Hvilke kjøp angrer du på allerede?

HildeFraNordSør

Forumet er livet
August 2018
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Sensommerskattene 2023
:hilarious:

For min del har jeg ikke brukt Bbhugme-en nok til at det var verdt 1300 kr. Jeg synes den er god altså, men den er litt for stor og vanskelig å flytte rundt på under/over dyna midt på natta i senga.

Jeg angrer på at jeg kjøpte babynest fordi vi har så mange andre soveplasser som har dukket opp. I tillegg kjøpte jeg to av dem, fordi jeg hadde glemt at jeg kjøpte det første...

Jeg har åtte smokker i minste størrelse, det kan vel ikke være nødvendig?! Har kjøpt noen selv, men så var det også med 1 eller 2 i hver eneste gratis babypakke.

Kjøpte en gedigen klespakke, så den var jo stort sett gratis... Men hun jeg kjøpte den av hadde selv ikke fått brukt alle klærne, så jeg tror rett og slett jeg har aaaltfor mye klær. (Har kjøpt et plagg her og et plagg der utenom.) Ville heller hatt mer av klær jeg virkelig liker (kakemonsteret!) og færre av de generiske "hvit med striper".

Angrer på babygymmen jeg kjøpte! Jeg ville ha en fargerik en med masse dyr og lyd, men nå sitter jeg av en eller annen grunn her med en helhvit en. Tror kanskje jeg ble blendet at den var satt ned skikkelig masse på tilbud.

Bestilte regntrekk til vogna da jeg ikke var klar over at det fulgte med... Og så fylte jeg opp den bestillinga med masse småtteri for å få gratis frakt. :yuck:

Så nå håper jeg at jeg lærer til neste gang. ;)

Jeg elsker BB-hugme. Jeg siver med den hver matt, men jeg er også så varm av meg at det omtrent er det eneste jeg har over meg/mellom bena. Den følger med meg de få gangene jeg snur meg om natten, fra den ene til den andre siden evt. Vi er bestevenner! Men jeg sover veldig rolig da, ofte våkner jeg i samme stilling som jeg sovnet, og det har sikkert litt å si.

Vent med å avskrive den til baby er født, kan bli en god ammepute/støtte osv. Som alternativ bruk og nytte.

Og du, babygym - de minste barna ser best skarpe kontraster som sort/hvitt striper osv. De enkle babygymmene og vognlekene mm. til Sebra er kjempefine. Den hvite gymmen du har kan du dermed pynte opp med figurer/leker i rene klare farger, så blir den super. Det er ikke sånn at jo mer jungel og farger, jo bedre.

Smokker kan du «aldri få nok av», det ligger en i vuggen, en i sengen, en i stellevesken, en i vognen og resten er til vask. Hehe. Neida, men hvis barnet tar smokk så er ikke 8 stk overdrevent mange. Bare vent!

—-

Angrer? Tja. Jeg skulle ikke kjøpt den Ergobaby Mum&Me puten. Jeg har kjøpt et babynest jeg liker bedre og Bb-hugme oppfyller resten av egenskapene, så den må jeg kvitte meg med. Hyl ut hvis noen vil ha, super multipute, trenger den bare ikke med det andre jeg har kjøpt.

Angrer forøvrig på at jeg kjøpte babycall uten kamera og tror jeg må selge den vi har og kjøpe ny.

Ikke noe enda, som jeg kommer på [emoji28]

Vent med å avskrive den til baby er født, kan bli en god ammepute/støtte osv. Som alternativ bruk og nytte.
Har også en Cosyfix ammepute som jeg måtte ha fordi den hadde fått så mye skryt. Jeg har kanskje tatt litt av... Men Prosjekt Baby har vært moro da. :) Om enn litt dyrere enn det hadde trengt å blitt. :p

Har også en Cosyfix ammepute som jeg måtte ha fordi den hadde fått så mye skryt. Jeg har kanskje tatt litt av... Men Prosjekt Baby har vært moro da. :) Om enn litt dyrere enn det hadde trengt å blitt. :p

Hehe. Men du kan jo bare selge et nest og engen bb eller ammeputen. Kanskje ammeputen som er helt ny og ubrukt? Årnær sæ!

Samme her ang bbhugme! Jeg klarer ikke sove med den og får ikke brukt den i det heletatt. Satser på at den kan komme til nytte som støtte ved amming eller noe :)

Har vært ganske sparsom med innkjøp ellers, sjukt nok :p

Jeg hadde en melkepumpe etter de forrige som virket bra, så da bestilte jeg en haug av nye deler til den i stedet for å kjøpe ny; nye slanger, flasker, gummideler, brysttrakter. Etter at de kom, sluttet den gamle pumpa og ta lading, så da ble det til at jeg bestilte ny likevel, og da fulgte selvfølgelig alle de delene jeg hadde bestilt opp nytt av med, så nå har jeg dobbelt.

Hmmm.. Tror faktisk at det eneste må være at jeg angrer på at jeg kjøpte svart og grå bilstol. Skulle heller kjøpt en med kule farger. :)

Til de andre to har det kun vært ymse klesplagg til første som har blitt angret på. Dongeribukser, hetter og gensere for eksempel. :)

Foreløpig angrer jeg ikke på noe tror jeg :happy: Angret litt på at vi kjøpte en såpass godt brukt bilstol, men ettersom vi kjøpte den for bare et par hundrelapper med base så var det allikevel et godt kjøp. Så kjøpte vi heller helt ny bilstol og bruker den andre som reservestol i den andre bilen tilfelle krise :) Også kjøpte jeg forresten en stelleveske på veldig tilbud som ble litt for damete, men den tror jeg nok jeg får bruk for etterhvert uansett. Kan være jeg angrer på et par klesplagg etterhvert, men det får vi se!

Hva med forrige gang? Dette er jo din andre, så du hadde kanskje allerede litt peiling på hva du burde gjøre. :)

Fikk låne ammepute sist, den ble kun brukt en gang..

Ikke kjøpt så mange smokker denne gangen siden førstemann aldri ville ha.

Ellers bruker vi mye av det samme vi hadde til storebror, ikke kvittet meg med så mye av verken klær eller utstyr fra han :)

Fikk låne ammepute sist, den ble kun brukt en gang..

Ikke kjøpt så mange smokker denne gangen siden førstemann aldri ville ha.

Ellers bruker vi mye av det samme vi hadde til storebror, ikke kvittet meg med så mye av verken klær eller utstyr fra han :)
Nei, det er jo lettere da når man får såpass tette barn og planlegger det, da tar man jo vare på ting. Vi tok vare på mye lenge, men så var alt vekk mer eller mindre siden vi ikke skulle ha flere. På’an igjen, og plutselig er det så lenge siden at man føler seg helt førstegangs på mange måter allikevel.

Alt jeg angrer vi kjøpte med førstemann har jeg solgt og/eller kjøpt annen type eller str. For eksempel solgte jeg Ergobaby 360 bæresele og kjøpte caboo Close og bæreselen anoona istedenfor. Solgte en sånn mulitipute fordi jeg fikk BBHugMe puten, den brukes så mye dag og natt. Skal også bruke den som ammepute, derfor solgte jeg min gamle ubrukte fra kid. Ammet alltid med gutten på armen eller liggende. Solgt sengekant til sprinkelseng, aldri brukt det! Også solgt mye brukt babytøy, ville ha litt nytt og fine plagg. Ikke alle merker som blir like fint etter noen runder i vaskemaskinen.

Smokker får du foresten aldri nok av!! Og det er greit med litt ekstra klær liggende i tilfelle man får en sikkelig gulpebaby og ikke ønsker å vaske klær hver eneste dag [emoji6]

Nei, det er jo lettere da når man får såpass tette barn og planlegger det, da tar man jo vare på ting. Vi tok vare på mye lenge, men så var alt vekk mer eller mindre siden vi ikke skulle ha flere. På’an igjen, og plutselig er det så lenge siden at man føler seg helt førstegangs på mange måter allikevel.

Ser den!

Viste jo vi ville prøve på to tette, så derfor tok jeg vare på det alle meste [emoji4]

Ga bort en klespakke med litt upraktiske klær da [emoji85]

Og solgte ergobaby adapt og kjøpt omni istedet (for kan ha omni framovervendt men ikke adapt).

Eldste er jo nettopp fylt to, så ikke fått gått gjennom alt egentlig [emoji85]

BBhugme-puta var ikke noe særlig for meg, håper det kan bli en fin ammepute:) så angrer jeg på at jeg ikke kjøpte troll sin bedside crib istedenfor babydan sin. Man må fjerne hele siden på babydan sin og jeg ser at en sånn heisefunksjon hadde vært bedre:)

Bbhugme angrer jeg på ingen måter på! Den har vært min beste venn siden den dagen jeg fikk den ❤️ Klarer meg omtrent ikke uten, selv om jeg innser at pengene kunne vært spart og jeg antageligvis kunne brukt en enkeltdyne i steden :p men noe mellom beina/å holde rundt, det MÅ jeg ha når jeg befinner meg i horisontalen ;)

Angrer ikke på noen kjøp, da jeg har kjøpt svært lite til nå. Men det blir nok litt forskjellige unødvendige kjøp etter hvert vil jeg tro :p klær som ser søte ut i butikken, men som ikke blir brukt.. sånn som jeg altfor ofte gjør til meg selv egentlig :D

Bbhugme kunne jeg glatt betalt det dobbelte for! Vært uunnværlig de månedene jeg gikk gravid og nå i etterkant.

Angrer foreløig på:

- Alt med fot, bukser går til nøds da de kan dras langt over stumpen og ha sokker på
- Babybjørn bæresele, ble solgt
- Første vognen som var for stor for bilen, ble solgt
- Egentlig vognen nå, vil ha en forovervendt første perioden etter bag, men løser det greit med å kjøpe Stokke Scoot/Xplory som ekstra vogn
- At jeg ikke kjøpte 2 nest, bestilt et ekstra nå
- For mye nøytralt tøy generelt i de minste størrelse
- Noen klesplagg er gitt bort eller solgt
- Kjøpte for mange lillelam dresser, skal selge noen av de tenker jeg
- Bilstolspeilet vi har er grumsete og irriterende tross kjøpt nytt

Og akkurat i kveld angrer jeg på mannen her jeg ligger som en sinna veps...

Vugge, brukte den svært lite til fjerdemann. Men alltid ønsket meg en så måtte bare ha en da [emoji23] kommer ikke på noe annet foreløpig, er sikkert mer. Kjøpte mest når nr 3 kom. De to første husker jeg ikke stort av da de er tenåringer nå [emoji85]

Som flere her sier. Smokker får du aldri nok av. Hadde sikkert 25 stykker til førstemann og brukte omtrent alle. Mange forsvinner, ramler ut og nedi søle/grus (da er det kjekt med ekstra). Eller forsvinner under sofaen eller senga. Eller ungen regelrett gjemmer den bort. Har tatt vare på 2 av de gamle dem som minner. Han bruker 6 mnd+ smokker nå.

Til nr 2 har jeg bare kjøpt to i tillegg til de i babypakkene. Blir vel kjøpt mer etterhvert.
Og smokkelenker er godt å ha. Det skal jeg bestille snart til lillebror.

Angrer ikke på noe kjøp til nå, mest fordi jeg nesten ikke har handla noe. Om det skulle være noe må det muligens være babypakken fra Skoringen. Var ikke akkurat beste man fikk for 60kr. Annet enn kosekluten.

Back
Topp