Hverdagens små gleder

Smiley:)

Ønsker seg det største i verden!
Aprillykke 2017
Guro sier og gjer masse rart for tida. Morsomt å få høre andre sine historier.

Må fortelle frå i dagtidlig. Guro går rundt med vognene sine nesten heile tida. Har ei stor "vanlig" vogn, ei trille og ei gå vogn. I dag satte ho seg fast i bøylen/håndtaket til gåvogna. Eg satt med lillesøster inne i stua og hørte berre: Hip(hennes ord for hjelp)! Hip, mamma!
Eg fòr ut i gangen for å hjelpe. Eg klarte ikkje annet enn å bryte ut i latter!
Ho kom seg fri med litt hjelp [emoji7]
 
Min lille sier ikke så mye enda, hun nekter, men kan si ordene hvis vi leker ordlek. Hun er enormt sta, og vil sikkert ikke prate før hun virkelig kan det Hun har virkelig fått dreisen på både løpesykkel og sparkesykkel, så hun freser avgårde i stor fart. Ellers er hun veldig flink til å klatre og svømme [emoji4] Og veldig trassete...
Hun elsker lillebror og storesøster da. De er de store idolene i hennes liv (ikke foreldrene med andre ord).

Hvor gammel er lillesøster til Guro?
 
Hun er ei bestemt frøken, og skal helst klare ALT selv. Og blir veldig stolt når hun får til ting som å ta på seg buksa og spesielt genser, som er litt ekstra vanskelig.
Var på bade land her om dagen, og etter at hun har vært litt skeptisk en periode var det veldig gøy å se at hun koste seg i vannet. Hoppet fra kanten, dukket under og skulle svømme helt alene.
 
Min lille sier ikke så mye enda, hun nekter, men kan si ordene hvis vi leker ordlek. Hun er enormt sta, og vil sikkert ikke prate før hun virkelig kan det Hun har virkelig fått dreisen på både løpesykkel og sparkesykkel, så hun freser avgårde i stor fart. Ellers er hun veldig flink til å klatre og svømme [emoji4] Og veldig trassete...
Hun elsker lillebror og storesøster da. De er de store idolene i hennes liv (ikke foreldrene med andre ord).

Hvor gammel er lillesøster til Guro?

Fekk ho i april.
 
Har ein samboer som jobber fulle dager og er bonde ved siden av + x antall andre verv og div.
Føler det aldri blir gjort noe morsomme og uvanlige aktiviteter her, for eg blir mykje aleine med våre to.
Ååå, tenk så moro Guro hadde syntes det var i eit basseng!! [emoji228] ho elsker vatn! [emoji7]
 
Så koselig med to tette jenter! Jeg har 17 mnd mellom mine to eldste, som nå er 2 og 3 år. Og så fikk vi lillebror nå i august, så det er rett over to år mellom mellomste og han.
De to tette jentene har veldig stor glede av hverandre, og det får nok dine også [emoji4]
Dere får laga basseng i hagen [emoji106]
Vi bor i en storby med alt av fritidsaktiviteter i gangavstand. Og de har gått på svømming siden de var seks uker og i tillegg går de på turn. Elsker begge deler, derfor klarer jeg ikke kutte ut en av dem.. De får heller kortere dager i bhg de dagene [emoji4]
 
Så koselig med to tette jenter! Jeg har 17 mnd mellom mine to eldste, som nå er 2 og 3 år. Og så fikk vi lillebror nå i august, så det er rett over to år mellom mellomste og han.
De to tette jentene har veldig stor glede av hverandre, og det får nok dine også [emoji4]
Dere får laga basseng i hagen [emoji106]
Vi bor i en storby med alt av fritidsaktiviteter i gangavstand. Og de har gått på svømming siden de var seks uker og i tillegg går de på turn. Elsker begge deler, derfor klarer jeg ikke kutte ut en av dem.. De får heller kortere dager i bhg de dagene [emoji4]

Ikkje akkurat storbyen her liten kommune, og me bur ikkje i sentrum. Må derfor kjøre til det meste. [emoji21] alt blir mykje tyngre då. Misunnelig på gangavstand og mange forskjellige tilbud!! Me har dyr i nærheten, så det blir mange turer på besøk til moane og bæane.
Ja eg gleder meg stort til mini blir litt større og dei kan kose seg sammen. Det er stor forskjell på kva ein 2 åring og ein 5 måneder gammel baby skal ha av oppmerksomhet!

Korleis er det å ha 3? Har alltid ønsket meg tre, men samboer sette ned foten. Han har 5 no..
 
Dere er jo heldige å ha mange dyr i nærheten da [emoji4] Mannen kommer fra gård, og han savner det livet i blant.

Mitt ønske var også tre barn [emoji4] En liten gjeng med barn. Mannen har en fra tidligere. Så langt, i min 7 uker lange karriere som 3 barns mamma, så er det veldig travelt! Men så har vi hatt sykdom siden jeg kom fra sykehuset med småen også. Mannen ble matforgiftet og var syk i to uker, så fikk eldste vannkopper, så ble hun på 2 veldig forkjølet og smittet selvsagt minste. Og nå i dag kom bonusbarnet, og han har omgangssyken.. Det tar aldri slutt [emoji32][emoji26][emoji40] Men foruten om sykdom, så er livet med tre barn herlig og utfordrende. De to storesøsterne elsker lillebroren sin og det er så fint å se hvor gode de er mot han. Eldste jenta er enormt omsorgsfull og hjelpende, mens toåringen er for det meste litt trassete for tiden (har ikke språk enda og det er nok veldig frustrerende) og minste krever jo mye tid. Jeg tenker at det blir veldig bra om tre år [emoji23] Kanskje jeg til og med for sove litt da [emoji106]

Vi skal heller ikke ha flere barn nå. Men jeg har ikke helt vendt til meg tanke, så mannen for ikke kutte strengen enda.
 
Har ein samboer som jobber fulle dager og er bonde ved siden av + x antall andre verv og div.
Føler det aldri blir gjort noe morsomme og uvanlige aktiviteter her, for eg blir mykje aleine med våre to.
Ååå, tenk så moro Guro hadde syntes det var i eit basseng!! [emoji228] ho elsker vatn! [emoji7]
Blir kanskje litt lettere når de blir litt større. Tenkte jeg skulle få til litt ekstra i ukedagene med frøkna nå som jeg er gravid. Må ta det før minsten kommer i april :)
Vi har forsåvidt mulighet i helgene, men jeg syns det er så mye mas når det er då mange mennesker der
 
Blir kanskje litt lettere når de blir litt større. Tenkte jeg skulle få til litt ekstra i ukedagene med frøkna nå som jeg er gravid. Må ta det før minsten kommer i april :)
Vi har forsåvidt mulighet i helgene, men jeg syns det er så mye mas når det er då mange mennesker der

Ja, håper det blir litt enklere med tida, men det er ikkje enkelt å sjonglere to unger altså!
No åpna det nettopp eit badeanlegg i nabokommunen. Så har muligheten, men fortsatt den koordineringa. Og tenker det kommer til å være overfylt i den nærmeste framtid [emoji19] ser den med mykje mas!!
Deilig å kunne bruke litt ekstra tid på ho. Det setter ho nok pris på og heldige deg dom får den tida med ho. Blir ikkje samme intensitet i fokuset når neste kommer. [emoji51][emoji29][emoji43]
 
I gårkveld la eg Guro som vanlig. Eg leser litt om lillesøster tillater det, men eller er det å forsikre ho om at eg er glad i ho og passer på ho. Når eg går frå ho sier eg glad i deg. Og i går kom det heilt tydelig. Glad i deg mamma [emoji173]️ totalsmelt hos mamma [emoji7]
ho har prøvd å sei det før, men har aldri blitt så tydelig.
 
Ja, håper det blir litt enklere med tida, men det er ikkje enkelt å sjonglere to unger altså!
No åpna det nettopp eit badeanlegg i nabokommunen. Så har muligheten, men fortsatt den koordineringa. Og tenker det kommer til å være overfylt i den nærmeste framtid [emoji19] ser den med mykje mas!!
Deilig å kunne bruke litt ekstra tid på ho. Det setter ho nok pris på og heldige deg dom får den tida med ho. Blir ikkje samme intensitet i fokuset når neste kommer. [emoji51][emoji29][emoji43]

Hun fikk "gjennomgå" litt da vi var innlagt med lillebror stakkar. Fikk jo bare sett henne i et par helger iløpet av en mnd :(

Kommer til å kreve litt oppmerksomhet hver når det er to ja. Fikk jo bare 5 uker hjemme med to stk sist gang, og lillebror var ikke veldig kravstor så jeg kunne fint legge frøkna osv innimellom. Han skulle jo vært 10 mnd nå.
Blir spennende å se hvordan bittelille blir.
 
Hun fikk "gjennomgå" litt da vi var innlagt med lillebror stakkar. Fikk jo bare sett henne i et par helger iløpet av en mnd :(

Kommer til å kreve litt oppmerksomhet hver når det er to ja. Fikk jo bare 5 uker hjemme med to stk sist gang, og lillebror var ikke veldig kravstor så jeg kunne fint legge frøkna osv innimellom. Han skulle jo vært 10 mnd nå.
Blir spennende å se hvordan bittelille blir.
Jeg må bare si kondolerer! Jeg har ikke fått med meg at lillebror gikk bort Så trist! Du ble gravid nesten samtidig med meg synes jeg å huske, men vår endte i ma. Vi mistet ytterligere to ganger, før lillebror som kom nå i august.
 
Jeg må bare si kondolerer! Jeg har ikke fått med meg at lillebror gikk bort Så trist! Du ble gravid nesten samtidig med meg synes jeg å huske, men vår endte i ma. Vi mistet ytterligere to ganger, før lillebror som kom nå i august.

Kan sikkert stemme det. Hadde termin i slutten av november.

Gratulerer så mye med lillebror [emoji170]
Her venter vi en liten i april igjen. Spent på oul i november.
 
Har jo fått det med meg det med lillebror. Er så lei for det. Du virker så utrulig sterk!

Kan forresten anbefale april som fødselsmåned.(så lenge du ikkje er sammen med ein bonde, som eg er [emoji31]) masse lys og (forhåpentligvis) fint vær.
 
Har jo fått det med meg det med lillebror. Er så lei for det. Du virker så utrulig sterk!

Kan forresten anbefale april som fødselsmåned.(så lenge du ikkje er sammen med ein bonde, som eg er [emoji31]) masse lys og (forhåpentligvis) fint vær.
Føler jo man ikke har noe valg egentlig. Man må prøve å gjøre det beste ut av situasjonene man er i, uansett hvor vondt det gjør [emoji170]
Er på en måte sammen med en bonde, eller man kan vel helst si kommende bonde. Foreløpig så er det fortsatt svigerfar som tar alt, men hender mannen hjelper til litt med harving osv da.
Håper på å ikke føde før tida denne gangen og da, så er vi på "riktig" side mot sommer,men tror april blir fint ja.
 
Føler jo man ikke har noe valg egentlig. Man må prøve å gjøre det beste ut av situasjonene man er i, uansett hvor vondt det gjør [emoji170]
Er på en måte sammen med en bonde, eller man kan vel helst si kommende bonde. Foreløpig så er det fortsatt svigerfar som tar alt, men hender mannen hjelper til litt med harving osv da.
Håper på å ikke føde før tida denne gangen og da, så er vi på "riktig" side mot sommer,men tror april blir fint ja.

Sunn tankegang! [emoji2]

Du har ein du også ja. [emoji1] får krysse fingrene for at alt går som smurt [emoji106]

So må eg nett fortella om frøken trass. Ho har no begynt å ropa neeeeei til meg og vifta med pekefingeren når eg seier noe som ikkje passer ho. Eg klarer nesten ikkje holde meg alvorlig, og har vel ved noen anledninger begynt å le rett foran ho [emoji56][emoji27]
 
Her ein dag blei Guro med tanta si, som jobber på avdelinga hennes i bhg., heim til mamma. Der hadde ho funne ein iPad og satt med den ei stund. Når de då prøvde å få kontakt hadde ho sagt: så mykje mas, eg klarikke tenka! Me bur på Vestlandet, så det er nynorsk som rår, men vetla har lagt seg til med ein del bokmålsord. Hahaha
 
Blidfisen min har noen gullkorn som kommer på løpende bånd:wacky:
- mamma, du har så fint hår, også er du så snill.

-hvis du drikker brus, så får du større pupper.

-kan du åpne den her mamma, før det klikker fir meg.

-nå må du være flink å spise opp maten din pappa, så kan VI spise is.
 
Back
Topp