Hva tror/tenker dere ?

Trollemor86

Flørter med forumet
For dere som enda jobber, hvor lenge tror dere at dere kan «holde» ut før man man må ut i sykemelding.
Selvfølgelig så avhenger jo det av hva slags jobb og hvor tung den er osv..
Jeg jobber som servitør i en ganske så travel restaurant å jeg er høygravid i høysesongen å det vill blir et enormt stress å press ( går ikke ann å forklare om man ikke har jobbet slik selv å forstår)
Men jeg tenker at vist jeg kan klare å holde ut til mai så sier jeg meg godt fornøyd med det mtp hvor stress denne jobben er.
Den er på ingen måte bekken vennlig eller gravid vennlig i det hele tatt, så må jeg ut før så må jeg ut før.
 
Jeg må nok ha svangerskapspenger når livmor titter over skambeinet og klemskader er potensielt farlige. Jobber på gård og jeg er jo allerede helt håpløs pga luktene og en gryende kvalme...
 
Svangerskapspenger?
Noe ikke jeg har fått med meg ?

Hvis jobben ikke kan tilrettelegges til å bli trygg for den gravide og fostret har man krav på svangerskapspenger i steder for sykemelding. [emoji1303]
 
Hvis jobben ikke kan tilrettelegges til å bli trygg for den gravide og fostret har man krav på svangerskapspenger i steder for sykemelding. [emoji1303]

Ser når jeg leser om kravene så fyller jeg kravene, men får jo også sykemelding.
Men ble litt forvirra her, sykemelding ? Svangerskapspenger?
 
Ser når jeg leser om kravene så fyller jeg kravene, men får jo også sykemelding.
Men ble litt forvirra her, sykemelding ? Svangerskapspenger?

Å være sykemeldt sier jo at du er for syk Til å arbeide. Det tar fra sykemeldings-«kvoten» dim (kan jo ikke være sykemeldt for alltid) mens svangerskapspenger er en ytelse som gir krav på samme utbetaling men som sier at Jobben din kan ikke tilrettelegge for deg, men du skulle «ellers» ha jobbet på en måte.

Svangerskapspenger oppfyller kravene til sykepenger, Dvs at hvis noe skjer f.eks under fødsel og du må sykemeldes, så har du igjen hele sykemeldingsperioden din.