Hva var den største overraskelsen med barseltiden?

M

Moderator Irene

Guest
Var det noe du ble sjokkert over, eller ting du aldri hadde hørt om du opplevde? :)
 
Jeg ble sjokkert over at jeg ikke var en zombie. Babyen sov godt om natten, så da gjorde jeg og det. Andre gangen ble jeg overrasket over hvor lenge en baby kan ligge på puppen. Rekorden vår ble 5 timer i strekk.
 
Amming og hvor helvetesvondt det gjør :sad010jeg serverte babyen rosamelk bare så dere vet det..
 
At det går an å sovne stående.
 
Hvor vondt det var å sitte på vanlige stoler. Ville heller stå enn å sitte på en hard stol.
 
Amming og hvor helvetesvondt det gjør :sad010jeg serverte babyen rosamelk bare så dere vet det..

Ja, det overrasket meg innmari første gang også. Fy faen som jeg hater de første par tre ukene av ammingen. HATER det faktisk! Og de kan si så mye de vil at det ikke skal gjøre vondt hvis barnet har rett tak osv osv, JO, DET GJØR DET!
 
Hvor forferdelig kald jeg ble da melka kom[emoji32] jeg som ikke kan ligge med annet en truse om natta måttr sove med ull og pledd over dyna[emoji33]
 
Mange fortalte meg veldig mye.
Det ingen fortalte meg var hvor mye, og hvor lenge man blødde etter fødsel...
Trodde jeg holdt på "å blø i hjel" og ble faktisk ganske redd.
Hadde fått det for meg at det skulle bli som en litt stor mens...

Ingen fortalte meg heller hvor fort man faktisk kan miste melken, og at det er helt greit å gi MME.
 
Hvor vondt det var å sitte på vanlige stoler. Ville heller stå enn å sitte på en hard stol.
Så enig! Vi dro på det nesten-obligatoriske kurset på barsel der de hadde vanlige stoler. Jeg forlot lokalet gråtende og med store smerter etter en halvtime. Gjør ikke den tabben igjen! Inntok alle måltider liggende i sofaen de neste tre ukene...
 
Hvor mye søvnmangel påvirker livskvaliteten og humøret.

At ikke alle babyer sover mye, og at man ikke kan sove når baby sover
 
Jeg var forberedt på vondter både her og der, men ikke på hvor LENGE det skulle gjøre vondt! Hadde vondt i sikkert to uker «der nede» og amminga gjorde vondt (vi snakker kjøttsår og rosa melk) i 3-4 uker. Holdt på å bli gal! Mye av ammevondten kunne vært unngått hvis tungebåndet hadde blitt klippet, så med nestemann bestiller jeg time for sjekk (og evt klipp), privat, dagen etter fødsel!
 
Selv om jeg har gjort det 2 ganger før, så hadde jeg glemt hvor mange matinger det var om natten og hvor lite søvn til tider man får :singing:
 
Hvor vond ammingen var i starten. Hvor trøtt en faktisk kan bli. Den ubetinget kjærligheten og beskyttelsestrangen for babyen. Etter rier ( hadde aldri hørt om ) ammetåka,
 
Back
Topp