Hva synes du om merkeklær til barn?

  • Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet
Som jeg sier hver gang diskusjonen kommer opp, så syns jeg det er greit å legge penger i klær av god kvalitet eller om det er noen spesielle plagg man ønsker seg, om man har råd til det, spesielt yttertøy. Å kjøpe dyre klær bare for å kjøpe dyre klær, og merkene er viktigere enn sunn fornuft og hva som er praktisk, er ikke min greie. Syns det er trist, og litt kvalmt, hvordan motepresset utvikler seg både blant barn og voksne.
 
Som jeg sier hver gang diskusjonen kommer opp, så syns jeg det er greit å legge penger i klær av god kvalitet eller om det er noen spesielle plagg man ønsker seg, om man har råd til det, spesielt yttertøy. Å kjøpe dyre klær bare for å kjøpe dyre klær, og merkene er viktigere enn sunn fornuft og hva som er praktisk, er ikke min greie. Syns det er trist, og litt kvalmt, hvordan motepresset utvikler seg både blant barn og voksne.

Enig i alt. ;)
 
Noe er helt greit,men alt trnger ikke være merkeklær.
Å kjøpe klær bare fordi det er et spesielt merke er tull
 
Syns det er helt greit med noen plagg, men det er drøyt når en hel garderobe består av omtrent bare merkeklær.. Mine barn har ett og annet plagg som er merkeklær, men de er enten arvet eller fått i gave. Hender seg jeg kjøper hvis det er på salg. Ellers er de fleste klærne fra H&M, Cubus ol.
 
Merker eller ikke merker bryr meg ikke så mye. Jaja, alt er jo merker for den saks skyld, men dyre eller billige merker liksom.. Men er veldig enig i det toneany sier!
Og det jeg reagerer på er foreldre som gjør barna bevisste på dette selv fra de er små. Har vært borti treåriger som skryter rundt av Ecco-skoa sine liksom. Da er det no feil, spør du meg..
 
Jeg må innrømme at barna mine kanskje har litt mer merkMen kjøper selvfølgelig også mye på Name Iteklær enn de fleste andre barn, men det er fordi det er merker jeg syns holder seg vask etter vask, etter vask og arves videre til søsken.
Kjøper alt på slag, og kommer og over et godt salg, kjøper jeg flere størrelser utover...

Barna min vet ikke at de har på seg merkeklær da vi velger å ikke fortelle dem det, og har ikke fått inntrykk av at andre barn rundt dem heller har gjort det..

Men kjøper selvfølgelig også mye på Name It, Lindex, Kapphal, Ellos og så videre....
 
Her har de litt "merkeklær", noe av det er kjøpt brukt på Finn og det meste på salg på Junior. Det var billig GANT klær på obs her i våres så da kjøpte jeg der.
Jeg forstår ikke helt hvorfor noen rundt meg bryr seg om at det står GANT på en genser. Mens Reima dressene til 1500,- er det ingen som kommenterer.....
Selv foretrekker jeg feks PoP sine klær fremfor feks Cubus for jeg syns de holder på farge og fasong mye bedre. Og siden de sksl brukes av flere unger syns jeg det er å foretrekke de klærne som nesten ser ubrukte ut etter en unges bruk:)
 
Her har de litt "merkeklær", noe av det er kjøpt brukt på Finn og det meste på salg på Junior. Det var billig GANT klær på obs her i våres så da kjøpte jeg der.
Jeg forstår ikke helt hvorfor noen rundt meg bryr seg om at det står GANT på en genser. Mens Reima dressene til 1500,- er det ingen som kommenterer.....
Selv foretrekker jeg feks PoP sine klær fremfor feks Cubus for jeg syns de holder på farge og fasong mye bedre. Og siden de sksl brukes av flere unger syns jeg det er å foretrekke de klærne som nesten ser ubrukte ut etter en unges bruk:)
Er også veldig glad i Gant.
Pleier å kjøpe det på Norwegian Outlet når det er salg der.
Det på Obs hadde jeg ikke fått med meg.
 
Viktigste for meg er at klærne ikke blir sydd av slaver :(
Utrolig vanskelig å finne klær som ikke er produsert i Bangladesh, men kjøper derfor en del merker som er mer beviste på slik.
 
Merker eller ikke merker bryr meg ikke så mye. Jaja, alt er jo merker for den saks skyld, men dyre eller billige merker liksom.. Men er veldig enig i det toneany sier!
Og det jeg reagerer på er foreldre som gjør barna bevisste på dette selv fra de er små. Har vært borti treåriger som skryter rundt av Ecco-skoa sine liksom. Da er det no feil, spør du meg..
Sign denna eg enig me deg,
 
Som jeg sier hver gang diskusjonen kommer opp, så syns jeg det er greit å legge penger i klær av god kvalitet eller om det er noen spesielle plagg man ønsker seg, om man har råd til det, spesielt yttertøy. Å kjøpe dyre klær bare for å kjøpe dyre klær, og merkene er viktigere enn sunn fornuft og hva som er praktisk, er ikke min greie. Syns det er trist, og litt kvalmt, hvordan motepresset utvikler seg både blant barn og voksne.

What you said!
 
Alle klær er jo merkeklær ;) jeg får meg ikke til å bla opp maaange hundrelapper for et plagg, men har kjøpt hust & claire, reima, helly hansen, polarn o pyret, skogstad og noe wheat på salg. Dette er det mest eksklusive vi har :) setter pris på kvalitet og holdbarhet.
 
Forutenom reimatec-dress til vintern så har ikke guttungen noe dyre merkeklær.
Men reimadressene kjøpes på salg og spares til det passer.
 
Apropos sko, så er det det eneste jeg ikke har vurdert etter pris, kun kvalitet. Fra hun var liten, helt til nå (11 år).

Merkeklær til babyer og slikt syns jeg selv bare er tull. Men så er jeg ikke opptatt av å bli sett (fasade).
 
Apropos sko, så er det det eneste jeg ikke har vurdert etter pris, kun kvalitet. Fra hun var liten, helt til nå (11 år).

Merkeklær til babyer og slikt syns jeg selv bare er tull. Men så er jeg ikke opptatt av å bli sett (fasade).
Men det handler da virkelig ikke alltid om fasade når man kjøper dyrere klær. Det gjør det ikke fo rmin del hvertfall
 
Hver sin lyst! De som har råd og ønsker om å bruke mye penger på klær til barna må endelig det :)

Her blir klær så voldsomt grisete og slitt, både hos 2 og 7 åringen, så her går det mest i hm og kappahl :) De vokser jo så fort, så får jo ikke gleden av litt ekstra fancy plagg så lenge.
 
Back
Topp