Hva var det første du gjorde da du kom hjem fra barsel etter fødsel?

En tråd i 'Livet med barn' startet av Forumansvarlig Tamara, 8 Jun 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Du kommer inn døren hjemme første gang etter fødselen med den lille nydelig nyfødte, hva var det første du gjorde?? (Jeg håper ingen svarer rydde og vaske) ;)

2. tulips Gift med forumet Maiblomstene 2016

Første: vaske og sterilisere flasker.
    Andre: reiste en svipptur hjem for å hente flasker og MME, dro til svigers for å hente førstemann

• Liker Liker x 1
  3. Virrehøna Gift med forumet Desemberskatter 2016 Januar 2017

Jeg satte bilstolen med sovende unge ned i sofaen, så på mannen og spurte "såh..Hva gjør vi med han nå da...?"

• Morsom Morsom x 6
    • Enig Enig x 1
    • Hjertelig Hjertelig x 1
  4. Mammapanda Forelsket i forumet

Satte ned bilstolen tok henne ut å lot storesøster holde, deretter slapp jeg inn hundene så de fikk hilse på. Lot hunden hilse på så snart vi kom inn med første :)

• Hjertelig Hjertelig x 2
  5. Tigerlilje Gift med forumet Aprillykke 2017

Lot hunden få hilse på babyen. Etter det la alle seg ned i dobbelsengen og sovnet :)

6. Ceccii86 Forumet er livet Desemberlykke2017 Snøfnuggene 2018

La meg i sengen. Klarte såvidt å gå

7. Moxie Gift med forumet Marsboerne 20 18

Prøvde å roe ned to gira storesøsken som kranglet om hvem som skulle få holde først :p

8. Klussedull Gift med forumet Maiblomstene 2016

Satt og ammet i sofaen.

9. Stolt mamma Flørter med forumet

Med nr 1: la han i vogga i stua og så leeeeenge på han. Så tømte jeg kjøleskapet for dårlig mat mens samboer gjorde klart bredside crib og stelle benken på bade (prematur fødsel så var ikke helt klar med alt hjemme)

Med nr 2: da hadde vi lært litt og jeg sendte samboer hjem dagen før utskeielse for å vaske, tømme kjøleskapet for dårlig mat og gjøre klar det siste til babyen (nok en prematur fødsel). Så det første jeg gjorde var å sette meg ned med storebror og gi han masse oppmerksomhet (hadde blitt litt lite av det på sykehuset) før der var frem med pumpeutstyret.

10. Aninee Forumet er livet Sensommerlykke 2017 Januarlykke 2016

Første gang lot hunden og katten hilse på den nye så legge meg på sofaen med TV serie og ammet

11. Aninee Forumet er livet Sensommerlykke 2017 Januarlykke 2016

2 gangen lot hunden hilse på den nye. Gi ungen til pappaen og hente storebror fra bhg ( hadde bare sett han 3 ganger løp av 8 dager

12. Tigermor Gift med forumet August 2018

Jeg satte med ned i den slitte, røde sofaen vår og bare var i øyeblikket mens frøkna sov i bilstolen.

13. Newbee Gift med forumet Mailykke 2018 Junibarna 2015

Tok han ut av bilstolen, ga han til farmora, og gikk på badet for å gjøre klart stellebordet. Som vi av ulike årsaker ikke rakk å gjøre istand mer enn å få det montert og satt inn på badet før fødsel... Deretter kom jeg ut i stua, hvor farmora stolt proklamerte at lillegutt hadde gjort seg ut, så da var det rett ut på badet igjen for å skifte bæsjebleie. Etter det fikk jeg satt meg ned og nytt det faktum at vi var hjemme igjen med frisk og fin baby

14. Jolanda Forumet er livet Desemberlykke2017

Vi spiste, prøvde å få til ammingen og lå på sofaen. Det var på ettermiddagen en kald og mørk desemberdag. Jeg er i overkant nøye på at det ikke skal være rotete men da så det helt j.. ut her i noen dager :hilarious:

15. Venessiela Forumet er livet Maiblomstene 2017 VIP

Sterilisere nyinnkjøpt brystpumpe

16. Babynr2 <3 Gift med forumet Marsboerne 20 18 Febbisbebbis'18

Samme her med første

17. Virrehøna Gift med forumet Desemberskatter 2016 Januar 2017

Tror det må ha vært det mest surrealistiske øyeblikket i mitt liv.
    Innså vel plutselig at "shit, e han mitt ansvar han der ja..".

• Liker Liker x 2
  18. Januarmammaen Flørter med forumet Januarlykke 2019

Samme tenkte jeg da vi kjørte i bilen fra sykehuset med det her nye mennesket baki

• Liker Liker x 1
  19. Nanakorobi Yaoki Gift med forumet ❤ Juliskattene 2018 ❤ Junilykke2018

Jeg husker ikke. Hadde på det tidspunktet vært kontinuerlig våken i 5-6 døgn. Først de 40 vonde timene fødselen varte etter vannavgang, og deretter de tre døgnene vi var på sykehuset. Dvs. Sov/duppet vel kanskje 8-10 timer totalt på de tre døgnene.

Men jeg var totalt utslitt og hallusinerte nesten da vi kom hjem.
    Ikke hadde melkeproduksjonen kommet i gang heller.

Det eneste jeg vagt husker var at jeg var så sliten at jeg bare gråt og mannen min sa «nå går du og sover litt. Jeg passer på henne» ❤️ Jeg følte ikke at jeg kunne la være å passe på henne og være våken. Men sovnet heldigvis og sov et par timer og det gjorde godt.

Jeg håper det blir bedre denne gangen for å si det sånn. Vi vet i allefall mye mer om hva vi går til

Last edited: 12 Jul 2018
  20. Kakemonster88 Trives på forumet :) jentene i juni13 VIP Januar 2017

Med første var det amming, amming og amming mens mann og svoger ordna seng, vogn osv :)

Med andre var det slappe av hjemme mens vi hadde mamma og pappa på besøk :)

Del denne siden