Hva tenker dere om akupunktur?!

MH

Forelsket i forumet
Jah. Skal dere ta modningsakupunktur? Erfaringer fra før?

Hvorfor/hvorfor ikke?

:)
 
Jeg mener ar kroppen klarer dette helt selv, siden det er dette den er laget for :)
 
Har tenkt på det.. Men får se åssen ting utarter seg den neste mnd..
 
Alt av forskning viser ingen dokumentert effekt, men jeg har et håp om at placeboeffekten skal slå til, og skal på modningsakupunktur neste uke :)
 
Ble satt igang sist og fødte 12 dager på overtid. Det var en ganske lang og hard fødsel, mye frem og tilbake, pressetid på nesten 2 timer og mistet mye blod. Denne gang vil jeg gjøre det jeg kan for å forberede kroppen best mulig til fødsel. Om det hjelper vet jeg jo ikke, og det kommer jeg vel aldri til å få vite heller, siden det er vanskelig å spå hvordan fødselen blir uten akupunktur. Men blir neste fødsel lik, eller verre enn første fødsel, og jeg ikke tar akupunktur hadde jeg nok angret. Hehe :)
 
Jordmor har forresten anbefalt det. Hun mener det kan ha en effekt, og sier flere av "hennes" gravide har hatt god effekt av det :) Vet veldig mange jordmødre har stor tro på det.
 
Har bestilt time :) Og jeg har ikke prøvd det før. Er veldig spent!!
 
Tenker at jeg skal bestille time og prøve. :) Om ikke annet så kan det kanskje gjøre godt for spente og vonde muskler.
 
Jeg har ikke så lyst til å prøve det, vet ikke helt hvorfor, men synes det blir litt for alternativt. Nektet under fødselen og. Men jordmora mi mente at det var dokumentert effekt faktisk og at jeg heller burde prøve det enn bringebærkapsler
 
Jeg hadde akupunktur for fertilitetsproblemer. Det var i det minste veldig hyggelig å ligge der på en god seng i et rom med stearinlys og slappe ordentlig av. Om det i det hele tatt hadde noen effekt var det nok det som hadde effekt :)

Det er den samme akupunktøren jeg skal tilbake til for modningsakupunktur, hun var veldig hyggelig.

Det gjør ingenting for ømme/stive muskler, da må man til en fysioterapeut som evt. setter akupunkturnåler i muskler men det er noe annet enn akupunktur. ;)

Jordmødrene mener mye forskjellig, men om man leser forskninga som er gjort på det kan man jo gjøre seg opp en egen mening. All forskning viser at det ikke er noen forskjell på akupunktur og placebo når det gjelder effektiviteten, Men både akupunkturgruppa og placebogruppa hadde mer effektivitet enn de som ikke fikk noe, så det å tro at det hjelper har god effekt :)

Det skader ikke å prøve og det er hyggelig hos akupunktør synes jeg :D

Og jeg har time neste uke!
 
Nei, kunne tenkt meg å prøvd, men sparer pengene i stedet. Det blir jo baby uansett<3
 
Takk for masse svar :) eg tror eg heller mot å prøve :p om så bare for å slappe godt av. Kanskje eg kan få en nål eller to for søvnvanskene mine også :-D
 
Det er vel det samme om det er placebo eller "ekte" effekt, så lenge det funker tenker jeg :) For noen hundre år siden så viste også all forskning at jorden var flat, og at alle planeter og solen kretset rundt jorden, så hva "all forskning har vist" eller ikke vist, det driter jeg en lang marsj i :p dessuten er det neppe slik at all forskning har vist, for det finnes så vist forskning som har bevisst at det har sin effekt, hvilken effekt, og hvorfor, og det inkluderer også stive og ømme muskler ;)

Det er det jeg tenker om akupunktur, og dersom det er muligheter for det, vil jeg ha akupunktur under fødselen, men det får jeg mer greie på når jeg skal på omvisning den 5. november :)
 
Akupunktur har funket for meg til andre ting så jeg er helt klart for :)
 
Back
Topp