Hvilke plager hadde du?

M

Moderator Irene

Guest
I svangerskapet?
Har du flere svangerskap å sammenligne med? :) Hvilket var best/verst?
 
Første var best. Ingen plager og fødsel startet helt uten forvarsel
Denne gangen hade jeg en liten periode med hodepine, kvalm etter lunsj. Veldig sliten, hadde bekkenlåsning en periode. På slutten mye vondt i ribbeina og kunne ikke sitte de siste ukene uten smerter. Hadde litt i ryggen også. Hadde mye nedpress og innimellom kynnere de siste ukene.

Første var gutt og andre jente og hun var nesten 1 kg større så det i kombinasjon med en liten gutt hjemme hjalp nok ikke
 
Mine kan ikke sammenlignes :) Med første hadde jeg mer eller mindre ALT av plager, mens denne gangen var det stort sett bare bekkenløsning :) Var sikkert flere ting, men husker ikke de like godt som første gangen :)
 
Litt kvalm første 3-4 mnd, men fullstendig overkommelig. Uhyre sliten og trøtt hele tiden! Bekkenløsning med smerter fra uke 11 til uke 38 (fun, fun...). Vondt i ribbeina og vondt i magehuden som ble helt spent da jeg ble diger. For ikke å snakke om halsbrannen den siste halvannen måneden [emoji85]
 
Halsbrann og ei lita låsning som var overkommelig. Ingen sykedager gjennom svangerskapet. Første svangerskap, og håper at neste blir like enkelt
 
Ble innlagt to ganger i andre trimester med akutt urinretensjon forårsaket av bakoverlent livmor. På godt norsk: fikk ikke tisse fordi livmoren lå i veien... Verst første gang der jeg lå med akutte magesmerter og var sikker på at nå mister jeg barnet. Andre gang gjorde minst like vondt, men jeg visste i hvert fall årsaken og var mindre bekymret. Begge gangene ble etterfulgt av en uke med kateter. Har fått beskjed om at det er en stor risiko for at dette kan skje igjen i neste svangerskap. Kan ikke si jeg gleder meg!
 
Det verste på slutten var halsbrann og smerter i ryggen. Slet også med vanvittig tretthet, søvnproblemer og symfyseløsning.
 
Kvalme de første 3mnd. Så symfyseløsning og halsbrann resten. Var deilig da jeg fikk rier for da hadde jeg ikke symfyseløsning lenger [emoji14] desverre så kom den tilbake etter fødsel [emoji14]
 
I det første svangerskapet hadde jeg bekkenlåsning, men det ordnet seg med hjelp av kiropraktor. Fikk en del vann i kroppen på slutten, men var i ellers fin form [emoji4]

I det siste svangerskapet var jeg kvalm de første 4 månedene, hadde bekkenløsning og jeg var dødsklar.. Jeg var trøtt og sliten gjennom hele svangerskapet, og de siste 4 ukene hadde jeg høyt blodtrykk og fikk masse vann i kroppen. Var ikke langt unna å få svangerskapsforrgiftning, men jeg fødte heldigvis før jeg fikk det.

Det første svangerskapet var som en drøm sammenlignet med det andre! Begge to var jenter [emoji4] de er i dag 2,5 år og 3 mnd [emoji4]
 
Første, hyperemesis og bekkenløsning, andre hyperemesis (enda værre en første gang) Første var best, var veldig kvalm og hadde kraftig bekkenløsning men kvalmen i svangerskap to var helt jævlig [emoji53]
 
Hadde ingen plager, bortsett fra halsbrann og ubehag når æ svelget på slutten..
 
Kvalme de første 3mnd. Så symfyseløsning og halsbrann resten. Var deilig da jeg fikk rier for da hadde jeg ikke symfyseløsning lenger [emoji14] desverre så kom den tilbake etter fødsel [emoji14]
Høres ikke godt ut! Håper du er bedre nå!
 
Var kvalm og spøy hver bidige dag fra uke fem til han var født! Gikk ned 10kg og hadde konstant vondt i magen. Var virkelig et grusomt svangerskap! Men, gutten kom ut og var frisk og rask - det er det viktigste! :)
 
I hovedsak vil jeg si bekkenproblemer og halsbrann, samt utslitthet i første trimester.
 
Back
Topp