning! :) Itte og j :) Kjendisene jeg kommer på som prater ganske likt må væra Alf Prøysen og hu mormora i "mormor og de 8 ungene:)" kom plutselig ikke på navnet:)
Mamma snakker litt sånn . Bare litt "finere" . Hu er fra Hamar ..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Snakker lænning! :) Itte og j :) Kjendisene jeg kommer på som prater ganske likt må væra Alf Prøysen og hu mormora i "mormor og de 8 ungene:)" kom plutselig ikke på navnet:)
Hehe, er bare smser da:) Men hun syns det er/var veldig spennende!:) Han hadde fortalt at han skulle ha den barten på det rennet i vinter for å lage snakk av den, hun var så spent på om han hadde den og syns den var så moro da hadde stilte med bart og hun visste om den! Hehe, de har snakka om å ta en kaffe, men han er jo på farten hele tida, og hun har fått seg kjæreste, så ble nok bare med smsene;)
 
Mamma snakker litt sånn . Bare litt "finere" . Hu er fra Hamar ..


Sent from my iPhone using BV Forum
ah:) Ja, der snakker de nok finere igjen ja:) Snakker ikke sånn kjempebredt jeg heller egentlig! Den skikkelige landingsdialekta er bare stygg syns jeg., Er mer bokmål jeg prater å, men har jo orda som j, itte, kvænt, bære, huggu og åffer dæ a? :)
 
Hehe, er bare smser da:) Men hun syns det er/var veldig spennende!:) Han hadde fortalt at han skulle ha den barten på det rennet i vinter for å lage snakk av den, hun var så spent på om han hadde den og syns den var så moro da hadde stilte med bart og hun visste om den! Hehe, de har snakka om å ta en kaffe, men han er jo på farten hele tida, og hun har fått seg kjæreste, så ble nok bare med smsene;)
Spennende :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
ah:) Ja, der snakker de nok finere igjen ja:) Snakker ikke sånn kjempebredt jeg heller egentlig! Den skikkelige landingsdialekta er bare stygg syns jeg., Er mer bokmål jeg prater å, men har jo orda som j, itte, kvænt, bære, huggu og åffer dæ a? :)
Sier du "ama" da? :p eller "meddan" ?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hehe, er bare smser da:) Men hun syns det er/var veldig spennende!:) Han hadde fortalt at han skulle ha den barten på det rennet i vinter for å lage snakk av den, hun var så spent på om han hadde den og syns den var så moro da hadde stilte med bart og hun visste om den! Hehe, de har snakka om å ta en kaffe, men han er jo på farten hele tida, og hun har fått seg kjæreste, så ble nok bare med smsene;)

Stilig :) Han er sikkert mye på farten, ja :D Gleder meg til OL. Håper han knuser alle.


Sent from my iPhone using BV For
 
Stilig :) Han er sikkert mye på farten, ja :D Gleder meg til OL. Håper han knuser alle.


Sent from my iPhone using BV For
Jeg å ! Etter å sett den dokumentaren/serien han hadde på tv om seg og familien fikk jeg ett mye bedre inntrykk av han! Han har jo virkelig stått på å jobbet beinhardt for å komme dit han er idag :) Lov til å være litt ovenpå da;)
 
Jeg å ! Etter å sett den dokumentaren/serien han hadde på tv om seg og familien fikk jeg ett mye bedre inntrykk av han! Han har jo virkelig stått på å jobbet beinhardt for å komme dit han er idag :) Lov til å være litt ovenpå da;)

Ja, jobbet mye og sikkert ofret mye og. Både venner, kjærester, fester og familieting. Har stor respekt for idrettsutøvere av den sorten. Absolutt lov å være ovenpå. Det er jo det som er kult. Han innfrir jo skrytet sitt også :D


Sent from my iPhone using BV For
 
Back
Topp