Hvem får hva?

WCE

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Jeg feks har fått Menopur og Gonal-F. Hvorfor akkurat de tro? Og ikke feks Puregon? Er det noe helt annet enn Menopur og Gonal-F?
 
Godt spm. Jeg husker i forsamtalen i Porsgrunn så sa legen: du får Menopur også legger vi til noe annet; det spiller ikke så stor rolle hva for alt er mer eller mindre det samme...(Puregon/Gonal F etc)

Menopur har jeg inntrykk av at "de voksne damene" får for bedre eggkvalitet... ellers tror jeg det gjør samme susen. Da er det vel legemeddelindustrien som avgjør;)

Jeg har inntrykk av at blodfortynnende og Prednisolon det deler de ut ved flere aborter etter hverandre, men uten klar indikasjon. Litt sånn "det-gjør-ingen-skade-så-vi-prøver"-holdning...
 
Virker egentlig litt random, men det er vel kanskje ikke det...? Jeg fikk først kun menopur og så kombinasjon av menopur og bemfola. Det var hos Porsgrunn. Hos fertilitetssenteret fikk jeg gonal-f ;)
 
Har fått Menopur i Porsgrunn, neste vil de kombinere Menopur og Gonal-F. På FS har jeg kun fått Gonal-F. Er 28 år og diagnosen er kvinnelig infertilitet på grunn av faktorer hos mannen (eller hva den heter)[emoji23]
 
Første runden min, og fikk kun Gonal-f. Stått på prednisolon siden første syklusdag også. Aldri vært gravid, 27år, her er mannen også problemet...
 
Har kun fått gonal-f, både hos Hausken og Haugesund
 
Det er vel mye tilfeldigheter. Og litt sånn, funka ikke det så prøver vi noe annet.
 
Har kun fått Menopur, men håper egentlig de prøver på en kombi neste gang.
 
Lang protokoll, og kun Bemfola av sprøyter første forsøket, endte med en gutt. Endometriose og 29 år da. Skal bruke det samme nå i søskenforsøk og håper det holder. :) Edit: Ble byttet til Puregon nå, men det var kun pga de fantes i dosen jeg trenger. Det er visst samme virkestoff som Bemfola.
 
Last edited:
Har de fleste fått bedre resulterer med en kombo tro?
Dersom det skulle bli en ny runde på oss etterhvert, så vil jeg be om andre medisiner. Har fått få egg på gonal-f, både på lang og kort protokoll. Fikk ingenting på frys heller.

Tror mye er litt sånn standard tekstbok i forhold til alder og blodprøve resultater/ evt diagnose.
 
Bemfola og cetrotide, mannlig infertilitet, jeg er 24 år og det ser ut som at det fungerte [emoji4]
 
Dette har jeg lurt på også. Blir mitt 4.forsøk med Menopur nå...prøvd 1 forsøk med Puregon som funka dårlig. Tenker spørre om en kombinasjon Menopur + gonal-f om dette forsøket går i vasken.
 
Dette har jeg lurt på også. Blir mitt 4.forsøk med Menopur nå...prøvd 1 forsøk med Puregon som funka dårlig. Tenker spørre om en kombinasjon Menopur + gonal-f om dette forsøket går i vasken.
Jeg har fått 150 Gonal-F på
FS igjen. Men skal dit før sprøytestart så tenkte å diskutere dette. Hvorfor hun ikke vil gjøre endring[emoji12]
 
Jeg har hatt kombinasjon av Elonva/Bemfola, så kun Menopur og de to siste kun Gonal-F. Fikk omtrent samme antall egg på alle forsøk (2 første var kort, 2 siste var lang).
 
Fått menopur alene flere runder og puregon noen ganger. Aldri fått 2 omgangen (med unntak av orgalutran selvfølgelig). Denne gangen skal jeg ha menopur og prednisolon. Lang protokoll. Ung med PCOS og egg som ikke vil egentlig..
 
Har inntrykk av at menopur gir inntrykk av å få bedre kvalitet på eggene. Sånn generelt sett ihvertfall.
Lurer på om jeg har hørt at klinikkene (ihvertfall de offentlige) ikke har lov å favorisere og skille mellom medisinene slik at de må ha er system for å bruke omtrent likt av dem.
 
Back
Topp