Hvilke etternavn på barna deres?

Vi har samme etternavn (begge sine med bindestrek), barna får samme navn som oss
 
På ungene er det foreløpig mitt etternavn mellom, og fars navn sist. Jeg var i mot å ha navnet mitt, men far i huset sa at det ikke ble dåp om ikke ungen fikk mitt etternavn også..:hilarious: Jeg er vokst opp med mors som mellom og fars til sist. Er dritlei av det og bruker kun første navnet og etternavn. Ser virkelig ikke hensikta med å ha en haug med etternavn.. Men hvilket etternavn vi til sist går for vites ikke, begge har navn som ikke er så mye brukt.
 
Hvis sambo og jeg får et barn så vil jeg at den skal ha sambos etternavn. Håper også på å ta sambos etternavn. Hvis han noen gang frir da :p
Angrer litt på at jenta mi ikke fikk mitt navn også. Men samtidig kommer jeg trolig ikke til å beholde det selv, så det var kanskje greit likevel.
 
Begges, men med mitt til slutt.
Han har utenlandsk etternavn, og det er greit å kunne forkorte det til en initial om ønskelig.
 
Jeg har to etternavn (eller, ett mellomnavn da, men regner det som etternavn) og mannen ett, så mini har mitt siste og mannens :)
 
Pappans.

Vi er samboere, men jeg ser ikke poenget med å ha så mange navn. Det blir ett fornavn og ett etternavn;)
 
Mitt. Vi er gift, jeg har ikke byttet (han sa han skulle bytte til mitt, men nå har det gått snart 8 år, så tviler på at det skjer noen sinne ;))
 
Vi har alle samme etternavn. Hans. Veldig viktig for meg at vi alle har likt og at det er mannens navn vi bruker. Er nok litt gammeldags der
 
Mini har begges navn. Mitt som mellomnavn. Jeg beholder mitt etternavn som mellomnavn når vi gifter oss, og tar sambo sitt etternavn. Han tar mitt som mellomnavn, så da heter vi alle det samme :)
 
Back
Topp