Hvilke hvite løgner forteller du til dine barn?

x1xmaren@sandviks.com

Redaksjonen
VIP
Forteller du sannheten til barna dine? Alltid? Hva med Karius og Baktus? Tannfeen? Julenissen? Andre ting?

Og når tyr du til dem?

Noen av kommentarene vil bli brukt i en artikkel på Babyverden.
 
Her er fantasien på topp. Julenisse, tannfe, Ole lukkøye, karius og baktus og alle andre spennende figurer. Forteller sannheten om alvorlige ting, men ellers er hverdagen en lek, og da får vi ikke brukt fantasien nok.
 
Karius og Baktus, nissen og tannfeen er ikke nødvendigvis løgner i mine øyne..

Sånn ellers så har vi noe som heter "Tartarsaus" her i huset.. Det er igrunnen all slags saus - men den heter Tartarsaus til fisk, til elg, til kylling, til svin osv osv... Fant ut at det var en kjekk måte å få ungen til å bytte ut ketchupen med saus.. ;)
Men magisk potetmos (kålrot, gulrot og potet) var ingen slager... 

At man ikke vokser om man ikke sover, er det jo faktisk et snev av sannhet i da.... Så om vi ikke bruker akkurat den frasen her i huset - så trenger man å sove fordi man må lades opp...  Og solen er oppe lenger om sommeren fordi den ikke trenger å sove så mye da som om vinteren... 
 
Her fins forresten et Rotetroll som spiser leker som ikke blir ryddet opp. Trollet er snilt, men elsker å spise leker.
 
Nå er guttungen bare 1,5 år foreløpig, men jeg har hele tiden sagt at jeg skal være ærlig, og ikke tute ørene hans fulle av oppspinn.

Så langt har det gått greit, men det er meget mulig det blir kamelspising på meg etterhvert

Karius og Baktus, tannfeen, julenissen og påskeharen kommer ALDRI til å være annet enn eventyrfigurer her i huset.
 
Julenisse, tannfe og sånne ting lurer vi de ikke med asså.

Men en og annen "kjeks? næææ, det er tomt" kan nok dukke opp i en masete hverdag.
 
Å nei, batteriet i den fryktelig bråkete leken din er visst plutselig blitt tomt, og de har ikke slike batteri på butikken.
 
Back
Topp