Hvilken bilstol anbefaler du?

Lunina

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Mailykke 2018
Vi driver nå å ser på neste bilstol til lillemor som skal vare til hun er fra 6mnd til 4-5 år...men det er jo såååå mange å velge imellom..
Hva har dere?
Pluss og minus ved den?
Pris?
 
Axkid minikid. Det er en beltestol som varer frem til ca 125 cm, og 25 kg. Men du kan bruke den lenger enn 25kg dersom barnet oppnår vekt før cm. Dette er den stolen som varer lengst bakovervendt. Det anbefales å ha dem bakover til 4 år, men det er veldig fint om de sitter bakovervendt lenger enn dette :)

Dersom du ønsker en mindre stol mellom babystol og neste stol, er Cybex Sirona et godt valg, den er også svingbar. Den har isofix, og varer kun til 18kg eller ca 104cm.
 
Axkid minikid. Det er en beltestol som varer frem til ca 125 cm, og 25 kg. Men du kan bruke den lenger enn 25kg dersom barnet oppnår vekt før cm. Dette er den stolen som varer lengst bakovervendt. Det anbefales å ha dem bakover til 4 år, men det er veldig fint om de sitter bakovervendt lenger enn dette :)

Dersom du ønsker en mindre stol mellom babystol og neste stol, er Cybex Sirona et godt valg, den er også svingbar. Den har isofix, og varer kun til 18kg eller ca 104cm.
Takk for svar:)
 
Vi driver nå å ser på neste bilstol til lillemor som skal vare til hun er fra 6mnd til 4-5 år...men det er jo såååå mange å velge imellom..
Hva har dere?
Pluss og minus ved den?
Pris?

Anbefaler en som passer i bilen, og som gir riktig helling. Den som varer lengst, og passer flest biler og barn er Axkid Minikid.
Den er det bare pluss med i mine øyne.
Sjekk denne bloggen:
http://bilstoler.blogg.no/

:)
 
Vi har bedre izi pluss. Den tar liten plass hvis man greier å montere den sånn. Men jeg måtte få nr 2 før jeg greide det. Synes den de skriver om over her virker fin. Minner mye om den vi har.
 
Vi har bedre izi pluss. Den tar liten plass hvis man greier å montere den sånn. Men jeg måtte få nr 2 før jeg greide det. Synes den de skriver om over her virker fin. Minner mye om den vi har.
Besafe izi pluss er også en av de få som varer lengst så også et veldig godt valg [emoji4]

Selv har vi en axkid som nå blir brukt til lillegutt, storesøster på 5 år har nettopp fått beltestol og satt også godt i axkid så veldig fornøyd med den, spesielt de selvstrammende forankringsselene er et stor pluss med axkid for monterer bilstolen lett I bilen [emoji16]
 
Hadde sett på og testet besafe modular. Veldig god stol som ikke tar super mye plass (de over tar en del plass desverre), husk at det ikke er gitt at ditt barn sitter godt i en stol som skal vare så lenge, vi prøvde selv en stol som skal vare til 125 og frøkna satt som en potetsekk, ikke godt for hu stakkar. Varighet er ikke alt, man kan altids kjøpe ny stol om behovet er der[emoji5] så hadde nok benyttet isofix og en stol til 18kg og 105 cm (som er ca 4år) så lenge det går og heller vurdert videre derfra, disse stolene er også lettere å montere[emoji5]
 
Besafe izi plus ser veldig behagelig ut for de minste, men hos oss varte den dessverre ikke ut bakovervendt-tiden.
Maxway og minikid kan være et bedre valg om du ikke vil risikere og måtte kjøpe enda et bakovervendt sete. Minikid varte lengst til mitt barn, da maxway ble for trang over skuldrene litt før han ble 4.
Både minikid og maxway kan du få kjøpt kil til dersom dere har bratte seter i bilen.
 
Besafe izi plus ser veldig behagelig ut for de minste, men hos oss varte den dessverre ikke ut bakovervendt-tiden.
Maxway og minikid kan være et bedre valg om du ikke vil risikere og måtte kjøpe enda et bakovervendt sete. Minikid varte lengst til mitt barn, da maxway ble for trang over skuldrene litt før han ble 4.
Både minikid og maxway kan du få kjøpt kil til dersom dere har bratte seter i bilen.
Vi må ha 2 da vi venter en til i mai neste år så takk for at du gjorde meg oppmerksom på det:) men er det noen av de stolene som kan brukes fra nyfødt? Eller må man ha en imellom?
Tenkte jeg skulle dra på babyshop å evt prøve noen seter i bilen før jeg kjøper på nett..er jo sykt stor forskjell på pris fra netthandel til butikk på enkelte seter:wideyed:
 
Vi må ha 2 da vi venter en til i mai neste år så takk for at du gjorde meg oppmerksom på det:) men er det noen av de stolene som kan brukes fra nyfødt? Eller må man ha en imellom?
Tenkte jeg skulle dra på babyshop å evt prøve noen seter i bilen før jeg kjøper på nett..er jo sykt stor forskjell på pris fra netthandel til butikk på enkelte seter:wideyed:

En nyfødt skal alltid ha babysete, selv ol det står at noen varer fra 0-18kg det er en helt annen helling i et babysete.
 
Vi må ha 2 da vi venter en til i mai neste år så takk for at du gjorde meg oppmerksom på det:) men er det noen av de stolene som kan brukes fra nyfødt? Eller må man ha en imellom?
Tenkte jeg skulle dra på babyshop å evt prøve noen seter i bilen før jeg kjøper på nett..er jo sykt stor forskjell på pris fra netthandel til butikk på enkelte seter:wideyed:

Minikid 2017-modellen kommer med spedbarnsinnlegg, men det er alltid anbefalt å ha eget babysete de første mnd [emoji846] det er også mye mer praktisk syns jeg, da babyer sover en del i bilstolen så slipper man å flytte så mye på de [emoji846]
 
Vi har besafe izi pluss og er veldig fornøyd med det. Litt stort sete, men vi har stor bil.
Min gutt på snart 3,5 på 107 cm sittet i det enda. Ikke mye å gå på nå, men går ganske nærme 4 år
Synes besafe har gode seter og ville sett på dem.

Ser mange anbefaler minikid. La barnet prøve og se hvordan ditt barn sitter i det. Vi kjøpte det i sommer, men måtte bytte tilbake til besafe setet, da han ikke satt godt i det setet. Klagde på vondt i rompe og korsrygg. Gråt etter bare noen minutter og til slutt nekta han å kjøre bil.
 
Har brukt britax maxway fra hun var 10 mnd. Nå er hun 5 år. :) kan justere helling og ha det langt inn eller langt ut på setet. Holder til 25 kg og er enkelt å montere.
 
Vi har besafe izi pluss og er veldig fornøyd med det. Litt stort sete, men vi har stor bil.
Min gutt på snart 3,5 på 107 cm sittet i det enda. Ikke mye å gå på nå, men går ganske nærme 4 år
Synes besafe har gode seter og ville sett på dem.

Ser mange anbefaler minikid. La barnet prøve og se hvordan ditt barn sitter i det. Vi kjøpte det i sommer, men måtte bytte tilbake til besafe setet, da han ikke satt godt i det setet. Klagde på vondt i rompe og korsrygg. Gråt etter bare noen minutter og til slutt nekta han å kjøre bil.

Vi solgte også minikid fort, lillemor satt dårlig i det selv med innlegg, så man bør absolutt prøve det først både med barn i og i bilen[emoji5]
 
Vi må ha 2 da vi venter en til i mai neste år så takk for at du gjorde meg oppmerksom på det:) men er det noen av de stolene som kan brukes fra nyfødt? Eller må man ha en imellom?
Tenkte jeg skulle dra på babyshop å evt prøve noen seter i bilen før jeg kjøper på nett..er jo sykt stor forskjell på pris fra netthandel til butikk på enkelte seter:wideyed:

Minikid er nå kommet med babyinnlegg, så ja. Men da må du være sikker på at du får et av de nye som kom ut nå i år. På Jollyroom står det om det er med eller uten innlegg.
 
Ser noen nevner Besafe og noen sier barnet satt dårlig i minikid.
Selvsagt er det individuelle forskjeller. Datteren min satt som en dronning i sitt Iziplus, og det gjør hun i minikid også. Det første hun sa da hun kom over i minikid (2 år 8 mnd) var woooow åååh mens hun satte seg til rette og smilte fra øre til øre.
Besafe varer betraktelig kortere tid enn Minikid (116 cm vs 155 cm, men begge er til 25 kg). Vi har også et Maxway. Maxway er et fint sete det og tar lite plass, men er ikke fullt så komfortabelt som Minikid. Vi har det i bilen til far, som hun bare kjøres i til bhg.
 
Back
Topp