Hva var det første ordet barnet sa?

M

Moderator Kristin

Guest
Jeg innså at vi har litt for mye besøk når det første ordet mitt barn sa var "Hade".
Jeg trodde det skulle være "mamma" eller noe i den duren. Men det var da jeg innså at ikke alle barn sier mamma først.

Hva sa ditt barn først? Var det forventet eller en skikkelig overraskelse?
Og viste du at barnet kan mange flere ord en det kan uttale?
 
Bade! (og pekte ned mot stranden). 10mnd gammel. Hadde sagt noe som lignet mamma før men mer som lyder og ikke ord. Elsker vann så ikke så overraskende (fikk sjøbadet den dagen)
 
Mamma :love7
 
Navnet på hunden var det første storebroren sa [emoji846]
Lillesøster er bare 7mnd. I går sa hun 'mamma' da hun fikk øye på meg. Men jeg vet ikke hvor bevist det var. Hun har lenge laget mammammamma-lyder, så kan godt være tilfeldig.
 
Mamma :Heartred
 
Første sa «hei», lillesøster på 6 1/2 mnd lager mum,mum,mum lyder å noen ganger mamma, men hvor bevisst det er vet jeg ikke.
 
Først «Mamma» og så «koke» (vi kokte egg til frokost ganske ofte :p)
 
Mi sa khong først. Som er thai og betyr reker. På norsk sa hun først pappa. Datteren min er tospråklig :)
 
Jeg innså at vi har litt for mye besøk når det første ordet mitt barn sa var "Hade".
Jeg trodde det skulle være "mamma" eller noe i den duren. Men det var da jeg innså at ikke alle barn sier mamma først.

Hva sa ditt barn først? Var det forventet eller en skikkelig overraskelse?
Og viste du at barnet kan mange flere ord en det kan uttale?

Akkurat samme første ord her, forsvant igjen når han lærte seg å vinke! [emoji28]
 
Første tydelige ordet var "æsj", hahaha! Sa "mam" til meg ganske tidlig, tok litt tid før det var tydelig "mamma".
 
Drikke! Av alle ting hun var også ganske liten 7 mnd ca, tok litt tid før vi skjønte det var det hun sa men det var helt bevisst..
 
Back
Topp