Hvilken babycall har du/dere?

stellaapolaris

Blir kjent med forumet
Vi har sett litt på Neonate sin BC-8000 DV babycall. Noen av våre kriterier når det kommer til babycall er at det er video på den, slik at vi kan se barnet når hun ligger ute i vognen, god rekkevidde og at man kan se temperaturen. Denne er jo ganske lett for oss å velge, da den kan lett brukes både inne og ved soving ute i vogn når den tid kommer. Prisen på denne er dog litt stiv, og tenkte derfor å forhøre meg litt hva dere tenker, og om dere har noen erfaringer dere ønsker å dele?
 
For meg er ikke video et must. Vi har kjøpt Philips avent uten video. Fancy vuggesanger på den da. Vet at den kan være litt problematisk ift batteritiden og levetid osv, men vi kommer nok ikke til å bruke den så mye at det blir et problem.

Jeg valgte bort neonate da vi bestilte fordi vi har en mindre fancy type av den på jobb, og den var ikke jeg fornøyd med. Men etter å ha lest litt tror jeg nok den dyrere versjonen er kjempebra! Selv om jeg ikke helt ser nytteverdien i 800 meter rekkevidde?
 
Den billigste jeg fant.
Var enda billigere da jeg kjøpte den..
Trenger bare en så jeg hører lille bedre fra rommet til stua. Ikke noe avanserte saker altså :p
8671aadde666378b6c7f98bf6c151cae.jpg
 
Driver og vurderer frem og tilbake. Står vel i grunn mellom Neonate BC-6500D og Philips Avent SCD570. Jeg føler ikke behovet for video, og har bittelitt paranoia for hacking av videoenhet, som jeg har hørt at ikke er så vanskelig når det er snakk om babycall:wideyed:. For meg er rekkevidde viktig, ettersom at jeg av og til vil komme til å måtte ut med hunden når mannen er på jobb. Vi jo ikke gå langt fra huset, men trenger å være helt sikker på at jeg får det med meg om knøtten begynner å gråte. Ellers er det viktig for meg at babycallen kun sender strålesignaler når den blir aktivert av lyd. Vil ikke at knøtten skal ligge i konstant stråling når han ligger og sover:)
 
Vi har Neonate BC-6500D og Philips Avent scd 580. Fornøyd med begge, men Neonate er mer transportabel (barna sover alltid ute på dagtid). Så vi bruker en inne og en ute [emoji4]
 
For meg er ikke video et must. Vi har kjøpt Philips avent uten video. Fancy vuggesanger på den da. Vet at den kan være litt problematisk ift batteritiden og levetid osv, men vi kommer nok ikke til å bruke den så mye at det blir et problem.

Jeg valgte bort neonate da vi bestilte fordi vi har en mindre fancy type av den på jobb, og den var ikke jeg fornøyd med. Men etter å ha lest litt tror jeg nok den dyrere versjonen er kjempebra! Selv om jeg ikke helt ser nytteverdien i 800 meter rekkevidde?

Virker som den er ganske bra. Lest mye bra og fått god omtale, samt best i en eller annen test! :p Trenger ikke rekkevidde på 800 m da, men vognen blir stående på motsatt side av huset når hun skal sove ute, og har inger vinduer der! Eller noen måte å se henne, derfor vi tenker video! Slik at jeg får roet mammahjertet og ikke snike i døren hele tiden, haha!
 
Den billigste jeg fant.
Var enda billigere da jeg kjøpte den..
Trenger bare en så jeg hører lille bedre fra rommet til stua. Ikke noe avanserte saker altså :p
8671aadde666378b6c7f98bf6c151cae.jpg

Hadde det ikke vært for at jeg ikke har noen oversikt over henne når hun vil begynne å sove ute i vogn, vil vi ha video! Hvis ikke hadde vi nok gått for en helt annen babycall:) lettere sådan!
 
Vi har Neonate BC-6500D og Philips Avent scd 580. Fornøyd med begge, men Neonate er mer transportabel (barna sover alltid ute på dagtid). Så vi bruker en inne og en ute [emoji4]

Det var min opprinnelige plan! Men ble så usikker når jeg så at jeg kan få "to i en" til samme pris som å kjøpe to babycaller?:eek:
 
Driver og vurderer frem og tilbake. Står vel i grunn mellom Neonate BC-6500D og Philips Avent SCD570. Jeg føler ikke behovet for video, og har bittelitt paranoia for hacking av videoenhet, som jeg har hørt at ikke er så vanskelig når det er snakk om babycall:wideyed:. For meg er rekkevidde viktig, ettersom at jeg av og til vil komme til å måtte ut med hunden når mannen er på jobb. Vi jo ikke gå langt fra huset, men trenger å være helt sikker på at jeg får det med meg om knøtten begynner å gråte. Ellers er det viktig for meg at babycallen kun sender strålesignaler når den blir aktivert av lyd. Vil ikke at knøtten skal ligge i konstant stråling når han ligger og sover:)

Denne er ikke avhengig av wifi, så jeg troor det vil være vanskeligere å hacke den, uten at jeg er noen ekspert på området! Takk for tips btw! Tror nok at det blir en runde til med research før vi går til kjøp :) kjedelig med bomkjøp!
 
Hadde det ikke vært for at jeg ikke har noen oversikt over henne når hun vil begynne å sove ute i vogn, vil vi ha video! Hvis ikke hadde vi nok gått for en helt annen babycall:) lettere sådan!
Ja, vi har bare ikke behov for det. Vogna kan jeg plassere RETT utenfor kjøkkenvinduet eller spisebordvinduet.
Og på soverommet trenger jeg ikke noe oversikt.. Bare lyd. [emoji14]
 
Det var min opprinnelige plan! Men ble så usikker når jeg så at jeg kan få "to i en" til samme pris som å kjøpe to babycaller?:eek:
Blir vel litt smør på flesk med begge. Grunnen til at vi har to, er at vi kjøpte Phillips til storesøster som er 17 mnd eldre, og når nummer to kom, ville jeg ha en som var mer transportabel fordi jeg var hjemme med begge og mer på farten. Philips sin vant best i test, det var grunnen til at jeg kjøpte den.
Vi har hatt litt småproblemer med Neonate, blant annet at batteriet sluttet å lade før et år var gått og at en del av displayet har forsvunnet. Men vi har reklamert og fått nye deler/vare, uten diskusjon.
 
Vtech BM 3200, med video :) Aner ikke om den er bra :hilarious: Har ingen erfaring med noen babycall heller, så kjøpte etter anbefaling fra venninne :)
 
Vi valgte bort video fordi det sluker batteri og dermed levetid. Valgte derfor Avent 580 tror jeg, toppmodell ish med lys i taket og sang etc. Det fine med det er jo at det blir som en uro i taket med masse ulike farger som beveger seg, sikkert spennende å se på. Og det kan fjernstyres, sammen med melodi og talk-back slik at du kan snakke til babyen. Temperatur og luftfuktighet vises også. Skal ha god rekkevidde og levetid. Virker super synes jeg, men ikke utprøvd ordentlig ennå da.
 
Neonate her, garantert :) De har lang levetid på batteriet, og lang rekkevidde. Høres mye ut med 800 meter,- men altså det er jo i friluft. Med en gang man får vegger, murer osv mellom minsker den radiusen... Genialt med lang rekkevidde fordi hvis man feks har besøk, kan man sette barnet litt lenger unna bråket. Er man avgårde kan man plassere barnet der det passer best uansett om det er murbygning eller noe mer avstand mellom. De er også veldig følsomme og pålitelige synes jeg. Vi hadde phillips avent det første halve året, men never again sier jeg bare. Måtte lade støtt, og rekkevidden var elendig. Var på en konferanse i en murbygning med 4-5 rom mellom, og da virket den ikke..
 
Back
Topp