Hvem av dere gjør mest hjemme?

Vi hadde en ganske jevn fordeling av hvem som gjorde hva og vi hadde hver våre oppgaver. Etter at jeg ble gravid, har arbeidsfordelingen blitt endret. Mannen gjør det meste nå, siden jeg ikke har så stor kapasitet for tiden, og så gjør jeg det jeg klarer.
 
I det daglige syns jeg at jeg gjør mest. Men når han først tar i et tak, da gjør han det til gangs. Det er f.eks ikke ofte han vasker klær, men når han først gjør det setter han gjerne av en hel dag til klesvask hvis det er behov for det. Eller rydder og omorganiserer hele boden. Eller rydder HELE loftsetasjen.
Men i det daglige er det stort sett jeg som lager mat og rydder og vasker klær.
 
:greet025 Jeg i det store hele
 
Her gjør vi nok mye likt. Syns absolutt at man skal fordele det mer eller mindre likt.
 
Akkurat nå er det mannen som må ordne mest i hjemmet, men når huleboern er ute blir det ca 50/50
 
Jeg gjør nok mest husarbeid. Tror ikke han ser behovet på samme måte som meg? Det er lett å dra ham med, han motiveres av å rydde sammen med meg, men hverdagsryddig gjør jeg som regel mest av.

Vi har en fin fordeling når det gjelder matlaging- jeg lager oftest mat, og han vasker opp! :)
 
Back
Topp