Hvilke bleiemerker bruker dere ? Og størrelse?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Hvilket bleiemerke bruker dere? Og hvilken størrelse bruker deres små nå :happy:? lillegutt er 5 uker og 4,7kg. og er på de siste bleiene med libero størrelse 1.
Prøvde å bytte til strl 2 i forige uke men da virket de litt store. Men nå må vi over

I starten brukte vi libero touch (et brukte også sykehuset), men da jeg oppdaget at vanlig libero i de små størrelsene er halve prisen ble det dem gitt:laughing002 merker ingen forskjell på touch og vanlig.

Våtservietter har jeg kun i stellevesken, og da bruker jeg nøytral:) men brukes lite, som regel vått tørkepapir på stellerom
 
Vesla er 7 uker og akkurat bikket 4,5 kg. Vi brukte Pampers u starten, men gikk over til Libero fordi hun ble full i sår nedentil. Libero fungerer mye bedre og vi bruker str. 2 ☺️ Jeg bruker sånne tørre engangskluter (dom jeg selvfølgeligvis har vann på) og vaskeklut. Våtservietter kun ved krise (på biltur o.l)
 
Her bruker vi libero touch i størrelse 3. Lillemann er ca 6,5 kg. Tror vi skal gå over til en billigere variant da, for det går virkelig unna med bleier og de er veldig dyre! Til storesøster gikk vi over til rema sine etterhvert, og har vært veldig fornøyde med dem i grunn [emoji4]
 
Vi bruker libero i str 2. Måtte bytte veldig tidlig i fra str 1 til 2 da veslejenta produserer store og mange bleier. Det ble rett og slett mye unødvendig klesvask grunnet uhell med str 1[emoji6]
 
Vi bruker tøybleier (som med de andre tre barna), og er veldig fornøyde med det. :smiley-chores011
 
Libero newborn str 2 her. Tips 2 pakker for 79 for bleier str 3 og over på Meny (fast greie) da blir ikke touch like ille.
 
Vi bytter litt på libero comfort str 3, pampers str 3 og änglamark midi. Liker libero best, men bruker de mest på natt eller når vi skal bort, siden de andre er endel billigere :p Hun er 7 uker og 5,3 kg nå :)
 
Bruker libero nummer 2. Tørrkluter og kluter til stell og vask. :)
 
Til nå har vi prøvd så og si alt [emoji14]
Men pampers nr2 passer aller best. Han er 5045g og 7 og en halv uke :)
Skal teste Coop sine nå, da jeg hørte det var halv pris på de :)

Lager egne våtservietter til stell og tørk, men sjeldent jeg vasker etter tissebleier, kun morgen og kveld. Og tar nøye vask etter bæsjebleie:)
 
Vi bruker lillego str 2. Er veldig fornøyd med disse etter å ha prøvd meg gjennom alt. Lillegutt er 6 uker i morgen. Usikker på vekt, Men et sted mellom 5 og 6 kg. Bruker også lillego våtservietter når vi er på tur :)
 
Er det en grunn til at flere er skeptiske til å bruke våtservitter? Jeg bruker det til vask hver gang, i tillegg til tørre kluter. Kjøper selvsagt uten parfyme og har trodd at de er helt vanlige å bruke. Mulig jeg er uvitende her...hilsen førstegangsfødende
 
Libero Touch 2 på min. Vet ikke vekt, men hun var 3850 g for 16 dager siden. Bruker tørrservietter hjemme, våtservietter i stellevesken.
 
Er det en grunn til at flere er skeptiske til å bruke våtservitter? Jeg bruker det til vask hver gang, i tillegg til tørre kluter. Kjøper selvsagt uten parfyme og har trodd at de er helt vanlige å bruke. Mulig jeg er uvitende her...hilsen førstegangsfødende

Mi blir fort sår i stumpen, særlig hvis bleien blir værende på med bæsj uten at vi får det med oss. HS sa at det beste da var hyppige bleieskift og å unngå våtservietter.
 
Er det en grunn til at flere er skeptiske til å bruke våtservitter? Jeg bruker det til vask hver gang, i tillegg til tørre kluter. Kjøper selvsagt uten parfyme og har trodd at de er helt vanlige å bruke. Mulig jeg er uvitende her...hilsen førstegangsfødende

Mini blir fort sår av våtservietter.. så vi bruker det bare når vi er på tur, hjemme går det i myke kluter. I starten holdt vi han bare under vasken så vi ikke trengte klut i det hele tatt [emoji4]
 
Libero str 2, str 3 på natta. Lillegutt tisser enorme mengder [emoji23] ellers er det tørrservietter hjemme og våtservietter ved behov ute på tur
 
Har brukt litt forskjellig. Libero touch og libero vanlig i strl 1. Er mellom strl 1 og 2 nå, hun er 3 uker. Har en pakke fra rema 1000 og en pakke fra kiwi så skal bruke de opp før jeg bestemmer meg for hva vi skal ha videre. Pleide å bruke de på kiwi til storebror. [emoji4]
 
Back
Topp