Hvilken bilstol valgte dere til babyen og hvorfor?

Baby snart?

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Novemberlykke 2020
Det finnes jo så utrolig mange bilstoler, blir jo helt forvirret! Hvilken bilstol valgte dere og hvorfor? Er det noen tester av bilstoler til nyfødte?
 
Maxi cosi cabriofix
Best i test og passet fint i biltn

Aha, så det finnes tester... Da må jeg google litt. :) Er du fornøyd med den, hvis du har tatt den i bruk enda? Hva er du eventuelt misfornøyd med?
 
Jeg bare lurer på en ting... Det står på barnashus det med at man kan sjekke via det bilmerke man har for hvilken som er godkjent, hvor finner man det? For jeg finner det ikke på siden :sorry: Greit å vite sånn at man er forberedt når man trenger å kjøpe det :) Men hvordan blir det da når jeg og min samboer to forskjellige biler?:rolleyes:
 
Gå i butikk og prøv i bilen din. Må sjekke helningen at den blir riktig og det variere mellom biler ift hvordan setene er laget i dem.

Vi endte med cybex cloud fordi liggefunksjonen er praktisk for vårt bruk fremfor å «måtte» ha med vogn
 
Gå i butikk og prøv i bilen din. Må sjekke helningen at den blir riktig og det variere mellom biler ift hvordan setene er laget i dem.

Vi endte med cybex cloud fordi liggefunksjonen er praktisk for vårt bruk fremfor å «måtte» ha med vogn

Får man lov til å ta med seter ut i bilen for å prøve, altså? Hvordan er liggefunksjonen på deres sete?
 
Får man lov til å ta med seter ut i bilen for å prøve, altså? Hvordan er liggefunksjonen på deres sete?


Har vært inne i barne butikker for å se litt. spurte for nysgjerrigheten om barnevogn og da sa dem som jobbet der at hvis man ønsker å se om den passer i bilen kunne man prøve dette :) Men vet ikke om det er sånn i alle butikker
 
Det finnes jo så utrolig mange bilstoler, blir jo helt forvirret! Hvilken bilstol valgte dere og hvorfor? Er det noen tester av bilstoler til nyfødte?
Sjekk testene til forbrukerrådet som noen lenka til tidligere i tråden, sjekk at setet passer i deres bil og vurder om du feks skal ha et sete som kan brukes på vogna. Husk at "Best i test" kan være mye forskjellig, så forbrukerrådet er greiest.
 
Cybex Aton, gjør det bestandig meget godt i tester. :)
 
Hvilken nettside finner dere tester for dette? Det er sikkert bare å søke på google, men var bare nysgjerrighvor dere oppdaterer dere :):)
 
Maxi cosi cabriofix
Best i test og passet fint i biltn
Valgte den også siden den kommer veldig bra ut i tester og en av de få setene som kan brukes av babyer med hofteleddsdysplasi som er arvelig og vi har i familien
 
Arvet maxi cosi til eldste.
Akta graco til yngste fordi jeg kjøpte den brukt av ei venninne. Jeg var ute etter en med base.


Sjekka de på tester (etter jeg fikk tilbudsplikt å arve/kjøpe) og de var blandt de på topp på sikkerhet.
 
Back
Topp