Hverdagen som sykemeldt?

Isbjørnungen

Flørter med forumet
*Aprilbaby 2018*
Jeg har blitt sykemeldt 100% frem til jeg går ut i permisjon om en måneds tid. Selv om jeg strengt tatt ikke har fungert i arbeid den siste måneden, har jeg vært veldig ambivalent til å skulle bli sykemeldt, har følt at det vil være å snike meg unna jobben fordi det tross alt er andre som har det verre. Ble sykemeldt på grunn av kombinasjonen av flere svangerskapsplager (inkludert mye søvnvansker), og ikke ene og alene fordi bekkenet ikke fungerer lenger eller noe i den duren. Heldigvis kjente jeg en stor lettelse da jeg endelig leverte sykemeldingen, og etter noen dager uten jobb føler jeg meg mye mer tilfreds og som meg selv, så det var nok riktig tross alt:)

Så nå lurer jeg på hva jeg skal ta meg til om dagene. Foreløpig har jeg bare kommet på at det bør være et mål med en liten spasertur hver dag for å få litt lys og frisk luft, men med tungpust osv blir det nok ikke lange turene. Tror ikke jeg vil ha godt av å bure meg inne med Netflix i nesten 2 måneder, men er stygt redd for at det kan ende sånn hvis jeg ikke legger en liten plan :rolleyes:

Flere som har blitt sykemeldt? Hvorfor? Hva gjør dere om dagene? Tar gjerne i mot masse detaljer for de som føler for å dele :D
 
Har vært 50% sykmeldt siden midten av desember, pga bekkenløsning. Har gått i det meste å være hjemme å ser TV [emoji85] nå er jeg 100% sykmeldt etter blødninger og tiden går vist bare til legetime, jordmortime og ultralyder [emoji23] ellers ordner jeg ting klart til den lille kommer [emoji7]
 
Jobber fortsatt 100%, men har ting jeg gjerne vil gjøre hvis jeg hadde orket etter jobb. :p

Høres veldig lurt ut å gå en liten tur om dagen, om det går. :) Gravid yoga, flere gode videoer på YouTube, har hjulpet meg med vondter i ryggen.

Skulle gjerne hatt overskudd til å bake en del hjemmelagde brød, pizzahorn, supper og forskjellige middager å fryse ned til den første tiden etter fødsel. Bruke tid på å ordne ting klart til den lille kommer.

Pluss se masse serier og slappe av uten dårlig samvittighet! Det er en grunn for at du er sykemeldt, slapp av og prøv å kos deg. Blir fort nok travle dager. :) Bra at du føler deg bedre!
 
Å lage middager og boller til frysen er gull å få gjort! Rakk ikke det med forgje frøken (kom før termin), så nå er frysen full her [emoji85].
 
Ville gjort det eg følte inspirasjon til, sikkert strikka, ordna/planlagt litt, lest bøker. Men om du vil bevege deg på lettest mulig måte, er svømming faktisk veldig godt. Lettere enn å vere over vatnet på mange måter
 
Er på svangerskapspenger, av ulike grunner. Det hjelper å komme seg litt ut hver dag (ikke alltid jeg får til det). Har vært det siden uke 8 ca, men har jobbet litt hjemmefra innimellom og det har hjulpet meg veldig. Som de andre skriver, gjør ting som inspirerer deg-og spar litt på kreftene til det som skal komme. Det er jo en grunn til at du er hjemme nå, og både søvn- og bekkenplager går ikke nødvendigvis over den dagen en føder, dessverre. Jeg koser meg med å forberede til lille kommer-har ikke starta med å lage mat og bake og sånn ennå, men om du har en måned igjen til termin er jo det en fin ting å gjøre hvis du orker. Her går det i strikking, vasking av babyklær og klargjøring av utstyr som har stått i boden siden førstemann.
 
Jeg er i samme situasjon som deg, 100% sykemeldt ut mars. Nå følger jeg med på OL, strikker og styrer hjemme med ting som må gjøres. Heldigvis har jeg venninner som enten også er sykemeldt, i permisjon eller jobber turnus slik at vi treffes til lunsj innimellom. Det er veldig koselig. Kommer til å finne fram bøker i bokhylla jeg ikke har lest når OL er ferdig.
 
Jeg tenkfe at når jeg skal ut i permisjon eller eventuelt om jeg skulle bli 100% sykmeldt før den tid, så skal jeg bake litt og fryse ned til å ha til barseltiden. Hvis det er noe jeg orker da så klart. Også ordne til lille kommer til verden. Og som du sier er det sikkert lurt åkomme seg ut en liten tur iløpet av dagen. Ta heller to korte turer enn en som er for lang.
 
Er blitt sykemeldt nå pga rygg/ bekken, to uker til permisjon. Dagene går fort synes jeg. Blir mye husarbeid, planlegging, handling og matlaging. Slik at jeg kan bruke tid og krefter på resten av familien når de kommer hjem fra jobb, skole og Bhg. Jeg må legge meg strak ut på sofaen med korte intervaller for å hvile ryggen, så det går litt sakte fremover. Hodet har lyst til å gjøre mer enn kroppen klarer.. Har planer om strikking, baking og rydding av klær/skap etc. hvis jeg har krefter til det.
 
Jeg ble i dag sykemeldt frem til permisjonen... Kjente det var en lettelse..!
Svigermor kommer i helga, så jeg har planer om å dille litt med ymse mens hun får leke med storesøster og lage mat [emoji4].
Ellers blir det nok Netflix og fyring [emoji23].
 
Takk for svar alle sammen :)

Hittil har det vært bra med sykemelding, på mange måter godt å kjenne at etter nesten 2 uker er det fortsatt riktig å være hjemme (nesten mer enn før, bekkenet har begynt å bølle seg enda mer). Merker at alt tar litt tid når kroppen ber om pauser med jevne mellomrom :)

Dagene går hittil med til klesvask (har oppdaget skittentøy jeg nesten hadde glemt at jeg hadde:facepalm:), Netflix og smårydding. Og så blir det jo litt tid på forum, lese Spedbarnsboken osv. Samboeren har litt fleksible arbeidsdager, så da har vi hatt et par rolige og veldig koselige formiddager sammen med lang frokost. Har og fått dratt på besøk til en venninne som også er i permisjon, og fikset litt småting utenfor hjemmet som måtte fikses før eller siden. Det som mangler på ryddelisten nå er å få soverommet vårt ordentlig ryddet, vasket og ommøblert, prøver å gjøre litt der hver dag. Har fylt en del søppelsekker med gamle klær som skal til Fretex eller kastes, så går samboeren ut med det når han kommer hjem.

Foreløpig kun bakt en Toro brownie som jeg delte i biter og la i fryseren, dessverre oppdaget jeg raskt at den bare trengte noen sekunder i mikroen før den var klar for spising, så spørs hvor mye som er igjen når barselsperioden endelig kommer:p Kanskje jeg burde legge alt av barselmat i fryseren hos mamma istedenfor;)
 
Takk for svar alle sammen :)

Hittil har det vært bra med sykemelding, på mange måter godt å kjenne at etter nesten 2 uker er det fortsatt riktig å være hjemme (nesten mer enn før, bekkenet har begynt å bølle seg enda mer). Merker at alt tar litt tid når kroppen ber om pauser med jevne mellomrom :)

Dagene går hittil med til klesvask (har oppdaget skittentøy jeg nesten hadde glemt at jeg hadde:facepalm:), Netflix og smårydding. Og så blir det jo litt tid på forum, lese Spedbarnsboken osv. Samboeren har litt fleksible arbeidsdager, så da har vi hatt et par rolige og veldig koselige formiddager sammen med lang frokost. Har og fått dratt på besøk til en venninne som også er i permisjon, og fikset litt småting utenfor hjemmet som måtte fikses før eller siden. Det som mangler på ryddelisten nå er å få soverommet vårt ordentlig ryddet, vasket og ommøblert, prøver å gjøre litt der hver dag. Har fylt en del søppelsekker med gamle klær som skal til Fretex eller kastes, så går samboeren ut med det når han kommer hjem.

Foreløpig kun bakt en Toro brownie som jeg delte i biter og la i fryseren, dessverre oppdaget jeg raskt at den bare trengte noen sekunder i mikroen før den var klar for spising, så spørs hvor mye som er igjen når barselsperioden endelig kommer:p Kanskje jeg burde legge alt av barselmat i fryseren hos mamma istedenfor;)[/QUOTE
 
Back
Topp