Hvilken bilstol valgte dere til babyen og hvorfor?

Vi gikk for Britax Romer Baby-safe i-size [emoji4]
 
Cabriofix. Gjort det bra i tester og vært fornøyd med det til småsøsknene mine.
 
Får man lov til å ta med seter ut i bilen for å prøve, altså? Hvordan er liggefunksjonen på deres sete?
Har fått lov til det både på babyshop og Babybanden.
Om du har mulighet er Babybanden på Skøyen sinnsykt gode på sikring av barn i bil. Har vært innom tre ganger og fått bra hjelp hver gang

Har ikke testet i praksis enda, men setet skal visst kunne legges helt flatt når det ikke er i bil (altså på gulv/bakke eller på vogn) slik at babyen får hvilt ryggen sin.
Vi kom til at det var en stor fordel når vi har lange kjøreturer eller andre som skal følges opp.
Pga den funksjonen veier setet litt mer enn andre babyseter da.
Kan festes med bilens belte samt med base som kan festes både med isofix og med belter
 
Stemmer dette fortsatt? Mener maxi-cosi gjorde det dårlig på tester i 2015.
Cabriofix er vel ikke testet siden 2007/8 tror jeg, men oppfølgeren pebble skal være veldig bra
 
Valgte Maxi Cosi cabrifix fordi den har gjort det bra i tester, og ofte er på salg selv om den fortsatt er bra :)

Vår store baby vokste ut av den før hun var 6mnd, men det ville hun gjort på alle babystolene som kun er ment for nyfødte.

Glad vi ikke kjøpte Pebble, fordi den koster så mye mer at vi ville følt oss tvungen til å kjøpe småbarnstol derfra og (som passer samme base). Og vi ønsket småbarnstol som roterer mot døren for barnehagetiden som jo nærmer seg :)

Hadde jeg visst nå at babystolen var så kortvarig ville jeg ønsket å vurdere småbarnstol med nyfødt innlegg. Vi landet på "Britax Dualfix i-size" som svinger mot døren, men som vi ikke kan ta med oss ut og rundt..
Synes det var litt kjipt å bruke 2500kr på babystol og så 6000kr på småbarnstol allerede etter 5mnd. Sikkert fordi jeg ikke var forberedt på det [emoji28]

Bortsett fra at Maxi Cosien varte kortere enn antatt var vi veldig fornøyde med den altså!
 
Doona+ fra SimpleParenting! Den har hjul under så den kan gjøres om til ei lita vogn! Passer fra nyfødt til opp til 13 kg - vi brukte den til 2- åringen vår på reise, hun gikk godt under høyde og vektkrav. Vi valgte den fordi jeg er funksjonshemmet og ikke under noen omstendigheter klarer å bære et bilsete(vi hadde maxi cosi cabriofix til første, det var jævlig å bære det og) men med den stolen så er det jo som en drøm å ta med seg baby mellom bil/hus og inne på butikk eller kjøpesenter!

Jeg ble slaktet på bilstolgruppa på fb for den stolen, folk mener jeg ønsker at barna mine skal dø [emoji58] Men vet du hva, den stolen er jaggu godkjent. Men den er ikke BEST i test og da er den visst livsfarlig(hallo?). Jeg er såre fornøyd!
 
Maxi cosi carbofix :)

Den har kommet godt ut i tester, billig og er en lett stol å bære:)

Og har både søster og svigerinne som var kjempe fornøyd med den:)
 
Vi valgte maxi cosi pebble plus med base som også kan brukes til neste størrelse bilstol. Samboer som fikk bestemme :) Tror liggekomforten til baby i tillegg til sikkerhet spilte inn, samt at stolen passet i bilen selvfølgelig. Vi har en liten Yaris.

Vi kjøpte på Rudo i Oslo og fikk prøve basen og setet i bilen - de i butikken var med ut og viste også.
 
Vi har valgt cybex aton 5. Grei pris og den ga riktig helning i bilen vår. Det vikitigste er å velge fra et anerkjent merke og passe på at den gir rtiktig helning i deres bil :)
 
Velg en som har blitt testet nylig, og som passer i bilen deres. Det er mye som skal klaffe når man kjøper bilstol, og mange modeller er utdaterte selv om de fortsatt selges. :)
 
Jeg har kjøpt meg besafe sete med base... Har testet den i bilen... Men her en dag så skulle jeg ha med meg litt folk i bilen så jeg tenkte at jeg bare tar ut setet og basen og legger det i bagasjerommet imens... Men da begynte jo basefa** å pipe... [emoji58] Sikkert fordi et eller annet punkt ikke lyste grønt lenger... og jeg fikk den ikke til å gi seg med pipinga igjen, før jeg satte det tilbake på plassen sin i bilen...

Så nå lurer jeg på om det er noen som vet om det i det hele tatt er mulig å ta ut basen å lagre den eller om den nå må stå i bilen for evig...? [emoji58] Det må jo finnes en måte å få den basen til å slutte å pipe hvis man skal pakke bort setet og basen ved en senere anledning... [emoji848]
 
Besafe izi go :) enkelt å montere med isofix og tar mindre plass enn izi sleep som vi hadde forrige gang. Enklere å bære med seg med mer :)
 
Sjekk testene og dra å prøv de med best resultat i bilen din ofte man må prøve noen forskjellige for å finne noe som passer. .. Problemet er at bilsetet blir for skrått, slik at babyen ikke blir liggende "flatt" nok i sitt sete.. Fex i Skoda er dette ofte ett problem, vi har måttet ha sete nr 2 i liggestilling for at det reellt skulle være sittestilling for barnet. Britax har fått en ny babystol base med isofix som kan vinkles om dette er ett problem i deres bil, og det setet og har kommet bra ut i tester
 
Vi gikk for Besafe izi som passer til Stokkevognen. Synes kanskje det er litt trangt til baby med nyfødtinnlegget, og synes den er tung å bære. Ikke visste jeg at det fantes stoler som kunne vris mot døren, det høres jo utrolig praktisk ut!
 
Back
Topp