Hvilke vitaminer?

Urflisa

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
Febbisbebbis'18
Hva tar dere nå?
Kjøpte ista, nycoplus gravid. Men ser den er for før graviditet og første trimester. Og den som heter mamma er for 2&3 trimester og amme-perioden.
Er det så stor forskjell på de så jeg bør bytte i morra..?
 
Tror bare d er folat i den første og ikke i den som heter mamma. Men er jo ikke farlig å ta folat etter 1. trimester, så bare at de du har kjøpt først.
 
Jeg vil tro det går helt fint å bruke de du har kjøpt. Litt ekstra folat skader ikke, og det er det som er hovedforskjellen:) Selv tar jeg ikke noe for øyeblikket. Forsøker å spise variert. Mulig jeg begynner med noe tilskudd etterhvert!
 
Jeg tar vanlig multivitamin og omega 3 :)
 
Vanlig multivitaminer, ekstra magnesium pga urolige bein og jern pga lavt jerninnhold i kroppen :)
 
Jeg tar mammavitaminene fra Nycoplus. Tar også kalsium utenom, siden jeg holder meg unna alt av melkeprodukter.
 
Multivitaminer , D-vitaminer og folat. Ikke nødvendig med folat nå, men boksen er snart tom likevel [emoji12] (uke 20+1 nå)
 
Jeg tar multivitaminer, magnesium og omega 3 [emoji4]
 
Jeg tar ingenting nå.. Hadde tenkt å kjøpe trantabletter.
 
Jeg tar bare tran. Jeg fikk beskjed fra legen om at det var helt unødvendig å ta tilskudd av annet, så lenge man hadde et sunt og variert kosthold. Så jeg satser på at kostholdet fikser det framfor piller. Med mange vitaminer og mineraler er det jo minst like farlig med for mye som med for lite, så om man allerede får i seg nok via kosten kan man få "overdose" om man tar tilskudd i tillegg.
 
Multivitaminer, magnesium og trantabeletter.
 
Back
Topp