Hvilken bunad har du?

Jeg syns i alle fall det;)Det er dog først og fremst for at jeg kommer derfra og har lik da. Vil vise det på en måte:)
Jeg syns det er viktig å ha en bunad som man har tilhørighet til, ikke bare kjøpe for at den er fin. Da er poenget litt borte..? Det er min mening da! :p
 
Jeg syns det er viktig å ha en bunad som man har tilhørighet til, ikke bare kjøpe for at den er fin. Da er poenget litt borte..? Det er min mening da! :p
Ja helt enig:)
Her vil det være 3 valgmuligheter av bunud som hun har tilhørighet til:)
 
Ja helt enig:)
Her vil det være 3 valgmuligheter av bunud som hun har tilhørighet til:)
Så heldig ho er! :) jeg hadde bare valget på Østfold, farmor som har gjort alt :) så den betyr veldig mye
 
Så heldig ho er! :) jeg hadde bare valget på Østfold, farmor som har gjort alt :) så den betyr veldig mye
Det skjønner jeg:)
Hun arver uansett en når hun er 5-6år da. Det er hvit bergensbunad.
 
Skal få bunad i gave av gubben som takk for et lang og slitsomt svangerskap :) Vært tradisjon at jentene i familien får det i konfirmasjons gave. Men jeg konfirmerte meg aldri :( Men alltid ønsket meg bunad i 34 år. Men må vente et par mnd til så kroppen er helt tilbake til normalen etter fødsel.
Skal ha bunad med familie tilknytning. Spiller vell egentlig ikke noen rolle hvor i familien det er :) Går man langt nok bak i tid finner man en fin man liker :)
Min slekt er mest fra Odalen men kommer IKKE til å velge den da den ser grusom ut i mine øyne :(
 
Det skjønner jeg:)
Hun arver uansett en når hun er 5-6år da. Det er hvit bergensbunad.
Jeg har hatt sommerbunaden til Østfold i den alderen :) blir vel mest brukt som barnebunad nå, tror jeg. Gleder meg til ho passer i den, men det er samme alder som din.
 
Skal få bunad i gave av gubben som takk for et lang og slitsomt svangerskap :) Vært tradisjon at jentene i familien får det i konfirmasjons gave. Men jeg konfirmerte meg aldri :( Men alltid ønsket meg bunad i 34 år. Men må vente et par mnd til så kroppen er helt tilbake til normalen etter fødsel.
Skal ha bunad med familie tilknytning. Spiller vell egentlig ikke noen rolle hvor i familien det er :) Går man langt nok bak i tid finner man en fin man liker :)
Min slekt er mest fra Odalen men kommer IKKE til å velge den da den ser grusom ut i mine øyne :(

Ja, men da blir det jo en tilknytning :) hele min familie er fra Østfold, så langt det går.. Eller Sverige, men der er det lite bunader. :p
 
Back
Topp