Hvilken bil har dere?

Kia Optima stasjonsvogn 2017-mod. Kjempefornøyd både med plass, utstyr og komfort. Det er plass til stor vogn (Emmaljunga) samtidig som vi fremdeles har mye igjen av bagasjerommet til andre ting og baksetene er veldig romslige, noe som gjør at det er god plass i fremsetene selv med barneseter. Det er en av de største stasjonsvognene og til en veldig mye rimeligere pris enn f. eks Passat og Mercedes E-klasse.
 
Volvo V50. Supergod å kjøre og god plass å sitte i baksete. Kanskje litt liten plass i bagasjerom til tvillingvogn og to hunder i størrelse medium og stor.. Litt usikker på hvordan jeg skal komme med fra A-B med kidsa og bikkjene nården tid kommer. Ikke problem når samboer ikke er med, da får hundene ligge foran, en i setet og en på gulvet. Tror også at en takboks hadde vært god investering! Alt i alt supergornøyd med bilen, men hadde nok kjøpt en litt større om jeg hadde visst at jeg noen måneder etter innkjøpt skulle bli gravid med to.
 
Volvo v50. Relativt liten bil og bratte seter
 
Fordeler og ulemper? :happy:
Vi har to:
Mitsubishi Pajero: stor og ekstremt romslig, får plass til alt og litt til. Sitter høyt, godt for gubben som blir bilsyk. Men den har dårlig svingradius, er treeeig på girene pga hydraulisk clutch og føles litt som å kjøre traktor

Volvo v50: God kjørekomfort, lettkjørt, går godt selv når den er tungt lasta. Litt liten til stasjonsvogn å være, blir trangt med bilstol baki og er litt snaut med bagasjeplass nå spm vi må ha med vogn.
 
Ford Focus 2014, ikke stasjonsvogn da, så håper det er ok plass til barnevogn. Mannen har Volvo V50 som vi bruker om vi skal på langtur. Ser flere her har samme å sier det blir knapt, vi får se om en av bilene må byttes etterhvert.
 
Vi har en Kia seed og en Opel Astra. Kanskje litt lite bagasjerom i Astraen men ser vi at den blir for liten må vi bare kjøpe ny.
 
Skoda Superb. UTROLIG god plass til barnesetet bak! :)

Signerer denne! Kjøpte Skoda superb for et par mnd siden. Jeg kommer fortsatt ikke over hvor sjukt romslig den bilen er. Asså, WOW[emoji1376][emoji1376] samboer er 1,90 lang, og med svigerfar på 1,94 sittende bak han, har han enda goood plass før knærne treffer seter foran!!
 
Noen med bmw her?
 
Vi kjøpte en e-golf 1 uke før testen lyste positivt :hilarious: Hadde vi visst det hadde vi nok gått for en litt romsligere bil. Sambo er 2 meter så er ikke plass til en person bak han heller:hilarious: Spent på hva slags vogn vi klarer å trykke inn i bagasjen.
 
Back
Topp