Hvilken bil har dere?

Skoda suuuperb[emoji1303] masse plass og billige slitedeler[emoji1303]
 
Passat, helt grei bil. Litt dårlig plass i bagasjerommet bare.
 
Har Ford Mondeo 2016 modell og den er det dårligere plass i enn karosseriet før dessverre. Drømmer om en S-max da[emoji108] Også har vi en Berlingo med god plass [emoji4]
 
Ford galaxy, bare fordeler med den til videre ihvertfall, elsker plassen og storesøster elsker at det er 7 seter [emoji16]
 
Peugeot 5008, ingen ulemper til nå! God plass til tre barneseter i baksetet, to ekstra seter bak, romslig bagasjerom og deilig å kjøre. Vi har også en e-up! Kjekk bil som er billig i drift.
 
Har en Volkswagen Passat stasjonsvogn, god å kjøre, syntes den ser fin ut og har ett romslig bagasjerom.
Minus for at det er litt trangt i baksetet, spesielt nå som vi får tre barn med bilstoler ; hadde hjulpet hvis alle de tre setene var like store.
 
Passat. Veldig fornøyd med bilen, men kunne gjerne hatt er annen type som var høyere siden jeg kobber på fjellet.
 
Hyundai ix35 SUV, fin og praktisk men ikke plass til 3 unger i baksetet som vi trodde[emoji849]
 
Skoda Superb. UTROLIG god plass til barnesetet bak! :)
 
Toyota prius+7 [emoji7]

Fordeler:
Rimelig i innkjøp
Rimelig i drift
Rimelig i forsikring
Rimelige servicer
Rimelige deler
Automat er standard
God plass
3 separate bakseter
7 seter totalt
Pen å se på
God å kjøre
Pålitelig

Ulemper:
Kommer ikke med 4x4
Kommer ikke med hengerfeste
Noe motorstøy ved full gass
 
Opel Corsa og Ford Focus. Så lenge vi ikke har barn, er det glimrende. Corsaen er liten og nett, mens Focusen er grei når man skal handle litt mer.

Men nå når vi venter barn, blir begge litt små... Vognen får såvidt plass i Corsaen, og kun én spesiell vei. Bagdelen må da stå i baksetet, og bilstolen får plass om ikke passasjeren har lange bein. Da er det plass til kanskje en bærepose i tillegg... Focusen er jo litt større, men også der får vi problemer når vi skal ha med bagasje i tillegg til vogn og bilstol.

Så det blir nok stasjonsvogn på oss om ikke lenge.
 
Nissan Leaf. Blir trangere med to barn i den, men enn så lenge har vi ikke behov for noe større. Blir nok å bytte til en romsligere elbil om noen år.
 
Ford Mondeo 2014 modell. Romslig, god å kjøre, drivstoffgjerrig, stort bagasjerom og stort baksete. Syns den ser helt ok ut også. Var i tillegg rimelig i innkjøp, i forhold til mange biler. Ulempene er at det er diesel (jeg foretrekker bensin), har ikke 4wd, og jeg syns motoren er litt liten. Kunne også tenkt meg at den hadde vært litt høyere. Og denne har manuelt gir, jeg foretrekker automat - men automat var dyrere. :p
 
Audi A4 stasjonsvogn og en XC90. Begge store og vi får plass til alt vi måtte trenge på korte og lenger turer [emoji4] Venter vår første i mars, vognen går fint i begge bilene og romslig bakseter [emoji4]
 
Back
Topp