Hvilke vintersko skal dere kjøpe til ungene deres?

Bettamor venter nr 3

Forelsket i forumet
Begynner så smått å se litt på vintersko, men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe i år.
Noen forslag, gjerne med link/bilder??
 
her så har ungene brukt stonz fram til de var rundt 2-3år
etter det så har jeg som oftest brukt viking gortex støvler og sorell
 
Viking, i år som i fjor som året før. 
 
Viking GoreTew vintersko blir det her, og kommer nok alltid til å bruke det. Passer mitt barn, som har ganske stor fot.

Ecco ble testvinner i vintersko, og Viking på 2.plass. Ecco passer ikke mitt barn, men mange har mye godt å si om Ecco også :)
 
Her blei d viking sko :o)
 


gutt09jente11 skrev:
Viking GoreTew vintersko blir det her, og kommer nok alltid til å bruke det. Passer mitt barn, som har ganske stor fot.

Ecco ble testvinner i vintersko, og Viking på 2.plass. Ecco passer ikke mitt barn, men mange har mye godt å si om Ecco også :)


Det blir en av de to. Vi avgjør når vi får prøved. :)
Hun hadde Viking i fjor, men ser Ecco vant og de koster 50 kr mindre, så vi venter og ser hva som passer best.
 


Elisabeth ! skrev:


bondekone skrev:
her så har ungene brukt stonz fram til de var rundt 2-3år
etter det så har jeg som oftest brukt viking gortex støvler og sorell



Er det noe behagelig å gå med da? Null støtte for foten og ikke noe såle? :)

Viking i år og! Same procedure every year, James!


Stonz er da godt å gå med? De løper barbeint om sommern.. og stonz er jo "såle" på og evt ullsokker eller linerz i. Og hvorfor skulle det være værre å gå uten støtte ute enn inne egentlig? det beste for foten er jo ingenting. Her gikk mini med stonz fra nov-april/mai i år.. selv om hun da hadde gått i et år. Ekkelt å gå i førsten med tunge vinterstøvler tenker jeg....

Men i år har hun foreløpig slushers og Ponny vintersko. Ponnystøvlene har sympatex og ekte skinn og greier. Håper de holder. Om ikke går vi nok for Viking. Ecco sitter best på foten, men syns sålen virker så glatt. Har hatt Vikingsko goretex sko til og fra siden i våres og de har vært glimrende og aldri vært no lekkasje... unntatt da ho badet i en vanndam og det kom ovenfra... hehe

 


Labambie skrev:
Viking, i år som i fjor som året før. 



sign!
 
Blir viking her også. Kjenner en som jobber i viking, og fikk vintersko av han i fjor fra str 22 til 26 :) Trenger ikke å tenke på vinterstøvler på noen år
 
Vikig sko ha fikk av bestefar ifjord de passer fint enda =)
lille bror har stonz og noen vinterstøler bestafar har kjøpt til han =)
 


TonjeJenta skrev:


Elisabeth ! skrev:


bondekone skrev:
her så har ungene brukt stonz fram til de var rundt 2-3år
etter det så har jeg som oftest brukt viking gortex støvler og sorell



Er det noe behagelig å gå med da? Null støtte for foten og ikke noe såle? :)

Viking i år og! Same procedure every year, James!


Stonz er da godt å gå med? De løper barbeint om sommern.. og stonz er jo "såle" på og evt ullsokker eller linerz i. Og hvorfor skulle det være værre å gå uten støtte ute enn inne egentlig? det beste for foten er jo ingenting. Her gikk mini med stonz fra nov-april/mai i år.. selv om hun da hadde gått i et år. Ekkelt å gå i førsten med tunge vinterstøvler tenker jeg....

Men i år har hun foreløpig slushers og Ponny vintersko. Ponnystøvlene har sympatex og ekte skinn og greier. Håper de holder. Om ikke går vi nok for Viking. Ecco sitter best på foten, men syns sålen virker så glatt. Har hatt Vikingsko goretex sko til og fra siden i våres og de har vært glimrende og aldri vært no lekkasje... unntatt da ho badet i en vanndam og det kom ovenfra... hehe



Men det må vel bli fryktelig glatt på snø?
 
kjøpte noen på obs ,primigi goretex sko :)
 
I år ble det Viking.
I fjor ble det Reima skoa som ble solgt på Obs, var veldig veldig fornøyd med de forresten....
 


*Lindus** skrev:


TonjeJenta skrev:


Elisabeth ! skrev:


bondekone skrev:
her så har ungene brukt stonz fram til de var rundt 2-3år
etter det så har jeg som oftest brukt viking gortex støvler og sorell



Er det noe behagelig å gå med da? Null støtte for foten og ikke noe såle? :)

Viking i år og! Same procedure every year, James!


Stonz er da godt å gå med? De løper barbeint om sommern.. og stonz er jo "såle" på og evt ullsokker eller linerz i. Og hvorfor skulle det være værre å gå uten støtte ute enn inne egentlig? det beste for foten er jo ingenting. Her gikk mini med stonz fra nov-april/mai i år.. selv om hun da hadde gått i et år. Ekkelt å gå i førsten med tunge vinterstøvler tenker jeg....

Men i år har hun foreløpig slushers og Ponny vintersko. Ponnystøvlene har sympatex og ekte skinn og greier. Håper de holder. Om ikke går vi nok for Viking. Ecco sitter best på foten, men syns sålen virker så glatt. Har hatt Vikingsko goretex sko til og fra siden i våres og de har vært glimrende og aldri vært no lekkasje... unntatt da ho badet i en vanndam og det kom ovenfra... hehe



Men det må vel bli fryktelig glatt på snø?


Nei.. der jo ikke sånn greier som Reima sine fotposer... som er glatte som fy og ikke sitter på. Stonz har eget non-slip såle greier som fungerer helt fint. Minner meg om en mild form for astfaltpapp... hehe... 

 


*Tullingen* skrev:
Her blei d viking sko :o)

Ble det her også, til begge jentene.
Har ikke kjøpt til lillegutt enda, men kommer ikke til å kjøpe de dyreste til han. Ikke er han i bhg, og hvis vinteren i år blir som i fjor så kommer han knapt nok til å være utafor døra pga astma.

 
Back
Topp