Hva trenger de minste i barnehagen?

Beths

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Ja, dere med erfaring ;) hva trenger en ettåring i starten? Tipper hun ikke kan gå engang når hun begynner men det kommer vel etterhvert. Må man ha flere sett med uteklær f.eks? Gikk plutselig opp for meg at det nærmer seg.
 
Vi skal på foreldremøte hvor de heldigvis opplyser om alt de trenger, hehe ;) Vi er og litt uvitende. Vår kan nok heller ikke gå da, og hun er i tillegg litt liten, så hun blir minste og yngste frøken på avd så vi da vi var på besøksdag.
 
Vi skal på foreldremøte hvor de heldigvis opplyser om alt de trenger, hehe ;) Vi er og litt uvitende. Vår kan nok heller ikke gå da, og hun er i tillegg litt liten, så hun blir minste og yngste frøken på avd så vi da vi var på besøksdag.
Ja, vi har faktisk fått ei liste av barnehagen men virker som noe av utstyret/klærne er tenkt for de litt større...derfor fint å høre erfaringer. Vår lille blir også yngst.
 
Jeg har kjøpt regndress :p lenger har jeg ikke kommet, men 2 sett med skifteklær, ull/fleece til å ha innom dresser, ( vinter /regn) støvler og sko eller stonz til de som ikke kan gå,lue,votter,hals. Tøfler / mokasiner. De minste er jo ikke overalt,ihvertfall ikke om de ikke går, så vil tru 1 regndress er nok til å begynne med.
 
Jeg har kjøpt parkdress som er vindtett og vanntett opp til ett visst punkt. Regndress for ekstra våte dager, 2 sett med ull undertøy som primært skal ligge i bhg, 1 hel tynn ulldress, 1 fleecesett, mamma skal strikke 2 sett bukse og genser til kalde dager. 2 luer av forskjellig tykkelse, støvler og goretex lekesko! :)
 
Regntøy/regndress, skift, parkdress, støvler, sko, innesko, lue,solhatt, solkrem, vognpose(om vinteren), sove-kos, matboks,drikke flakse....
 
Sniker fra juli...plutselig så går de :eek: min begynte forrige uke. 10 mnd :eek: :p
 
Vår eldste brukte stonz ute før han lærte å gå. Også syns jeg ribbebuksa fra nøstebarn er genial. Han brukte samme buksa tre vintre. Riktignok med legg opp til ca kneet første vinteren, og litt snau siste. Han starta i bhg om vinteren, og hadde vinterdress, ullribbebukse, ullgenser, votter, hals og luer og stonz i grovgarderoben, også hadde han et par skift med ullundertøy i fingarderoben. Når våren kom la vi til regndress, parkdress, gummistøvler, vanter (stor fan av de tynne ullvantene fra pop, de funker faktisk, selv til nusselige, små lanker) og sko, solhatt, sydvest, regnvotter. Ellers: solkrem, matboks og drikkeflaske, solbriller (hahahaha, men verdt forsøket :p) ryggsekk, bleier, våtservietter.
Har ikke begynt å tenke på dette for yngstemann ennå. Får leite i lageret etter storebror når det nærmer seg litt mere og se hva som passer. Også tenker jeg han skal ønske seg tursekk, drikkeflaske og matboks til bursdagen sin :)
 
Vår eldste brukte stonz ute før han lærte å gå. Også syns jeg ribbebuksa fra nøstebarn er genial. Han brukte samme buksa tre vintre. Riktignok med legg opp til ca kneet første vinteren, og litt snau siste. Han starta i bhg om vinteren, og hadde vinterdress, ullribbebukse, ullgenser, votter, hals og luer og stonz i grovgarderoben, også hadde han et par skift med ullundertøy i fingarderoben. Når våren kom la vi til regndress, parkdress, gummistøvler, vanter (stor fan av de tynne ullvantene fra pop, de funker faktisk, selv til nusselige, små lanker) og sko, solhatt, sydvest, regnvotter. Ellers: solkrem, matboks og drikkeflaske, solbriller (hahahaha, men verdt forsøket :p) ryggsekk, bleier, våtservietter.
Har ikke begynt å tenke på dette for yngstemann ennå. Får leite i lageret etter storebror når det nærmer seg litt mere og se hva som passer. Også tenker jeg han skal ønske seg tursekk, drikkeflaske og matboks til bursdagen sin :)
Gode tips her! Takk :)
 
Har dere to sett av alt? Ett i barnehagen og ett hjemme? Regnklær, støvler, vinterdress osv..
 
Har dere to sett av alt? Ett i barnehagen og ett hjemme? Regnklær, støvler, vinterdress osv..

Kan være lurt å ha to regnbukser, er ikke alltid de rekker å tørke :/
Med eldstemann har vi alltid kjøpt en høstdress og en vinterdress. Dersom vinterdressen da må vaskes og ikke blir tørr, kan de bruke høstdessen med litt mer ull under ;)
 
Kan være lurt å ha to regnbukser, er ikke alltid de rekker å tørke :/
Med eldstemann har vi alltid kjøpt en høstdress og en vinterdress. Dersom vinterdressen da må vaskes og ikke blir tørr, kan de bruke høstdessen med litt mer ull under ;)
Mener du to regnbukser i barnehagen eller en der og en hjemme...?
 
Har dere to sett av alt? Ett i barnehagen og ett hjemme? Regnklær, støvler, vinterdress osv..
Vi har stort sett hatt ett sett, og sett på værmeldinga / drassa klær fram og tilbake hver dag ved antatt behov. Det har stort sett gått greit selv om vi sjeldent kjører bil til bhg, og det er sjeldent vi har savna ekstra sett. Noe har vi hatt reserve av, spesielt når vi har vært så heldige å arve.
 
Hvilken vognpose har dere i barnehagen da! Dere som har vogn stående der... Samme hele året eller en for sommer og en for vinter?
 
Fikk tips av ei venninne som har jobbet i barnehage, reima parkdress, den er ganske fin å bevege seg i uansett om barnet går eller kryper :) åsså er det salg på Reima.com (var det sist uke :p) jeg bestilte regndress fra stormberg men den va tykk og kompakt, vet ikke om jeg får bruk for den,skal jo komme seg fra A til Å liksom. Mange sier at å handle etterhvert kan være lurt, så man ser hva som trengs:) bhagen kidden min skal på har ikke hatt så små barn på noen år så var dårlig med råd å få hos de... Men det blir,alt blir ;)
 
Back
Topp