Hva var sjefen din sin reaksjon da du fortalte om graviditeten?

M

Moderator Eve

Guest
Og hvordan har det vært i ettertid?

Opplevde du det som positivt eller negativt?
 
Bare positivt [emoji1] spør nesten hver dag hvordan det går og alle var spent etter OUL [emoji23]
 
Måtte fortelle det allerede i uke 5, pga litt tilrettelegging på jobb. Hun tok det kjempe fint. Gratulerte oss så mye. Og hun har siden spurt nesten hver uke hvordan det går og om det er noe jobben kan tilrettelegge eller hjelpe til med.
 
Sjefen min tok det veldig fint. Først ble han litt satt ut, da det er første gang noen er gravide på arbeidsplassen min (den er veldig mannsdominert, så pappaperm er derimot vanlig).

Så sa han at da de ansatte meg for ett år siden tok de høyde for at det med stor sannsynlighet kom til å komme en graviditet i løpet av noen år, og at det bare er koselig. Nå spør han ofte hvordan det går, og det virker som om han gleder seg oppriktig på mine vegne :).
 
Nja, litt så som så.. virket ikke helt fornøyd, men oppførte seg profesjonelt:) Har ønsket meg god bedring når jeg har vært med sykemelding og slik, men har ikke gratulert eller noe..:)
 
Jeg gruer meg som bare det til å fortelle det på jobb. Er i en situasjon nå hvor jeg skal levere en gradert sykemelding i prøvetiden min, men jeg skal være på jobb 100%. Sjefen min har ikke vært på jobb på to dager så har ikke fått levert sykemeldingen enda selv om vi har pratet på telefon.
 
Han ble grinete, og er det fortsatt 3 år etter første graviditet...
 
Sjefen min ble ikke så ille fornøyd. Fikk et "jammen så bra da " etterfulgt av mye mindre vakter. Det var ikke så veldig gitt. Tok det opp med ledelsen, så ble heldigvis tatt tak i!
 
Sjefen min ble ikke så ille fornøyd. Fikk et "jammen så bra da " etterfulgt av mye mindre vakter. Det var ikke så veldig gitt. Tok det opp med ledelsen, så ble heldigvis tatt tak i!

Nei så dårlig av sjefen da.. :( Men bra du tok det opp med ledelsen og at det ble gjort noe med det.
 
Jeg gruer meg som bare det til å fortelle det på jobb. Er i en situasjon nå hvor jeg skal levere en gradert sykemelding i prøvetiden min, men jeg skal være på jobb 100%. Sjefen min har ikke vært på jobb på to dager så har ikke fått levert sykemeldingen enda selv om vi har pratet på telefon.

Håper det blir å gå bra! Krysser fingrene!
 
Hva er det han forventer da? At du skal droppe hele familiedrømmen for jobben?
Det tror jeg nok [emoji14] haha
Ble ikke noe bedre når jeg ble gravid for 3. gang nå på 3 år, men etter en episode i våres hvor han truet med oppsigelse rett etter at lillegutt døde (og jeg var på vei inn med advokat), så tør han ikke å si så mye mer. Men han skjuler ikke at han ikke vil ha meg tilbake [emoji14]

Jeg skjønner jo problemet hans siden jeg får 100% svangerskapspenger også, men da VET han ihvertfall hvor lenge han må ha vikar da. Ikke snakk om at jeg plutselig blir borte pga sykdom.
 
Det tror jeg nok [emoji14] haha
Ble ikke noe bedre når jeg ble gravid for 3. gang nå på 3 år, men etter en episode i våres hvor han truet med oppsigelse rett etter at lillegutt døde (og jeg var på vei inn med advokat), så tør han ikke å si så mye mer. Men han skjuler ikke at han ikke vil ha meg tilbake [emoji14]

Jeg skjønner jo problemet hans siden jeg får 100% svangerskapspenger også, men da VET han ihvertfall hvor lenge han må ha vikar da. Ikke snakk om at jeg plutselig blir borte pga sykdom.

Hadde det ikke vært for at det ikke er andre gravide på jobben hos meg, så kunne jeg nesten trodd vi hadde samme sjef...
 
Hadde det ikke vært for at det ikke er andre gravide på jobben hos meg, så kunne jeg nesten trodd vi hadde samme sjef...
Og hos meg er jeg eneste ansatt. Har vært et par lærlinger der når jeg har vært borte bare.

Synd at slike sjefer eksisterer...
 
Og hos meg er jeg eneste ansatt. Har vært et par lærlinger der når jeg har vært borte bare.

Synd at slike sjefer eksisterer...

Enig, jeg kommer ikke tilbake etter permisjon, men det gjør vel kanskje ikke du heller om du har valget?
 
Det tror jeg nok [emoji14] haha
Ble ikke noe bedre når jeg ble gravid for 3. gang nå på 3 år, men etter en episode i våres hvor han truet med oppsigelse rett etter at lillegutt døde (og jeg var på vei inn med advokat), så tør han ikke å si så mye mer. Men han skjuler ikke at han ikke vil ha meg tilbake [emoji14]

Jeg skjønner jo problemet hans siden jeg får 100% svangerskapspenger også, men da VET han ihvertfall hvor lenge han må ha vikar da. Ikke snakk om at jeg plutselig blir borte pga sykdom.

Så utrolig fælt! Ingen skal jo ha det sånn på jobb. Det høres ut som om han mangler empati fullstendig.

Er det noen mulighet for å bytte jobb etter permisjonen? Eventuelt om det finnes noen andre sjefer over ham som man kan snakke med?
 
Enig, jeg kommer ikke tilbake etter permisjon, men det gjør vel kanskje ikke du heller om du har valget?
Håper jeg slipper det ja. Planen er å spare opp alt jeg kan nå, så jeg har råd til å gå noe ulønnet evnt. Må vel uansett det mtp barnehagestart.
Lyst å starte noe selv da, så tenkte å bruke tida på og planlegge litt :)

Så utrolig fælt! Ingen skal jo ha det sånn på jobb. Det høres ut som om han mangler empati fullstendig.

Er det noen mulighet for å bytte jobb etter permisjonen? Eventuelt om det finnes noen andre sjefer over ham som man kan snakke med?

Er ingen andre som jobber der hverken som sjef eller ansatte, men som nevnt ovenfor så skal jeg spare det jeg kan. Og forhåpentligvis får jeg meg en jobb etterhvert.
 
Håper jeg slipper det ja. Planen er å spare opp alt jeg kan nå, så jeg har råd til å gå noe ulønnet evnt. Må vel uansett det mtp barnehagestart.
Lyst å starte noe selv da, så tenkte å bruke tida på og planlegge litt :)

.

Tenker også tanken på å starte selv, skal sende ut litt følere på det i løpet av permisjonen

Hvis ikke blir det å søke ny jobb
 
Back
Topp