Hvilke forsikringer har du?

Solfrøkna

Betatt av forumet
Har man hus og bil osv så har man forsikring på dette, men så har man de jeg her kaller valgfrie forsikringer - uføre, livsforsikring barneforsikring osv.
Hvilke har du valgt å ha og hvorfor, evt hvorfor ikke?
 
Har livsforsikring på oss og barneforsikring på ungene (oi, må ringe og få på lillebror, det hadde jeg glemt igjen).
Tror jeg fikk avslag på uføreforsikring fordi jeg har slitt med leddsmerter, uten å få noen diagnose på det enda. Mannen har uføreforsikring, mener jeg.

Delkasko på bil, hus, innbo.
 
Last edited:
Vi har jo det vanlige

Hus, Bil, båt, innbo, reise.

Så har vi på hesten og uføre/livs forsikringer på meg og mannen
 
Reise, livs og uføre på oss voksne.

Fått avslag to ganger på barneforsikring, pga astma og allergi, så det orker jeg ikke styre med akkurat nå.
 
Har bare bil, innbo, hund og reiseforsikring akkurat nå. Begynte å styre med uføre og livsforsikring men orket ikke ordne alle papirene. Har planer om å titte mer på det og se etter tilbud på sånt når nor greier rundt fagforening blir avklart.
 
Jeg har innbo, livsforsikring, reiseforsikring. Sambo har innbo, livsforsikring, bilforsikring og reiseforsikring. Datteren vår skal ha barneforsikring, venter på svar derfra. :)
 
Innbo, reise, katt, livsforsikring på meg og begge ungene har barneforsikring med ufør/livsforsikring. Jeg har fått avslag på ufør pga hjertet men kan søke igjen.
 
Eier hus, så alt man trenger der. og på bilen.
Ellers har vi forsikring på ungene. jeg har livsforikring og uføreforsikring. mannen fikk avslag pga utredning for sykdom, men han må søke på nytt, så får han også.

Grunnen til at vi har livssforsikring er at dersom en av oss faller fra tidlig, så skal den andre kunne beholfe huset.

På barna vil vi sørge for at dersom en av de skal bli syk, f.eks bli ung ufør, så får de litt mer penger å rutte med enn en vanlig uføretrygd.
 
Har innbo og bil, selvsagt..
Har også livsforsikring på meg og sambo, barneforsikring, spedbarnforsikring (som trer i kraft fra termindato) og reiseforsikring.
 
Hus, innbo, bil, reise, barneforsikring, livsforsikring + ekstra ift uførhet
 
Har hus, innbo, og reiseforsikring. Jeg har livsforsikring, akkutsykdom og uføreforsikring. I tillegg har frøkna barneforsikring, valpen må jeg også få forsikret:p
 
Har livs, uføre og sykdomsforsikring, innbo, bil, hus og reiseforsikring.
 
Back
Topp