Hvilke oppgaver har barnet hjemme (litt eldre barn)

Ikke i bruk

Forumet er livet
Til dere som har barn som er over småbarnsstadiet: Hvilke oppgaver har barnet hjemme? Støvsuge, gå ut med søppel? Rydde rommet sitt kanskje?
 
Ja, ja og ja. Pluss at han hjelper til med andre forefallende oppgaver hjemme. Luke bedd, male hus, klippe plen o.l. Han er 13 år.
 
Hun har vel ikke faste oppgaver, men hjelper til med det jeg ber om/har behov for. Om det er å ta med broren ut i Hagen og leker så jeg får gjort noe inne. Ellers så går det mest i ta ut søpla, reie opp senger, vaske og henge opp klær, smøre matpakker, rydde opp i stua, støvsuge.
 
Ingen faste oppgaver, men hjelper til uten å mukke. Skifter på senga si selv, støvsuger, legger sammen klær og dekker på æ/av bordet er vel de oppgavene hun gjør mest. Synes hun er veldig flink og forteller henne ofte hvor selvstendig jeg synes hun er, og hvor godt gjort det er av henne å være så flink til å ville hjelpe til hjemme.
Hu blir 8 år i høst :Heartred
 
Støvsuger, legger nyvaskede klær i skapet selv, holder rommet sitt ryddig. Oppvaskmaskinen, går med søpla ++ Egentlig litt forskjellig, men da fordi jeg spør når det trengs[emoji5]
 
5 år og holder rommet sitt rent og ryddig etter lek.
Setter bestikket osv i oppvaskmaskinen og sorterer rent og skittene klær.
Er flink til å hjelpe til, men har også funnet ut at han kan tjene litt penger her og der. Vi oppfordrer han ikke til å jobbe, men han spør ofte hvor mye han kan få om han er med pappa å beise eller male verandaen eller vanne mormor sine blomster når hun er vekke.
 
Back
Topp