Hvem får barna vis dere dør??

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Ja kanskje litt brutal og vondt innlegg for mange. Men er noe jeg har tenkt litt på om vi bør skrive et sted eller noe?

Jeg mener vi har masse familie, å begge har foreldre som lever og enn så lenge er friske til besteforeldre å være ;) de har jo noen vondter å plager. Men ikke noe alvorlig.

Men syns likevel at de er litt gamle til å få ansvaret for mine barn om jeg å pappaen skulle falle bort.

Noen her som har gjort seg noen tanker om det? Å evt skrive det hos advokat el? Å snakka dere med dem dere evt ønska å gi det ansvaret før dere skrev det ?
 
Har ikke skrevet det ned, men snakket med min mor om at jeg ønsker at de tar seg av ungene dersom vi faller bort - og det kommer hun garantert til å gjøre. Hun er en god del yngre enn svigers, så det blir mer naturlig. Jeg har ikke tenkt over annen familie/venner som kan være aktuelt.
Jeg tenker at det finnes ikke noen andre som er så glad i ungene som det vi er bortsett fra besteforeldrene, derfor er det unaturlig å se for seg at noen andre skulle tatt seg av dem.
Men vi får håpe det aldri blir et tema :)
 
Jeg har ei ung mamma, og vet hun hadde gjort hva som helst for å få ansvaret for barna om jeg og pappaen hadde dødd.
 
Har ikke tenkt så mye over det men tenker mine foreldre i så fall. Er de han har mest kontakt med, og svigerforeldrene mine er begge døde. Svogeren og svigerinnen min har de til nå ikke sett så mye så foreløpig faller det mest naturlig at foreldrene mine har dem så sant de ennå er friske da:D
 
Dette har jeg tenkt endel på også, da det er sånn at pappaen til datteren min gikk bort i fjor. Hun har liksom bare meg igjen.. For meg ville det nok vært naturlig om det var min mor, men det er liksom ikke noe vi har pratet om.
 
Det blir nok min mamma. Aldri om de skal til søsknene mine og svigers begynner å bli gamle
 
Min mamma og stefar.
Vi har hvert hos advokat og skrevet testamente, for om det skulle skjedd noe med oss, kommer noen i samboers familie å lage et h******! Noe vi vil unngå, og i tillegg er det mamma vi vil at han skal være.
 
Det beste hadde vært om min søster fikk dem.
 
Det er i grunn en litt skremmende tanke å tenke, men man vet jo aldri hva som kan skje. Og man vil jo at barna skal få det best mulig hvis de blir foreldreløse.
Her håper jeg min mor hadde tatt barna, eventuelt broren og svigerinnen til mannen.
 
Mine foreldre får lillemor om vi dør. Om de ikke har mulighet så blir det min søster med familie. Det er med forbehold om at de passer på at hun får tid med min manns foreldre også. Det er ikke noe galt med dem, men de har litt ustabile jobber, og erlitt vel for glad i sin egentid.
 
Det må ha blitt svigermor og svigerfar, de ville gjort alt den kunne for min datter og vet ikke om noen andre som er så glad i henne en dem.
 
Vi har snakka litt om det og har blitt enige om at vi ønsker at ene søstera( og mannen) til sambo tar seg av de.
 
Mine foreldre eller en av mine søstre. Ikke under noen omstendighet mine svigerforeldre, da jeg blant annet er redd de to yngste ville mistet kontakt med den eldste som har annen far, men vet at min side av familien hadde påsett at det ikke skjedde.
 
Det har vi ikke tenkt på. Men muligens en av våre søsken.
 
Vi har ikke snakket om det..

Men jeg ser for meg at det enten blir svigerfar og kona, eller noen av søsknene til sambo. Mamma har ikke ressurser (økonomisk eller husmessig).
 
Mine foreldre.
De er unge (50 og 51), har god økonomi, god plass, bor i samme skolekrets og har god helse.
 
Vi har mange gode muligheter i nær familie, så vi har snakket om det, men aldri følt at vi har trengt å ta en avgjørelse på det. Skulle det skjedd oss noe så tror jeg alle ville stilt opp for vesla og nykommeren.
 
Back
Topp