Hvilke prosjekter har du gående?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
I hus og hjem. Eller kanskje du/partneren nettopp er ferdig med et prosjekt..?
Små eller store spiller ingen rolle!

Jeg holder akkurat nå på å skal pusse ned og male en tripptrappstol. Tenkt på det i flere måneder, men begynt nå først [emoji14]
 
Her har det gått i hage, men vi har fått sådd ferdig gresset nå så er vel ikke så mye prosjekter nå egentlig. Har vel egentlig en tripp trapp stol som skulle vært pusset og malt for et år siden [emoji14] og et par stoler jeg skulle ha trukket om og reparert
 
Vi er i oppstartsfasen av stor oppussing av huset! Eller, vi starta i fjor sommer med kjøkken og stue, og nå i vår har vi pusset opp et soverom til jenta som kommer, og kontoret.
I ukene som kommer skal vi/han:
- bytte bordkledning på hele huset
- legge nytt tak, takrenner, takstige osv.
- rive og bygge ny platting foran inngangsdøra
- bytte vinduer i hele huset
- rive et lite toalett i gangen, legge varmekabel og flis, og pusse opp gangen med skyvedørsgarderobe osv.
- starte med rommet som skal bli spisestue. Dette er per nå ei solstue/vinterhage som er i fryktelig dårlig stand, så det blir nok ikke ferdig før babyen kommer. Men kjekt å ha noe innendørs å styre med til vinteren, syns han selv

Og jeg skal.. ruge [emoji28] og gjøre noen småprosjekter som f.eks organisere kontoret, papirdunger og ellers rydde i alle skap og ta en skikkelig vårrengjøring før baby kommer [emoji7] eeelsker at han skal bytte vinduer så jeg slipper å vaske de gamle en gang til [emoji28]

Fryktelig glad for at han samboeren er snekker med mange mange dugnadstimer hjemme hos andre snekkere og handy menn! Blir nok å cashe inn noen tjenester fra kompiser i månedene framover [emoji4]
 
Har alt for mange prosjekter [emoji85][emoji4]
Bygge mur rundt Hagen, opparbeide og så plen på tomta, male flaggstangen og montere den, få montert boblebadet, pusse opp vinterhagen, beise altan og platt, og tilslutt flytte leke og disse stativet [emoji28] heldigvis tar mannen det groveste[emoji106]
 
Jeg har holdt på mye i hagen.
- Klipt hekken, og ryddet i den, så er mye mer åpent nå.
- Har gravd opp et gammelt blomsterbed og flyttet stauder fra hovedbedet og dit.
- Sådd masse tomater, paprika, jalapenos og jordbær, som jeg håper vi får noe utav.
- Gjødslet både gress og hekk

Vi skal:

- Lage grønnsakshage med poteter og gulrøtter.
-Fikse opp hovedbedet.

Vi bør:

- male rekkverket på verandaen.
- Vaske og male de to veggen på verandaen.
 
Vi tok over et nytt prosjektert hus i fjor. ALT, absolutt ALT måtte bygges fra scratch. Var ikke en gang en gressflekk her. Så hele uteområdet må bygges opp fra grunn. Mye som må gjøres, alt fra bygging av terrasser/beising, plenlegging, planlegging av uteområde, prøving og feiling av div. planter/blomster. Puh - lista er uendelig! :D
 
Har nettopp pusset opp 3 rom i huset og nå står fremtidig barnerom for tur. Der skal vi rive av tapet, male og legge nytt gulv. Trengs også et par malingsstrøk rundt omkring utendørs i løpet av sommeren og så snakker vi om å få satt opp et gjerde på grensa mot naboen :)
 
Ikke akkurat prosjekt på gang, men vi har pratet om å male leiligheten i sommer :)
 
Stallen; nettopp ferdig med utgangen. Men skal lage en boks til og et tilleggs bygg der det skal være to rom. Vannspilt og tørkerom. ( ikke minst legge vann fra huset til stallen)
Ny inngjæring til hestene
Rydde opp på beite området og få ned noen trær sånn at vi slipper å leie beite neste år.

Låven skal pusses opp.

Huset skal males

Inne i huset; vaskerommet er under ombygging.
Badet skal ommøbleres
Stua skal det legges ny isolasjon på gulvet og nytt gulv. Male og tapetsere vegger i stua og gangen.

Trappa må gjøres no med den er bare grusom

Soverom gjesterom skal også males ...

eneste som er ferdig er kjøkkenet, badet og barnerommet. Men ikke no stress. Akkurat flytta inn [emoji14]

Hagen; blir mer eller mindre kjøkkenhage og fotball plass:p
 
Driver å ordner litt i hagen :) har ikke så grønne fingre, så tar litt tid.. :p men koselig å holde på i hagen syns jeg!
 
Har gravd opp noen meter med bed i hagen og laget kant, sådd, plantet ut selvsådde og kjøpte planter og er i grunnen fornøyd (ferdig for en mnd siden kanskje). Ene bedet som er ganske tynt beplantet, bruker katten til do.
Har pusset opp et gammelt spisestuebord i sommer:)
Og mannen skal egentlig bygge bod og garasje.
 
Skal lage oss et lagringsrom for saker vi ikke har plass til i huset :D
 
Vi måtte plutselig i gang med barnerom, i tillegg til andre prosjekter vi har gående.
Ila sommeren/høsten skal vi bli ferdig med innendørs:

-Barnerom (har hatt folk til å skifte vinduer, vi er i gang med sparkel og maling, så blir det nytt gul, lister og dør)
-Lekerom (samme arbeid som over)
-Gjesterom (samme arbeid som over, men lakke gulv istedetfor nytt)
-Entre (pigge opp fliser, legge nye fliser, nye spotter og panel i tak, lister)
-Trappeoppgang (legge parkett, nye spotter og panel i tak, male trapperekkverk, trappefornyer av noe slag på trapp, eventuelt lukke trapp)
-Hems på stue (lakke gulv, male trappetrinn, montere glassrekkverk)

Er en del å ta tak i her, men satser på det skal gå fint før den lille kommer i desember/januar.
 
Holde de få plantene jeg har i live :p
 
Her har vi klargjort for salg og overtakelse hele våren kjennes det som, alt det er i orden og på mandag overtar vi nytt hus! Da blir det masse maling (tre gulv, to trapper og mange rom), to vinduer skal skiftes og en vegg skal fjernes (har snekker til det), jeg skal trekke om en hullete teaklenestol, og forsterke spisestolene i teak som er løse i festene og gamle, kanskje jeg trekker om dem også i samme slengen. Ellers blir det å komme i orden i det nye huset, potte om inneplanter som har gått for lut og kaldt vann i vår, og sikkert noen strikkeprosjekter-har lyst på et nytt pledd til sofakroken.
 
Back
Topp