Hvilke påsketradisjoner?

M

Moderator Irene

Guest
Er du oppvokst med? :)

Gjør du det samme for barna dine, eller har dere en egen tradisjon? :)
 
Ikke så veldig mange.
Påskeegg på påskeaften og påskelam på søndagen med familien.
Inntil for få år siden hadde mamma fremdeles påskelammet, men jeg har tatt over og utvidet listen over hvem som blir invitert :)
 
Egentlig veldig få. Det ble pynta til påske og vi gikk på ski hvis det var føre til det[emoji4] og alltid en familiesammenkomst ila påsken.
 
Ingen spesielle da jeg var liten. Med mine barn har vi laget tradisjon av å være på hytta, påskeskirenn og påskeegg jakt :)
 
Påskeeggjakt og pinnekjøttmiddag er vel de eneste tradisjonene vi har hvert år[emoji4]
 
Svært få. Påskeegg på påskeaften og første hyttetur for året på skjærtorsdag. Med vær forbehold da, så ble ikke noe av i dag. Mulig i morgen isteden om sola titter frem
 
Har ikke vokst opp med noen koselige tradisjoner, men jeg skal lage egne med min egen familie. :)

Vi har pyntet til påske sammen med poden, og i morgen skal vi male egg og spise vafler, og i helgen skal vi så erter.
Han har fått digert påskeegg av svigers, og hvis snøen har gått i påsken neste år (nå har vi akkurat fått 10-12cm), kan det hende vi leter etter egg i hagen. :)
Ellers er det masse kos sammen med god mat og god tid som gjelder. :)
 
Back
Topp