Hva var familie/venners reaksjon på navnet?

M

Moderator Tonje

Guest
Når dere bestemte dere for å dele babyens navn til familie og venner, hva slags reaksjoner fikk dere? Var det noen av dere som møtte skepsis og motstand i forhold til deres valg av navn til deres barn?
 
Likte det begge ganger..med eldste så hadde de fleste ikke hørt navnet før
 
Vi bare presenterte ham med navn, og da forholdt folk seg som folk til det.
De fleste syntes det passet veldig fint og at det var/er et fint navn. :)
 
Vi fikk reaksjoner på navnet på først
Svigermor: Heeei, nå må dere tenke dere om
Mamma: Oi, det navnet må jeg vende meg til

De andre fikk vi ingen reaksjon på
 
Storebror er oppkalt etter morfaren sin, og vi har kun fått gode tilbakemeldinger på navnet :)
 
De likte navnet, men noen var litt uenig i hvordan det skulle skrives/sies
 
Ikke med storebror. Med minste fikk vi reaksjon på navn vi vurderte; ble til at vi gikk for et annet navn (ikke pga reaksjonen altså, men fant et vi begge likte bedre) - tror ikke de turte si noe da ;)
 
Di to eldste sa ingen noe på, men med han minste ‘tullet’ folk litt med navnet hans, altså på en ‘positiv’ måte:p
 
Med første var det bare positivt, med andremann fikk vi masse negative kommentarer... Spesielt mine foreldre som var ugrei... Sa klart ifra at de fikk holde kjeft hvis de ikke hadde noe pent å si ;)
 
"Skal hen virkelig hete det?"
"Er dere helt sikre på at dere ikke skal endre det?"

Dette er fra samme person, fikk senere høre fra sønnen hennes at "mamma synes navnet er stygt". Faren min ble (seriøst) målløs da han hørte navnet, det var en lang pause på tlf også sa han "åja ok". Nå i dag påstår han at han alltid har elsket navnet og at vi ikke kunne valgt noe annet :p Ellers var det mye positive tilbakemeldinger. Vi valgte et gammelt, norskt navn som (tydeligvis :rolleyes:) ikke er vanlig på babyer i dag.
 
Virker ut som at alle syns Leah er søtt :) Vi er jo fortsatt usikre på mellomnavnet, men de fleste likte Isabella også ;)
 
På første var halvparten av familien involvert i navn siden jeg slet. Alle elsket navnet jeg endte med å velge.
Med andre så sa folk at det er sjeldent og unikt. Men er et navn alle elsker nå og synes er kjempefint
 
Alle har vært veldig positive og bare sagt at det var fint :)
 
Ei venninne fikk latterkrampe. Resten var sånn «oi! Det var vanlig, men veldig pent!»
Fastlegen sa «jeg har ingen pasienter under 25 som heter det» [emoji23]
 
Back
Topp