Hvilke plager har/hadde du i svangerskapet?

M

Moderator Amalie

Guest
Ble ryggen kronglete, slet du med kvalme, eller var du så heldig at du hadde unnslapp alle plager? :)
 
Det eneste jeg har fått av plager er at jeg blir fort annpusten og trøtt, kløe på ryggen, pluss ekstreeemt rastløse bein om kveldene!
 
Kvalm til 5 mnd, nå bekkenløsning og mye kynnere. (Er i uke 30 nå)
 
Jeg var kvalm, men spydde ganske lite (max 10 ganger) med begge to. Hadde et gallesteinsanfall. Men det aller verste var alle sprøytene (blodfortynnende) jeg måtte ta i forrige svangerskap. Det var så forferdelig vondt, jeg gråt nesten hver dag. Til slutt var magen et stort arr, så jeg gikk tom for steder å stikke, og mannen måtte stikke sprøyter inn i arrene. Vondt, ja! Omtrent som å klippe hull i huden med saks og helle salt oppi. Eller sprit.

Ellers var bekkenløsning et kjempeproblem begge gangene :) Så vondt til slutt at jeg nesten ikke klarte å gå.
 
Sporadisk kvalme fra uke 7-12, og ekstremt med kviser i ansikt, på ryggen og brystet fra uke 7 og utover, like ille enda. Ryggvondt og halsbrann i perioder fra uke 16, og bekkenløsning fra uke 21, jeg er i uke 23 nå. Har vel igrunnen vært heldig, sett bort fra bekkenløsninga..
 
Kvalm, utmattet og blodtrykksfall helt til i uke 16. Kvalm nå og da enda, pluss bekkenløsning, er i uke 24. Har også hatt mye halsbrann, og konstant tett nese.
 
Ekstremt kvalme fra uke 6-14.
Utmattelse, tretthet, humørsvingninger.
Spotting/blødninger.
Lavt bt, hyppig urinering. Svimmel
Ømme bryster, luftplager, forstoppelse.
Tidlig kynnere, mensmurringer, bekkenløsning.

Ikke drømmesvangerskapet dette, men drømmen ligger i magen og vokser seg stor og sterk.
 
Ryggen, hoftene, bena.. [emoji14] slet med vonde kynnere fra tidlig tidlig av :( og søvn.. det var oppskrytt det! Slet også med svangerskapshodepine og halsbrann
 
Helt i begynnelsen slet jeg med ekstremt forstoppelse og kvalme, men det gikk over i uke 13, når jeg var 5 månder på vei fikk jeg skikkelig bekkenløsning så jeg måtte bli sykemledt, men jeg fungerte ganske bra når jeg kunne ta ting i midt tempo frem til siste månden, da var jeg så stor og hadde så vondt at jeg var soffa liggende:), men enda så gleder jeg meg til neste gang❤
 
Bekkenløsning, betennelse i slimposene (høftene)- som også er skikkelig vondt. Halsbrann, hovne ankler, carpal tunnel syndrom (hender som sover 24/7) og kynnere. Er snart i uke 28, 100% sykemeldt. Men jeg kunne absolutt hatt det enda værre.
 
Jeg var ganske fin i formen forrige svangerskap. Har bindevevssykdom og har sterke leddsmerter til vanlig. Disse ble helt borte. Sleit kun med litt blodtrykksfall. NÅ er jeg halvveis. Har litt vondt i ledda, vært helt sinnsykt kvalm og er det fortsatt innimellom, VELDIG sensitiv på lukter, mye blodtrykksfall og veldig trøtt og sliten. I tillegg har jeg pereoral dermatitt. Et hormonutslett i ansiktet. Fikk det i august, men da jeg fikk time hos hudlege i desember var jeg gravid og kunne ikke få antibiotika. Så føler meg skikkelig dritt. Den gløden i første svangerskap...hvor ble den av?
 
Hyperemesis/ekstrem svangerskapskvalme fra uke 5-nå (31+6) (og sikkert frem til fødsel... [emoji42] konstant kvalme, mye oppkast, utmattet, sover ekstremt lite...

GLEDER MEG EKSTREMT MYE TIL MINI KOMMER [emoji170][emoji170]
 
Hadde sporadisk kvalme og halsbrann med første, men ellers var jeg i super form.
Med andre hadde jeg ekstreme bekkensmerter som var så ille at jeg tidvis ikke klarte å gå.
 
Kvalm til uke 15/16, begynnende bekkenplager etter det. Mye hodepine, kløøør på rygg og lår..
 
I starten var det mest kvalme/oppkast, luft og trøtt. Senere ble det halsbrann, svangerskapsdiabetes, bekkenløsning og kvalme med noe oppkast innimellom. Gleder meg til å bli ferdig nå!
 
Jeg trodde jeg var så heldig at jeg ikke hadde mange plagene men typisk at når jeg sa det høyt så ble ryggen helt for jævli :-(
 
Kvalm, brekker meg, tisser hele tiden, veldig vonde pupper, smerter i rygg og menssmerter. 12 uker i dag. Kvalmen har avtatt noe, men brekker meg for det minste. Noe som blir spennende når jeg skal på jobb igjen denne uka. (Jobber på føden) [emoji848]
 
kun 4+1 nå men allerede veldig kvalm, trøtt, tisser hele tiden, hodepine, rett nese og menssmerter.
Forrige svangerskap var det helt likt bare at jeg slapp unna hodepinen. Etterkvert så sleit jeg også med halsbrann.
Hadde også vondt i bekkene forrige gang, men det fikk over når hodet testet seg[emoji4]
 
Menssmerter, stikking, kvalme i bølgedaler, hodeverk, trøtt, nyser i ett sett, vondt i ryggen og ja..... flasser faktisk å i hodebunnen :wideyed: 7 uker i dag (tror jeg, baby er 5 :) )
 
Back
Topp