Hvilke smertelindringer brukte du under fødselen?

Hadde bestemt meg på forhånd for å ta det som det kom, så jeg var åpen for alt da jeg skulle ha førstemann (med unntak av saltvannspapler). Det ble en tøff fødsel og jeg endte opp med å få omtrent alt, inkludert saltvann) :p

Under andre fødsel var det kun badekar og ingenting under tredje. Eller, mannen masserte meg gjennom riene og det fungerte veldig bra.
 
Med 1: Akkupunktur
Med 2: Vann
Med 3: Oksygen i maske

Får se hva det blir med nummer 4. Hadde vært kjekt med vannfødsel igjen hvis jeg rekker det :p
 
Badekar og pusteteknikker (laget selv ) i alle 3 fødslene mine :happy:
 
Akupunktur og varmeflaske
Spent på hvordan nr 2 blir!
 
Kun lystgass, ikke tid til noe annet. Fikk knapt tid til lystgass ned nr 2
 
Ønsket å ikk bruke noe, men var forberedt på at jeg kanskje ikke kom til å klare det. Endte opp med epidural etter noen få timer med rier, det ble rett og slett altfor heftig for meg. Klarte ikke puste meg gjennom riene og fikk ikke skikkelig pause mellom dem. Hadde så vondt jeg ikke klarte å stå på beina så fikk ikke prøve varm dusj heller.
Å få epidural var helt fantastisk og er så glad jeg fikk det! Det vil nok bli det neste gang også. Skulle gjerne prøvd lystgass først om de hadde tilbydd det på dette sykehuset men det hadde de ikke.
 
Noen som har erfaring med akupunktur? Når og hvor settes nålene?

Jeg har hatt veldig god effekt med akupunktur mot senebetennelse i hånda, og vurderer derfor å foreslå å bruke akupunktur i første omgang ved fødsel, men hadde vært greit å vite litt erfaringer :)
 
Back
Topp