Hva var viktig da dere fant navn?

At barnet fikk et gammel uvanlig norsk navn få har, men ikke for sært. Etter flere års lang diskusjon og leting fant vi det perfekte navn. Vi er helt sjokkert ikke flere heter det samme som vår lille T :)
 
Vil at navnets betydning skal være gode egenskaper, f.eks. beskytter, lys, vennlighet, Guds gave, styrke, osv.
 
Likte bare navna og synes at di passet fint sammen og enkle for barna (og andre) å uttale- spesielt i utlandet:smug:
 
Skal passe med søsknenes navn, funke på norsk og engelsk, ikke være vanlig, men uten å bli harry.
 
Hmm, at vi er enige som så mange andre har nevnt :)
Vi har egentlig bare tullesnakket om navn i flere år, sånn for morro skyld. Og plutselig fant vi noen vi var enige om, så navn er faktisk bestemt, i alle fall foreløbig. Selv om vi ikke har gått i gang med prøvingen helt enda ;)
 
Vi må jo selvfølgelig begge like det og for oss er det viktig at det klinger fint både på norsk og engelsk, fordi svigermor bare snakker engelsk til meg og min familie. Jeg har lest litt på diverse Forum at noen ikke synes det høres så bra ut til gutt, men det er et unisex navn som kan brukes til begge kjønn og jeg synes det er veldig fint:happy::happy:
 
At vi begge liker det, ikke fra navnetoppen, helst uten A-ending (synes det blir så søtt, og det er så populært for tiden) og R (jeg uttaler R litt rart, ikke så andre tenker over det, men jeg gjør det), helst ikke veldig internasjonalt... Og ikke minst at det skulle være rimelig åpenbart hvordan navnet uttales og skrives. :)
 
At det faktisk var et navn, og ikke noe vi hørte ut av vinduet på en campingvogn. :p

Populariteten til navnet bryr vi oss ikke om, men vi ville gjerne at navnet skulle fungere like godt på norsk og engelsk, og at han skulle slippe å forklare navnet sitt hele livet. :p
 
Har ikke bestemt oss ennå, men er viktig at vi for det første blir helt enige. For det andre velger vi ikke dobbelt navn, og et navn som er lett ☺
 
Back
Topp