Hvilke klær til baby i august/september?

Moli16

Glad i forumet
Hvordan tenker dere rundt dette? Synes det er litt vanskelig,august pleier det jo å fortsatt være sommer,men september? Da kan det jo være både varmt og kaldt :/ Tenker dere kjøpe mye ull?

Tanker rundt dette? :D
 
Våre barn lever så og si i ull året rundt. Men vi bor på vestlandet da :)
 
Vi har nytt hus med vannboren varme så varmt inne hele døgnet, ute har vi bilpose og vognpose både tykk og tynn etter vær. Da ser jeg ikke noe grunn til å kjøpe noe varmt tøy til den lille, vil jo aldri bli brukt[emoji4] Tenker det kan være lurt med noen lette plagg, kanskje til og med kortarmet i tilfelle det blir veldig varmt. Kan være lurt med ei ullue kanskje[emoji4]
 
Ull er gull i all slags vær :) Unntatt i steikvarmen da, da blir det bomull. En nyfødt baby på 0-2 mndr kommer jeg nok ikke til å kle i "sommerklær" her i Trøndelag :) Vår/høstpose i vogna etter hvert, og lammeskinn i vogna er like lurt på sommer som vinter.
 
Spørs kanskje litt hvor du bor, men.. Ville satset på langermede bodyer uansett, og vanlige klær. Ull funker vel året rundt? :)
Og ellers - butikkene er åpne i september også :D Spesielt om du tenker på lette jakker eller så.
 
Hadde kjøpt ull til mini som kom i sept. Var altfor varmt! Og det var i trheim. Endte med at jeg måtte kjøpe masse nytt. En nyfødt er jo mot kroppen hele tiden så ikke bare var været vsrmt, men med kroppskontakt ble det helt badstu. Så nå i aug når neste kommer blir det mest bomull.
 
Last edited:
Jeg kjøpte noe sommertøy forrige gang, han er født 11. august, kortermede drakter og bodyer - fullstendig bortkastede penger! Var ikke en dag med temperatur over 15 grader! ;)

Men det var ikke så kaldt at jeg følte behovet for ull i de minste størrelsene (mine barn går i ull fra høst til vår). Riktignok brukte jeg en ulljakke mamma strikka som "yttertøy" og hadde små, tynne ullsokker på beina når jeg brukte bæretøy, men ellers var vanlige bomullsklær ok.
 
Jeg har tenkt langermet bomull, ikke ull. Så har jeg noen sommerklær etter storebror hvis det blir godt og varmt:) storebror som er født i juli fikk absolutt behov for sommertøy i august! Var godt og varmt, så hadde ikke gått med noe annet. Men tenker i utgangspunktet bomull i langermet for det får man bruk for i norsk sommer uansett:) Så er det jo bare å svinge innom butikken dersom det er noe man mangler:)
 
Min første er født i slutten av august. Den høsten var det hetebølge.. Han sov i bare bleie om natta og med helseteppe over seg et par netter husker jeg. Vi tok bilde av det, for det var jo spesielt varmt. Ellers så kan jeg huske at det var bomullsbody og bomullsbukse han hadde helt som nyfødt. I oktober ble det ull:)
Men været kan jo være veldig uforutsigbart. Vi bor på østlandet, og jeg kommer ikke til å kjøpe masse ull i nyfødt str hvertfall.
 
Sniker fra septembergruppen! Kan fort havne her, siden termin er 3 september!

Men dette var vanskelig! Tror jeg skal kjøpe inn en del lett tøy, men ikle sommertøy akkurat.. så får man se hva som skjer bare!
 
Babyen arver en ullfleecedress fra storebror til de kaldeste trilleturene til vinteren, men kommer nok til å kjøre bomull fra starten av. Langermet body og strømpebukser/bukser med fot. Blir det skikkelig varmt så holder det med bleie og helseteppe :)
 
Storebror kom i slutten av august, ettersom vi bor på Vestlandet kjøpte jeg ikke sommerklær og fikk ikke brukt det.

Vi gjekk for bomull. Vi fikk litt ull men han var hele tiden så varmt at det var for varmt ute. Hadde strikkaklær i ull og lillelam på høsten når vi skulle ut døren. Vi har ganske behagelig temperatur inne døgne rundt så.
Vi hadde litt bambus klær og, lette og behagelige.

Vi brukte mest ull da han ble litt større.
Kommer ann på hvor varm/kald ungen er.

Ullpledd brukte vi mye da :)

Denne gangen får jeg i juli/august og kommer til å handle et skift eller to med sommerklær og heller kjøpe mer om det er behov :)
 
Back
Topp