Hvilke stelleprodukter bruker du på babyen?

M

Moderator Wilma

Guest
Har du noen favoritter når det kommer til stelleprodukter til babyer? Hva MÅ du bare ha? Og hva styrer du unna? Er det noen spesielle merker du bruker? :)
 
Nå er ikke mine baby lenger (selv om de for alltid vil være det i mine øyne) ☺️, men her bruker vi kun Sophie La Girafe produkter (olje og mild såpe. Såpe brukes kun når vi skal ha vekk solkrem). For meg er det ekstremt viktig med rene produkter, uten noen form for unødvendigheter og skumlerier. De kan heller ikke inneholde parfyme, da storebror er atopiker. Denne serien er fantastisk!
 
Bruker utrolige-salven og sinksalve for det meste :) Så bruker jeg weleda olje.
 
Bruker veldig lite, men hvis hun er rød blir det litt sinksalve fra dr greve og kanskje litt babyolje fra dr greve i vannet.
 
Silulen sinksalve da mange andre svir (testa de sjøl j vett!)

Har også en fetkrem liggende pga atopisk hud på minsten.

Bader sort sett bare i vann, men bruker av og til vaskekrem fra rituals. Sjampo har vi nettopp bytta fra Natusan baby til en annen i barnehylla. Har ikke reagert ennå

Hun på 4 har så mye hår at hun bruker min sjampo
 
Kun tørre kluter fra apotek/butikk som vi fukter med vann. Ingenting annet. Etterhvert karbamidkrem vi fikk på blå resept da storesøster fikk eksem. Den er selvfølgelig uten parfyme, parabener osv.
 
Nå bruker jeg kun weleda bleiekrem. Om vinteren har jeg av og til olje i badevannet.
 
Kun tørre kluter fra apotek/butikk som vi fukter med vann. Ingenting annet. Etterhvert karbamidkrem vi fikk på blå resept da storesøster fikk eksem. Den er selvfølgelig uten parfyme, parabener osv.

Det er ikke Canoderm? Spør fordi fryktelig mange bruker denne, og tror den er parabenfri. Men, produsenten bruker istedenfor synonymet til parabener. Veldig mange som bruker den i god tro.
 
Sinksalve og babypudder
 
Dr. Greves babyolje. Bruker den selv også, beste babyolje der ute. Aselli sårsalve på sår stump, er fin igjen på noen timer. Mye bedre enn de andre salvene.

Natusan våtservietter når vi er ute, til bleie og hender/ansikt.
 
Det er ikke Canoderm? Spør fordi fryktelig mange bruker denne, og tror den er parabenfri. Men, produsenten bruker istedenfor synonymet til parabener. Veldig mange som bruker den i god tro.

Altså, nå er dette med parabener veldig overdrevet! Man skal få i seg STORE/ENORME mengder for at det skal påvirke hormonene.. Lurt å lese seg ordentlig godt opp på dette temaet og ikke bare artikler som f.eks VG skriver. Parabener i småe mengder hjelper jo med at kremene ikke blir «dårlige» så fort, slik som de uten parabener blir! Bare mitt synspunkt før man påstår at mange bruker noe i «god tro» Det er faktisk ikke farlig i mindre mengder, som det ofte er i slike kremer! Norge har veldig strenge regler for hva som er tillat, både i medisin, kremer og kosmetikk☺️
 
Det er ikke Canoderm? Spør fordi fryktelig mange bruker denne, og tror den er parabenfri. Men, produsenten bruker istedenfor synonymet til parabener. Veldig mange som bruker den i god tro.

Jo det er den.
Hvilken av ingrediensene er det du mener er problematisk?

1 gram inneholder 50 milligram karbamid. Andre innholdsstoffer er fraksjoner kokosolje, polysorbat 60, cetostearylalkohol, hydrogenert rapsolje, propylenglykol, karbomer, dimetikon, fast parafin, glyserolpolymetakrylat, propylparahydroksybenzoat (E 216), metylparahydroksybenzoat (E 218), natriumlaktatoppløsning, melkesyre, glyserylstearat, polyoksyetylenstearat og renset vann.

Forsåvidt er jeg ikke SÅ redd for parabener. Unngår de alltid når jeg kan, men vi smører henne med kremen kanskje 2-3 ganger i uka når huden er tørr. Nå om sommeren bruker vi ikke krem i det hele tatt.

Tenker at det er cocktail-effekten man må passe seg for.
 
Det er ikke Canoderm? Spør fordi fryktelig mange bruker denne, og tror den er parabenfri. Men, produsenten bruker istedenfor synonymet til parabener. Veldig mange som bruker den i god tro.
Altså, nå er dette med parabener veldig overdrevet! Man skal få i seg STORE/ENORME mengder for at det skal påvirke hormonene.. Lurt å lese seg ordentlig godt opp på dette temaet og ikke bare artikler som f.eks VG skriver. Parabener i småe mengder hjelper jo med at kremene ikke blir «dårlige» så fort, slik som de uten parabener blir! Bare mitt synspunkt før man påstår at mange bruker noe i «god tro» Det er faktisk ikke farlig i mindre mengder, som det ofte er i slike kremer! Norge har veldig strenge regler for hva som er tillat, både i medisin, kremer og kosmetikk☺️

Du har rett i det, Sølvjenta. Se forøvrig denne bloggposten: https://tjomlid.com/2015/05/31/kan-jeg-fa-tilbake-parabenene-mine-takk/

Likevel unngår jeg dem når jeg kan. Førevar. Men er ikke hysterisk på det
 
Lactacyd, remaprodukter og canoderm. Jeg får canoderm på resept, så da bruker jeg det på barna ved behov og, og jeg har også gått over til lactacyd selv
 
Jo det er den.
Hvilken av ingrediensene er det du mener er problematisk?

1 gram inneholder 50 milligram karbamid. Andre innholdsstoffer er fraksjoner kokosolje, polysorbat 60, cetostearylalkohol, hydrogenert rapsolje, propylenglykol, karbomer, dimetikon, fast parafin, glyserolpolymetakrylat, propylparahydroksybenzoat (E 216), metylparahydroksybenzoat (E 218), natriumlaktatoppløsning, melkesyre, glyserylstearat, polyoksyetylenstearat og renset vann.

Forsåvidt er jeg ikke SÅ redd for parabener. Unngår de alltid når jeg kan, men vi smører henne med kremen kanskje 2-3 ganger i uka når huden er tørr. Nå om sommeren bruker vi ikke krem i det hele tatt.

Tenker at det er cocktail-effekten man må passe seg for.

E216 og E218 er ulike parabener.
Enig i coctail-effekten altså, ville bare si i fra siden veldig mange ikke vet at Canoderm inneholder parabener. Jeg er hysterisk. ☺️
 
Altså, nå er dette med parabener veldig overdrevet! Man skal få i seg STORE/ENORME mengder for at det skal påvirke hormonene.. Lurt å lese seg ordentlig godt opp på dette temaet og ikke bare artikler som f.eks VG skriver. Parabener i småe mengder hjelper jo med at kremene ikke blir «dårlige» så fort, slik som de uten parabener blir! Bare mitt synspunkt før man påstår at mange bruker noe i «god tro» Det er faktisk ikke farlig i mindre mengder, som det ofte er i slike kremer! Norge har veldig strenge regler for hva som er tillat, både i medisin, kremer og kosmetikk☺️

Tro du meg, jeg er meget opplyst vedr. dette temaet. Og leser du ingredienslistene på veldig mange produkter som blir solgt, også i Norge, så får du deg nok en overraskelse. Norge har faktisk ikke så strenge regler ifht en del andre land, der det er totalforbud mot mye av det som blir solgt- og brukt her. Ja, vi har regler, men når man bruker mange produkter, og dette finnes i det meste man bruker, så blir det en uheldig effekt - på noen.
 
E216 og E218 er ulike parabener.
Enig i coctail-effekten altså, ville bare si i fra siden veldig mange ikke vet at Canoderm inneholder parabener. Jeg er hysterisk. ☺️
Det visste jeg ikke :)

Det er mye skummelt mange steder, vanskelig å vite hvordan man skal forholde seg til det :-/ etter Morgenbladets lange artikler den siste måneden om miljøgifter og hormonforstyrrende stoffer i laks spiser jeg så og si aldri laks lenger. Spesielt når man er gravid og ammer er det svært skummelt.

Spiser også aldri fullkornsris/villris, og generelt ikke så mye ris, da ris (og da spesielt fullkorn/villris) inneholder mye arsen. Men man klarer rett og slett ikke forholde seg til eller unngå alt..
 
Det visste jeg ikke :)

Det er mye skummelt mange steder, vanskelig å vite hvordan man skal forholde seg til det :-/ etter Morgenbladets lange artikler den siste måneden om miljøgifter og hormonforstyrrende stoffer i laks spiser jeg så og si aldri laks lenger. Spesielt når man er gravid og ammer er det svært skummelt.

Spiser også aldri fullkornsris/villris, og generelt ikke så mye ris, da ris (og da spesielt fullkorn/villris) inneholder mye arsen. Men man klarer rett og slett ikke forholde seg til eller unngå alt..

Jeg hører- og ser selv at mange bruker denne kremen, og de tror ja, at den ikke inneholder parabener (altså, bruker den i god tro). ☺️;)

Jeg har fått med meg at du er lik meg når det gjelder slikt, så jeg ville bare informere. :) Og jeg er enig, man kan faktisk ikke unngå ALT. Man må ta de beste avgjørelsene for seg- og sine.
 
Bare så det er sagt angående parabener: Hvis det står at et produkt er uten parabener så kan du være sikker på at de har byttet ut parabenene med andre produkter som heller ikke er bra.

Nå må det bli slutt på dette hysteriet, har virkelig ikke folk bedre ting å ta seg til?? Kjenner jeg er mektig lei. Ikke bare hysteriet rundt parabener, men hysteri rundt alt! Du kan jo f*** ikke leve, for det er jo direkte farlig, du kan jo dø av det [emoji38]
 
Back
Topp