Hvem av dere gjør mest hjemme?

M

Moderator Wilma

Guest
Er det jevnt fordelt hvem som gjør hva hjemme hos dere? Har dere en plan, eller tar dere det litt som det kommer/ved behov? :)
 
Han gjør desidert mest. Alt gjøres etter behov. :)
 
Hos oss er det likt, vi lager mat og rydder sammen. Er jeg veldig sliten tar han et ekstra tak og omvendt!
 
Vi deler det meste ganske likt. Jeg lager oftere middag, men det er fordi han drar innom butikken og handler etter jobb så jeg kommer først hjem. Han hjelper med resten av matlagingen når han kommer. Han klipper plenen, men det er fordi jeg er allergisk mot gress. Vi vasker huset en gang i uken, og da har vi faste oppgaver hvor vi gjør like mye. Klesvask og sånn tas når det er fullt, og da er det mer eller mindre 50/50 hvem som setter på, og henge opp gjør vi ofte sammen.

Vi hadde begge bodd alene lenge før vi traff hverandre, så vi er begge vant til at det er en slevfølge at vi gjør husarbeid.
 
Jeg gjør alt
 
Jeg gjør alt av husarbeidet -vasking av hus, matinnkjøp, lage middag i ukedagene, følge opp ungene, klesvask osv. Han gjør alt av opppusing/ fiksing av huset :)
 
Ganske jevnt :) Men han står nesten alltid for middag, og jeg klesvask(han blander alltid farger haha). Men vi støvsuger,vasker gulv,bad og kjøkken osv :)
 
Han lager mat, betaler regninger, alt som har med bil og gjøre. Oppussing og diverse.

Jeg gjør husarbeidet.

Veldig likt når det kommer til sønnen vår [emoji16]
 
Her er det rimelig planløst. Til vanlig så er det jeg som gjør mest, jeg jobber deltid og han fulltid, så jeg har litt bedre tid og oftest mer overskudd til husshining. Han gjør en del hjemme han også altså, men i totalsum så er det jeg som gjør mest. Men, nå når jeg er gravid og plages med bekkenet så gjør han mest. :)
 
Vi gjør alt likt når det kommer til datteren vår. Henter/leverer i bhg, legger etc. Når det kommer til husarbeid gjør jeg mest, selv om han er flink til å bidra... men han må pushes litt. Dette kommer nok av personlighet. Jeg er mer ryddig av meg, han tåler litt kaos. Han er av typen som vasker klær når det er tomt i skapet. Jeg vasker klær når det er fult i skittentøyskurven.
 
Meg. Mannen tror han Gjør veldig mye, men han Gjør egentlig ikke det. Han tar mer skippertak og vasker halve huset i en engang, mens jeg rydder kjøkken, vasker klær osv jevnt og trutt. Og det kan gå lang tid mellom disse skippertakene hans også.
 
Det er uten tvil jeg. Visste når jeg ble i lag med han at han ikke var så god til å holde ting på stell! Men trodde ærlig talt det ville bli bedre etter hvert! :wacky: vet ikke helt hva vi skal gjør med det.
Så dere er utrolig heldig dere med en mann som gjør noe :)
 
Her er det mannen som står for det meste, eneste jeg tar meg av er å lufte hunden for jeg trenger å bevege på meg[emoji16]
 
Vanligvis deler vi ganske likt. Nå er det mest han, men jeg gjør det jeg klarer så lenge jeg får hvilt bekkenet innimellom.
 
Back
Topp