Hva vil du strikke?

>Spyro<

Jeg er bare meg jeg
Har en del bøker nå da. Men enkelte oppskrifter må vente litt med å kjøpe. Men blant det på ønskelista er dette da

Tirilgenser, men må kjøpe garn med oppskriften. Så ble brått en del dyrere da [emoji14]
Hjertevottene, for voksne og barn.
Lille sukkerspinnkjole og for de litt større sukkerspinnskjørt.

Mye annet også. Men disse er ikke kjøpt oppskrift til enda. Men blir nok til jeg kjøper de om ikke altfor lenge da :)
11607421f9145c52719f28933b5caf3a.jpg
82b536a50f7636915e246e60a4303386.jpg
239bc87a8b099a711f94e6160cc3d340.jpg
 
På strikkelista mi fremover så har jeg;

Fransk genser fra pickles, som blir i lakserosa med brune striper

En kjole fra Sandnes i duo og silk mohair

En kjørepose i eco fur som skal bli barselgave til nevø/niese som kommer i sep.

Også har bestevenninna mi lagt inn ønske på hjelmlue til frøkna si.

Må få unna barnestrikk før sep, for da er det sjølvsagtstrikkkal :) har masse garn liggende som skal bli genser og jakker til meg selv! Woho! :) :)

Håper jo selvfølgelig at jeg må begynne å strikke noe babyplagg til oss snart også!
 
Ååååå.... liker den sukkerspinn kjolen godt, i den lokale nystarta strikkebutikken like ved her jeg bor, har den utstilt og hun selger oppskriftene på denne, med tillatelse av desginer, så klart :) Lurer på å kjøpe den etterhvert, spørs bare om jeg klarer å lage den :p strikke kan jeg, men å følge oppskrifter er jeg ikke god på.

Hjertevottene var kjempe poppis i fjor husker jeg, de er flotte :D
 
Foreløpig må jeg ferdigstille noe av det jeg har på pinnene, og det er en del...et sjal som jeg er halvveis på, gensere til meg selv: Malsens no5, Pop de luxe og Mors flæsebluse plussen enkel hals til mannen (bilstrikk). Har planer om å strikke Stella my size, men så kom petiteknit med bilder av Ingen Dikkedarer cardigan og den MÅ jeg ha. Så det blir kanskje september (eller oktober hvis jeg skal være realistisk)prosjektet i sjølvsagtstrikkal (vi sees der frustubbis!). Har en million andre planer, og mini hinter stadig om votter og sokker i et flammefarga sokkegarn han fikk velge sist vi var på garnbutikken. Må vel bli noe babystrikk etterhvert, da står hentesettet fra Kjærlighet på pinner høyt på lista.
 
Foreløpig må jeg ferdigstille noe av det jeg har på pinnene, og det er en del...et sjal som jeg er halvveis på, gensere til meg selv: Malsens no5, Pop de luxe og Mors flæsebluse plussen enkel hals til mannen (bilstrikk). Har planer om å strikke Stella my size, men så kom petiteknit med bilder av Ingen Dikkedarer cardigan og den MÅ jeg ha. Så det blir kanskje september (eller oktober hvis jeg skal være realistisk)prosjektet i sjølvsagtstrikkal (vi sees der frustubbis!). Har en million andre planer, og mini hinter stadig om votter og sokker i et flammefarga sokkegarn han fikk velge sist vi var på garnbutikken. Må vel bli noe babystrikk etterhvert, da står hentesettet fra Kjærlighet på pinner høyt på lista.

Åååå, så mye herlig du har på pinnene! Ja jeg skal også med på sjølvsagtstrikkal![emoji322][emoji322] tenkte jeg skulle strikke ferdig Langmo genseren min, også strikke Barselgaver i resten av aug, så jeg er klar for ego strikk i sep! [emoji1316][emoji1316]
 
Åååå, så mye herlig du har på pinnene! Ja jeg skal også med på sjølvsagtstrikkal![emoji322][emoji322] tenkte jeg skulle strikke ferdig Langmo genseren min, også strikke Barselgaver i resten av aug, så jeg er klar for ego strikk i sep! [emoji1316][emoji1316]
Ja, må det :) koselig med en kal på høsten. Langmo er fint! Begynner å komme seg på pinnene nå, har blitt ferdig med litt og rekt opp litt-men merker det sitter hardt i å ferdigstille Mors flæsebluse og Malsen. Kjedelig strikk, men vet jo hvor fint det blir (og jeg har lyst til å gå med dem!)
 
Ja, må det :) koselig med en kal på høsten. Langmo er fint! Begynner å komme seg på pinnene nå, har blitt ferdig med litt og rekt opp litt-men merker det sitter hardt i å ferdigstille Mors flæsebluse og Malsen. Kjedelig strikk, men vet jo hvor fint det blir (og jeg har lyst til å gå med dem!)

Jeg har også malsen no5 på lista! Jeg har egentlig tenkt til hvit dreamline Soul, og rosa dreamline air. Men vet ikke helt om det blir så fint sammen.
 
Jeg har også malsen no5 på lista! Jeg har egentlig tenkt til hvit dreamline Soul, og rosa dreamline air. Men vet ikke helt om det blir så fint sammen.
Hm, tenker jeg kanskje ville strikka i bare Soul da? Evt i Sky og Air?
 
Hm, tenker jeg kanskje ville strikka i bare Soul da? Evt i Sky og Air?

Grunnen til garnvalget er at jeg har det liggende. Men jeg får se på lysta, kanskje det blir noe helt annet istedet [emoji28] blir ofte det[emoji23][emoji23]
 
Grunnen til garnvalget er at jeg har det liggende. Men jeg får se på lysta, kanskje det blir noe helt annet istedet [emoji28] blir ofte det[emoji23][emoji23]
Ja den ser jeg. Men Soul er jo utrolig deilig da...
 
Ååååå.... liker den sukkerspinn kjolen godt, i den lokale nystarta strikkebutikken like ved her jeg bor, har den utstilt og hun selger oppskriftene på denne, med tillatelse av desginer, så klart :) Lurer på å kjøpe den etterhvert, spørs bare om jeg klarer å lage den [emoji14] strikke kan jeg, men å følge oppskrifter er jeg ikke god på.

Hjertevottene var kjempe poppis i fjor husker jeg, de er flotte :D
Kjempepen. Blir etterhvert her også. Har ingen babyer lengre her. Så vlir jo strikk for kos da bare [emoji14]
 
Mi liste er enn så lenge kort.

Etter genseren til mellomste står det genser til eldste i kø.
 
Hoho, lista mi er veldig lang.

I høst håper jeg på å bli ferdig med en Løvfallkardigan, et Løvlisjal, et mjøsasjal og et Varmt Vinterskjørt, alt dette til meg selv. Til jul tenker jeg å strikke "Summer Grassing" (sokker med sauer fra Drops Design) til 4-5 stk, så ikke sikkert jeg kommer så langt med egostrikken min.
 
Jeg vet ikke om vi får gutt eller jente enda, men listene til begge kjønn er laaange :p Strikker så mye kjønnsnøytralt som mulig nå, men er såå mye fint ellers også!
 
Jeg har vært på Bergen strikkefestival i helgen, og kom hjem med 3kg garn i bagasjen[emoji12] så jeg har lang liste nå altså[emoji23][emoji23]
 
Skal strikke:
Dolleriguriskjørt til mine nieser
Vester til mine nevøer
Sikksakkskjørt til meg og min søster
Bli ferdig med Go'klompen sett
 
Strikkeliste:
Babyteppe 2017-10-03 15.23.43.png
Tynn nisselue fra klompelompe til baby.
Og kanskje en islender til bikkja (som fryser på vinteren).
 
Så mye pent [emoji7]

Bestilt meg Strikk Meg boka nå da. Bare veeenter i spenning på å få den i postkassa nå [emoji1][emoji1]
 
Back
Topp