Hvem gjør mest husarbeid hjemme?

R

RoseBusk

Guest
Jeg føler noen ganger at jeg gjør alt her hjemme. forstår jo at mannen er sliten etter en hel arbeidsuke men er det for mye forlangt at han skal rydde av etter middagen? kjempekrangel her!! jeg går vist bare hjemme å daffer hele dagen mener han!
 
Er som regel meg, spørs litt hva det er. Og det han er veldig god på er å si at han skal gjøre noe, og så gjør han det ikke. Altså, det hjelper lite om jeg ber ham støvsuge og det ikke blir gjort før etter en uke, da ser det jo helt sinnsykt ut frem til da, for jeg gjør det jo ikke, jeg bare venter på at han skal gjøre det.

Drømmen er at han bare ser at noe må gjøres, og så gjør han det, uten at jeg faktisk må be om det.
Det er kun plenen han gjør slikt med, men den gir jeg også litt svarte i da. :p
 
Her er det han pga jeg har kroniske sykdommer. Jeg gjør det jeg klarer, som varierer fra dag yil dag, men han gjør mesteparten...
 
Det er IKKE for mye forlangt at gubben rydder opp sitt eget rot uansett hvor sliten han er.
Søstra mi sliter litt med samme problemet. Jeg på den andre siden er heldig, mannen gjør minst like mye som meg for han liker ikke rot og skitt
 
Sammenlagt er det nok meg, men han rydder kjøkkenet oftere enn meg, tror jeg.
 
Jeg gjør vel det meste av rydding, husvask, klesvask m.m mens han tar seg av ting som hagestell, bilvask og vedlikehold + div. Også er han skikkelig flink til å lage mat så som regel står han for matlaging.
 
Det er nok mannen. Han synes jeg har gjort nok når jeg har passet barn, levert og hentet hele dagen. Så da tar han gledelig husvasken o.l :)
 
For det meste meg. Men hender innimellom derimot han glimter til :)
 
Mer eller mindre bare meg :p hender mannen slår til innimellom, men sjeldent :p
 
Vaskehjelpen [emoji12]

Jeg gjorde mest når jeg gikk hjemme, så lenge jeg hadde tid til overs. Var jo full jobb med ungene. I perioder med mye jobb med baby så tok han det meste. Hadde aldri godtatt at han ikke skulle gjort noe.
 
Jeg gjør alt [emoji31] han jobber vanvittig mye, men tror han utbytter det litt nå.
 
Meg. Merker det spesielt i de periodene jeg jobber mye og på helg når jeg er borte stort sett hele helga. Men det hender han glimter til og tar ett skippertak. Som regel etter at jeg har hatt ett raserianfall om t vi jobber begge to i denne familien og at da må begge også bidra på hjemmebane [emoji6]
 
Jeg rydder mest, lager oftest middag (pga mannens skiftjobbing) og bretter og legger på plass klær. Stort sett jeg som klipper plenen og rydder/vasker bilene.
Mannen vasker klær, støvsuger oftest og tar som regel ut søpla. Han gjør også grovarbeid i hagen, snekring, snømåking og fiksing av bilene.
Så vi deler på ting. Ikke hver uke at det blir likt, men jevnt over tror jeg vi gjør like mye.
 
Jeg er hjemme, så jeg gjør det meste ;)
Det tas i mitt tempo og når jeg orker.
Han jobber mye i ukedagene og er som regel hjemme til middag i 5 tiden også drar han tilbake på jobb etter 7.
Men i helgene tar han det meste, drar gjerne over gulvet søndagskveld og vasker/rydder kjøkkenet etter middag alle dager ;)
 
Her gjør vi omtrent like mye
 
Back
Topp