Hvem er vi som er her nå? Presentasjonstråd

Jeg har prøvd i 1 år nå akkurat, og tok EL test for første gang nå i desember. Jeg hadde første positiv test 3 januar, og i dag den 6.januar fikk jeg en blødning og menssmurringer. Skal ikke ha mensen før om ca 11 dager... Hva betyr dette??
 
Hei, da kommer jeg inn her med dere andre :) jeg er i min 13 prøveperiode, brukt alt av EL-tester. Men det går bare ikke:( Jeg kvier meg en del til å dra til legen. Tenker at det blir veldig mye styr/stress. Ellers har jeg da en nydelig gutt på 8 snart 9 år :)
 
Hei, da kommer jeg inn her med dere andre :) jeg er i min 13 prøveperiode, brukt alt av EL-tester. Men det går bare ikke:( Jeg kvier meg en del til å dra til legen. Tenker at det blir veldig mye styr/stress. Ellers har jeg da en nydelig gutt på 8 snart 9 år :)
Samme som oss det:/ det vil liksom ikke funke! Er vel i PP 20 snart, ( pluss minus noen mnd uten testing osv) Jeg har også en sønn på 10år,så vet jo at (hvertfall jeg) har virket før. Tydeligvis så går det ikke heelt veien når man planlegger å vil få det til men trøster meg med at det skjer. Har brukt El monitor det siste året,men gir snart opp da det blir for dyrt i lengden:( men er ikke noe å kvie seg for å dra til legen altså,jeg dro til privat gynekolog,betalte 1000 kr, inkl sjekk,ul på eggstokker,samt et skjema som samboer skulle fylle ut,og levere sædprøve på sykehuset. Der stoppet det til oss,har liksom ikke rotet oss til det..krysser fingrer for oss snart! 2016 er året
 
Samme som oss det:/ det vil liksom ikke funke! Er vel i PP 20 snart, ( pluss minus noen mnd uten testing osv) Jeg har også en sønn på 10år,så vet jo at (hvertfall jeg) har virket før. Tydeligvis så går det ikke heelt veien når man planlegger å vil få det til men trøster meg med at det skjer. Har brukt El monitor det siste året,men gir snart opp da det blir for dyrt i lengden:( men er ikke noe å kvie seg for å dra til legen altså,jeg dro til privat gynekolog,betalte 1000 kr, inkl sjekk,ul på eggstokker,samt et skjema som samboer skulle fylle ut,og levere sædprøve på sykehuset. Der stoppet det til oss,har liksom ikke rotet oss til det..krysser fingrer for oss snart! 2016 er året
Takk for svar, tr er kom på dagen som vanlig! Kjenner jeg er veldig utafor, er så sliten og lei :(
Men vet ikke om det blir prøving etter denne tr for vi skal gifte oss 5 februar, så har mye å gjøre før den store dagen :happy: så blir vel påan igjen i mars :)
 
Hei, da kommer jeg inn her med dere andre :) jeg er i min 13 prøveperiode, brukt alt av EL-tester. Men det går bare ikke:( Jeg kvier meg en del til å dra til legen. Tenker at det blir veldig mye styr/stress. Ellers har jeg da en nydelig gutt på 8 snart 9 år :)
Hei! Jeg vil bare si – plukk opp tlf og ring til legen, i dag! Vi var i akkurat samme situasjon som dere, ingen tegn til EL og håpet hadde ebbet litt ut. Jeg gruet meg så fælt til å ringe legen, men angrer ikke et sekund på at jeg tok den tlf. Blir bare møtt av forståelsesfulle, snille mennesker som vil oss det beste, og det tok ikke mer enn en måned fra legebesøket til jeg var satt på letrozol. Selv om det kan være skummelt å høre "sannheten", er det mye bedre enn å prøve uten å vite om det går eller ei synes jeg. Du har jo barn fra før også, så dette løser seg helt sikkert! Jeg heier på deg og sier bare: Ring, ring, ring! :happy093.:talk030:Heartpink
 
Jeg har prøvd nå i 16 måneder, jeg har ingen barn fra før, samboeren min har 2 barn fra tidligere! Var hos gynekolog å tok ul å blod prøver. Prøvene viste at jeg hadde egg løsning. Ul viste at jeg hadde en stor cyste på den ene eggstokken. Ble operert i november så har bare 1 eggstokk som fungere men fikk dårlig oppfølging å informasjon etter operasjonen, er det vanskeligere å bli gravid med kun en? Å eventuelt hvor lenge etter operasjonen må jeg vente til jeg kan få mer hjelp? Er vanskelig å holde motet oppe når det går så lang tid :/
 
Jeg har prøvd nå i 16 måneder, jeg har ingen barn fra før, samboeren min har 2 barn fra tidligere! Var hos gynekolog å tok ul å blod prøver. Prøvene viste at jeg hadde egg løsning. Ul viste at jeg hadde en stor cyste på den ene eggstokken. Ble operert i november så har bare 1 eggstokk som fungere men fikk dårlig oppfølging å informasjon etter operasjonen, er det vanskeligere å bli gravid med kun en? Å eventuelt hvor lenge etter operasjonen må jeg vente til jeg kan få mer hjelp? Er vanskelig å holde motet oppe når det går så lang tid :/
Hei:) jeg fikk beskjed om at denne bare den ene eggledere min var tett, men ble ikke gravid likevel. Ble så henvist til gyn, og hun mente at det var stor sannsynlighet for at den andre ikke fungerte optimalt, ble da henvist videre til Ivf. Er nå fem uker på vei etter at det klaffet på første behandling;)
 
Hei:) jeg fikk beskjed om at denne bare den ene eggledere min var tett, men ble ikke gravid likevel. Ble så henvist til gyn, og hun mente at det var stor sannsynlighet for at den andre ikke fungerte optimalt, ble da henvist videre til Ivf. Er nå fem uker på vei etter at det klaffet på første behandling;)

Så bra :) gratulere ☺ godt å lese at det ordner seg uansett. Syns bare det er rart at jeg ikke har fått mer oppfølging, var på utredning hos gyn i juni og var tilbake i september da hadde cysten vokst men måtte vente ca 2 måneder på operasjon som nå er snart 4 måneder siden og har ikke hørt noe etter operasjonen utenom at den var velykket men at de bare klarte og beholde den ene eggstokken
 
Så bra :) gratulere ☺ godt å lese at det ordner seg uansett. Syns bare det er rart at jeg ikke har fått mer oppfølging, var på utredning hos gyn i juni og var tilbake i september da hadde cysten vokst men måtte vente ca 2 måneder på operasjon som nå er snart 4 måneder siden og har ikke hørt noe etter operasjonen utenom at den var velykket men at de bare klarte og beholde den ene eggstokken
Jeg måtte selv ringe gyn etter opr for å bestille ny time. Og da henviste hun meg rett videre til Ivf:)
 
Jeg har presentert meg før, men er vel et år siden ca. Vi prøver fortsatt helt naturlig. Har prøvd siden desember 2013.
Jeg er 24 år, og mannen er 29 vi har vært gift i snart 5 år!

Jeg har endometriose og blitt operert 2 ganger, fikk beskjed om at sammenvoksningene ikke skulle være noen hindring. Fikk klar beskjed om at skulle jeg ha muligheter til å få barn måtte jeg sette igang, hvis jeg rundet 30 kunne jeg bare glemme det. Så det har tatt meg to år å prøve stresse ned, men er ikke så lett :(

Går til homeopat og får fotsone rundt eggløsning, har fortsatt ikke hatt en eneste positiv graviditetstest :(

Har ikke gitt opp helt enda, men ikke hyggelig å se så mange i samme bås som meg, er fryktelig vondt, og føler med alle sammen.

Håper det klaffer for alle sammen ila 2016!
 
Hei, hei. Jeg og mannen min har prøvd å bli gravid i 16 mnd. Nå har vi akkurat startet utredning. Alt virket bra på gu, og sædprøven så visst fin ut. Føles godt å vite at alt er som det skal der, men rart at vi da enda ikke har fått det til. Denne syklusen skal jeg ta blodprøver for å se om jeg har eggløsning.
 
Jeg er prøver, vært prøver siden januar 2015
 
Hei!:)

Er en gammel bruker her, med sønn født i 09.
Har ikke brukt prevensjon de siste 2årene i allefall.
Håper veldig på å få en lillebror/søster snart.:smiley-angelic001
 
Hei :)
Jeg og samboer har prøvd å bli gravide siden juni 2014. Har fått påvist manglende eggløsning så har gått på Pergotime og ble gravid på det august 2015 men mistet i uke 5. Ble gravid igjen måneden etter men mistet i uke 8. Mistet siste gang i slutten av november og fikk beskjed om å vente en syklus før vi prøver igjen. Har enda ikke fått tilbake mensen, så nå mener legen min at jeg skal begynne på Pergo igjen da vi vet det fungerer. Jeg kvier meg litt da jeg har lest mange steder at det kan gjøre slimhinnene tynnere og letter miste. Så nå har jeg begynt med akupunktur og det ser ut som det fungerer noe. Har vel bestemt meg for å begynne på Pergo etter påske hvis det ikke skjer noe med akupunkturen :)
Så det er meg :)
 
Hei. Jeg er ny her inne, har lest mye her, vet ikke om jeg skriver på rett sted, men føler bare at jeg trenger noen å snakke med om dette.. jeg og mannen min har en datter på snart 5år..har ikke gått på noen prevensjon siden hun ble født..i håp om å få nr 2 ganske fort.. jeg hadde en kikhullsoperasjon for ett år siden, der de fant et lite snev av endometriose.. men ikke noe som skulle hindre oss i å bli gravide igjen.. skuffelsen blir større og større for hver mnd som går kjenner jeg når tr kommer..dette er tungt og vanskelig.. skulle gjerne ha visst hva som gjør at vi ikke lykkes igjen:( har fått tilbud om ivf.. skulle gjerne ønske at vi klarte det selv siden vi bare er 24år men tror sjansen er ganske liten:(
 
Hei:) Jeg er helt ny her på forumet, jeg er ei 27 år gammel jente. Jeg og samboer er inne i vår 15 prøveperiode nå, og begynner å bli ganske frustrerte. Vi har startet såvidt opp utredning og vært til UL og blodprøver som var normale forutenom leddblødende livmorhals, også har vi prøvd provera i 3 måneder uten hell. Mannen skal på sædtest nå snart, også har vi fått henvisning til sykehuset for videre utredning, og fikk forespeilet tid en gang i sommer.
Jeg får EL hver måned i følge tester (CB digital og strips), men hver eneste gang etter EL 3-4 dager får jeg mensen som varer i 14-16 dager.:( Rekker ikke å lure på om jeg er gravid engang!:( EL følger vanlig syklus på 28 dager. Håper veldig på 2017 barn:Heartpink
 
Hei:) Jeg er helt ny her på forumet, jeg er ei 27 år gammel jente. Jeg og samboer er inne i vår 15 prøveperiode nå, og begynner å bli ganske frustrerte. Vi har startet såvidt opp utredning og vært til UL og blodprøver som var normale forutenom leddblødende livmorhals, også har vi prøvd provera i 3 måneder uten hell. Mannen skal på sædtest nå snart, også har vi fått henvisning til sykehuset for videre utredning, og fikk forespeilet tid en gang i sommer.
Jeg får EL hver måned i følge tester (CB digital og strips), men hver eneste gang etter EL 3-4 dager får jeg mensen som varer i 14-16 dager.:( Rekker ikke å lure på om jeg er gravid engang!:( EL følger vanlig syklus på 28 dager. Håper veldig på 2017 barn:Heartpink

Man får ikke så mye svar her, egentlig. Men du kan bruke vi som prøver/før svangerskapet - der er det flere som svarer :) Bra dere får hjelp da. Dere løser seg nok til slutt, men skjønner frustrasjonen!
 
Hei.
Vært her noen år, men ikke noe aktiv, så skal prøve fremover å være litt mere her inne,
trenger sååårt tips:)

Litt om meg.
Mamma til en gutt på 9, snart 30år selv.
Jeg og forloveden er nå i gang med prøving av nr 2.

Mista en gang i 2011 og har ikke vært på prev. siden da.
følger med syklusen via en app, og tester EL hver mnd.
Er også bynt å ta temp, så man får se...
Dette barnet som vi ønsker er ønsket sårt.
 
Back
Topp