Hva syns dere om navnet Cash/Kash?

Syntes det blir litt rart her i Norge
 
Jeg syns ikke det passer på et norsk barn, for å være ærlig, men litt kult også med ett såpass uvanlig navn da.. :)
 
Ble for spesielt for meg.
 
Ta det du synes er fint du! Jeg digger det navnet. Norge er såååå tilbake i tid med alt og alle er sååå redd for noe nytt. Cash er fint. Kan også ha et mellomnavn som Cash-Milian osv
 
Uvanlig her i norge. Tror ikke jeg har hørt om flere som har det navnet.
 
Men tenker du at det skal være a-lyd eller som i penger, æ-lyd?
Kash på barnetv heter jo ikke det. Bare forkortet. Og jeg gikk på skole med han og syns alltid det var rart å si Kash. Høres veldig pakistansk ut, syns jeg. Så kommer litt an på opphav til deg og barnefar. Er dere begge norske, syns jeg det blir rart. Og folk kommer til å uttale det feil både den ene og andre veien, når de skal lese det.
Jeg tenker alltid at barna mine må ha navn lærere kan lese opp riktig under opprop. Husker alltid jeg irriterte meg over vikarer som måtte rettes femti ganger i løpet av et opprop, fordi de uttalte alt feil.
 
For å gi et annet eksempel, hva med Kayden? Vet om 1 som heter det. Flere som rynket på nesa første gang, men nå er vi så vant med det [emoji5]
 
Vi venter en gutt - ønsker et litt annerledes navn. Kash/Cash har vært temaet - et navn kanskje ikke er så utbredt i Norge.
Hva syns dere om navnet? og hvilke annet navn kan passe med Kash/Cash?

Jeg synes det minner meg for mye om en karakter fra britiske Shameless, og Johnny Cash :p
 
Altså, syns ikke det egner seg i Norge. Sikkert fint i engelsktalende land da. Jeg tenker umiddelbart penger. Hadde nok ikke tatt vedkommende seriøst i arbeidslivet om noen hadde presentert seg med det navnet desverre...
 
Ta det du synes er fint du! Jeg digger det navnet. Norge er såååå tilbake i tid med alt og alle er sååå redd for noe nytt. Cash er fint. Kan også ha et mellomnavn som Cash-Milian osv

Så mange som heter Leander, Chrisander, Milian, Emilian, Emina, Avelina, Novalie og gudene vet hva, for ikke å snakke om alle de harry dobbeltnavnene, er det ikke mye som vitner om at nordmenn er redde for nye navn, selv ikke dem man finner på selv.
Det minner mer og mer om typiske navn fra "ghettoene" i USA; "Shaniqua," "Lacoya," "Labronce" osv.
 
Jeg hadde i hvert fall brukt Kash, men for meg som vurderer Ola er det nok litt for spesielt:joyful:. Men det er ikke sånn at jeg tenker at du ikke kan bruke det, men Da Kash, ikke Cash.
 
Back
Topp