Hva syns dere om navnet Cash/Kash?

NasseNøff2014

VenterJente2014
Vi venter en gutt - ønsker et litt annerledes navn. Kash/Cash har vært temaet - et navn kanskje ikke er så utbredt i Norge.
Hva syns dere om navnet? og hvilke annet navn kan passe med Kash/Cash?
 
Jeg kan se hvordan det høres kult ut på engelsk, men er ikke så fan av det på norsk. Får meg til å tenke på mCASH :p
 
For meg blir der veldig sært. Husker vi lo av de på luksusfellen som gav ungen det navnet. Men om dere vil så drit i sånne særinger som meg ;)
 
Sikkert en vanesak, men jeg tenker kun kontanter når jeg hører d navnet! ;) av andre navn som passer til d, så er d såpass kort og greit at d aller meste passer til! :)
 
Vet om en hund som het det :D
 
Syns ikke det er et fint navn. Er en i barne-tv som heter det, men det er vel en forkortelse av navnet hans.
 
som ungen til Tyga heter (kjæresten til kylie kardashian).

For meg høres det helt tåpelig ut. Antagelig fordi det ikke er ett typisk norsk navn.

Hadde jeg hørt noen med det navnet, hadde jeg også trudd at denne personen ikke var etnisk norsk.


Men det er ikke min unge ;)
 
Jeg tror aldri jeg kunne tatt en som presenterte seg som "Cash" på alvor.
Da ville jeg tenkt wannabe gangster, eller at foreldrene hans har et voldsomt eksponeringsbehov, og lar ungen lide for det..

"Cash Nilssen, hyggelig." Hvis vi tar utgangspunkt i at nominativ determinisme er en "gyldig" teori, hadde jeg aldri sett for meg at "Cash" kunne bli noe annet enn mottaker av sosialstønad pga latskap. Sorry..
 
Da vil jeg tenke på han søte mannen i barne-tv❤️ Han heter egentlig Kashfa, så de har muligens forenklet navnet for ungenes skyld.

Tenker det da passer bedre et "utenlandsk" barn enn et norskt et. Men hvis du virkelig vil bruke det så ville jeg valgt med K framfor C. Med C blir det mer kontanter, om du skjønner. ;)
 
Tenkte på Johnny med en gang ☺️ spesielt navn, men det er dere som må like det, ikke oss ☺️
 
Må innrømme at jeg syns det høres veldig spesielt ut, hadde nok hatt vanskelig for å ta ham alvorlig dersom jeg traff ham, og i en del jobber i arbeidslivet tror jeg dessverre navnet kunne tale i mot ham i en søknadsprosess :-/ Men for all del, det er dere som skal like navnet, ikke vi her på forumet!
 
Veldig spesielt, men hadde sikkert blitt vant til det. Kan se for meg at barndomsåra ikke hadde blitt så ålreit, da. Barn liket jo å rime og det er ikke vanskelig å finne et ord som rimer på Cash
 
Back
Topp