Hvilke kaker i dåp? og hvor mange?

- dåpskake ( marsipan )
-bløtkake
- pavlova
- iskake
- muffins ( til barna )
- oreokake
- Kvefjordkake
- sjokoladekake
- ostekake
- sjokolade / karamell pudding

Vi var 45 stk. satt igjen med en del kaker, men alt forsvant på restefesten =)
 
- dåpskake ( marsipan )
-bløtkake
- pavlova
- iskake
- muffins ( til barna )
- oreokake
- Kvefjordkake
- sjokoladekake
- ostekake
- sjokolade / karamell pudding

Vi var 45 stk. satt igjen med en del kaker, men alt forsvant på restefesten =)
suksessterte
 
Vi pleier å si 1 kake på 4 stk., så jeg ville hatt 10 :)

(Sunnmøring da vel å merke :p)

Wow:eek:
Spiser dere så mye kaker?
Her var vi 36 stykk, hadde en marsipankake, sjokoladekake, ostekake og en kake med noen nøtter.. Vi hadde veldig mye igjen :)
 
Halve gleden ved sånne kake-anledninger er jo å spise rester i dagevis etterpå :p Vi lager alltid for mye, men er sjelden lei oss for det i etterkant. Og er jo så mange gode kaker som bare MÅ med på kakebordet, så vanskelig å begrense antallet.

Men sånn strengt tatt, i kakebord-sammenheng i etterkant av middag, så tar folk gjerne mindre stykker enn ellers, så en kake i 24cm størrelse får man gjerne 20 stykker av :)
 
Vi sunnmøringer er ikke som andre når det gjelder kakebord i dåp, konfirmasjon og bryllup :p like mange kaker som gjester ofte. Haha

Høres kjent ut :p svigerfamilien er fra Sunnmøre...

Vi var 23 i dåp og hadde
Marsipankake
Dåpskake (sjokoladekake)
Ostekake
Oreokake
Kobrakake

Skumkake og brownies til ungene pga allergier....

Blei litt rester ja :p
Men følte vi måtte ha litt å velge i ;)
Svigermor hadde tenkt å ha med ei til men den spiste vi heller hjemme på lørdagen :p
 
Haha skal godt gjøres i spise ei kvart stor kake!!
Ehh, nei.

Sunnmøring, der regner man max fire på ei kake. Og i min familie er det virkelig flere som spiser det. Altså, det er jo ikke mer enn 3-4 kakestykker? Jeg spiser jo i alle fall 1/5 kake. Mim bror og far minst 1/4.

Men ikke regne unger på samme viset da.
 
Absolutt! :p "Sunnmørsk kakebord" er vel noe som heter..? :p
Jepp. Og da et det fort ikke mer enn 3 mann pr kake altså. Og desserter (puddinger og sånn) i tillegg.

Vi har dog reelt sett ikle mer enn tre kaker, samt muffins og gele, i bursdager her i huset, og det er kok fort 20+ innom, men mange er unger.
 
Vi var 36 totalt (3 barn under 10).
Oreokake
Muffins
Kvæfjordkake
2 ostekaker
Lukket valnøtt
Sjokoladekake
Boller
Kransekake
Tilslørte bondepiker
Og små beger med popcorn

Hadde ca halvparten igjen, men bedre med for mye enn for lite. ;)
 
Vi var 36 totalt (3 barn under 10).
Oreokake
Muffins
Kvæfjordkake
2 ostekaker
Lukket valnøtt
Sjokoladekake
Boller
Kransekake
Tilslørte bondepiker
Og små beger med popcorn

Hadde ca halvparten igjen, men bedre med for mye enn for lite. ;)
Helt enig - bedre med for mye enn for lite!:)
 
Ehh, nei.

Sunnmøring, der regner man max fire på ei kake. Og i min familie er det virkelig flere som spiser det. Altså, det er jo ikke mer enn 3-4 kakestykker? Jeg spiser jo i alle fall 1/5 kake. Mim bror og far minst 1/4.

Men ikke regne unger på samme viset da.
Å herregud :eek:. Ei kvart kake er jo som en full middagposjon i størrelse. Og det skal man trøkke ned etter mat og kanskje dessert? Ja jeg spiser kanskje 3-4 stykker, en av hver forskjellige kaker, men til sammen på størrelsen som ett eller to små stykker. Jeg er glad i kake jeg altså, men kake er kake - spiser da ikke det som om det var mat, har da litt måtehold.
 
Å herregud :eek:. Ei kvart kake er jo som en full middagposjon i størrelse. Og det skal man trøkke ned etter mat og kanskje dessert? Ja jeg spiser kanskje 3-4 stykker, en av hver forskjellige kaker, men til sammen på størrelsen som ett eller to små stykker. Jeg er glad i kake jeg altså, men kake er kake - spiser da ikke det som om det var mat, har da litt måtehold.
Kan lett spise nærmere en halv kake. Null stress :p
 
Kake er godt.

Nå spiser jeg noe mindre etter et måltid, men vi har jo da ikke kakene som DESSERT, det er jo lagt inn en lenger PAUSE mellom mat og kaker, nettopp for å ha plass til mer, man er da sulten igjen.

I min nevøs bursdag, hvor jeg spiser middag i full fart, kler på meg og drar i selskap, så spiser jeg nok bare 2-3-4 små stykker ja. I en dåp eller konfirmasjon derimot er et lagt inn et par timer pause før kakene, og da spiser jeg mer :) Gode kaker
 
Back
Topp